מתיחות בירושלים במהלך החג: המשטרה עיכבה היום (ראשון) לחקירה שלושה יהודים בשל הפרות סדר בהר הבית. אחד מהם עוכב משום שתקע בשופר במתחם, בניגוד לחוק. במקביל, ירדן גינתה את "הסתערות ופרובוקציות הקיצונים על המסגד בחסות משטרת ישראל", שלדבריה פוגעות בסטטוס קוו ובקדושת מסגד אל-אקצא.
מאות יהודים ביקרו במהלך היום בהר הבית, בהתאם לזמנים מוגדרים ולהגבלות שנקבעו מראש. על המגיעים למקום חלה הגבלה על תפילה או השתחוות במתחם.
2 צפייה בגלריה
מבקרים יהודים בהר הבית
מבקרים יהודים בהר הבית
מבקרים יהודים בהר הבית. ירדן טענה ל"הסתערות ופרובוקציות על המסגד"
(צילום: REUTERS/Sinan Abu Mayzer)
2 צפייה בגלריה
מבקרים יהודים  יוצאים מהר הבית
מבקרים יהודים  יוצאים מהר הבית
(צילום: REUTERS/Sinan Abu Mayzer)
בהודעת משרד החוץ של ירדן נכתב: "אנחנו מגנים את הסתערות ופרובוקציות הקיצונים היום על המסגד המבורך בחסות משטרת ישראל, שמייצגות פגיעה במעמד ההיסטורי והמשפטי הקיים במסגד אל-אקצא. זו הפרה של קדושת המקום". בנוסף, דובר המשרד קרא לישראל "להפסיק את ההפרות במסגד אל אקצא תוך כיבוד קדושתו. יש צורך לכבד את סמכותה של מנהלת ההקדשים בירושלים ולאפשר לה לנהל את ענייני המסגד".
לפני כחודש, נזכיר, נפצעו שלושה שוטרים באורח קל מאבנים שהשליכו מתפרעים פלסטינים ליד שער האריות בעיר העתיקה בירושלים - סמוך לאחת מהכניסות להר הבית. מהמשטרה נמסר אז כי אחד מהם ביצע ירי אזהרה באוויר לאחר שחש בסכנה.
לפי המשטרה, שוטרים ולוחמי מג"ב הותקפו אז באלימות על ידי מספר מתפרעים במהלך בדיקה של חשוד, שגם יידו לעברם אבנים וחפצים. השוטר שירה באוויר נפצע בראשו ובכתפו, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.