אביו של החייל נתן פיטוסי, שנורה למוות בשוגג על-ידי חברו בקו התפר, אמר היום (רביעי) כי "בזכות נתן עלינו לארץ. עלינו בשביל הילדים. הוא אמר שאלוהים בחר בנו לעלות לארץ. זה היה שינוי גדול בשבילו, והוא אהב את הארץ. הוא ממש החליט שהוא רוצה להתגייס". לדברי יוסף פיטוסי, בנו "רצה להיות לוחם". הוא הסביר: "הוא רצה לעזור, הוא תמיד דאג ונתן לאנשים, ועם הקדוש ברוך הוא לא פחדנו".
פיטוסי עזב את חברו להתפלל בגבעה סמוכה, לבדו, וחזר בחלוף כ-20 דקות, סביב השעה 22:30. אביו הסביר כי "הוא לא רצה אף אחד לידו כשהוא מתפלל. היה לו קשר מיוחד עם הקדוש ברוך הוא". על סמ"ר פיטוסי הוא סיפר: "כשנתן היה רואה חדשות הוא היה אומר שהוא רוצה אחדות בישראל, רק באחדות אנחנו יכולים להילחם נגד האויבים שלנו". הוריו העדיפו שלא לדבר על החייל היורה, וציינו כי טרם פגשו אותו.
4 צפייה בגלריה
מריאל ויוסף פיטוסי
מריאל ויוסף פיטוסי
הוריו של הלוחם שנורה בקו התפר. מוריאל ויוסף פיטוסי
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
מאיר פיטוסי, קרוב משפחתו של הלוחם, אמר הבוקר כי "נתן תמיד היה צמוד לאבא שלו ותמיד היה עם חיוך". בריאיון לאולפן ynet הוא סיפר: "נתן רצה להגיע לקרבי, והאבא לא התנגד, אני זוכר שהוא התגייס, זו הייתה שמחה כמו בחתונה, הם עשו מסיבה כזאת, הם היו גאים בזה". הוא התייחס לתקרית עצמה, ולתוצאותיה הטרגיות: "מה שקרה עם החבר, זו טרגדיה, מאחר שהוא היה חבר גם של משפחה, הוא היה מגיע הביתה עם נתן לשבתות".
קרוב המשפחה סיפר על דאגת המשפחה לחייל היורה: "מדובר באמת במשפחה מיוחדת, הם אוהבים את החבר כמו הילד שלהם. הם שואלים בשלומו, הם כואבים, הם מבינים את הטרגדיה, הם יודעים שהייתה פה תאונה. הם לא מחפשים אשמים, אין את הדיבור הזה בכלל, אין את העניין הזה, הם כואבים. זו טרגדיה".

4 צפייה בגלריה
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
החברים ליחידה בהלוויית הלוחם
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
(צילום: יאיר שגיא)
בינתיים, בצה"ל ממשיכים בתחקור האירוע. החייל היורה סיפר למפקדיו: "נשארתי לבד בעמדה, שמעתי רעש ואז ראיתי דמות חשודה וחמושה, 20 מטרים ממני, מתקרבת לעברי. התחלתי בנוהל מעצר חשוד ויריתי גם כאזהרה. צעקתי 'עצור, עצור' לפני שיריתי, אך נאלצתי לירות גם על החשוד. רק בימים האחרונים חדרו דרך הגדר פה לפחות עשרה מסתננים פלסטינים".
מהתחקיר הראשוני שנערך בצה"ל עלה כי מיד לאחר שירה והבין שפגע בחברו, דיווח החייל למפקדיו - ואלה הזעיקו טיפול רפואי לזירה. "הצוות הרפואי הגיע בתוך דקות והעניק ללוחם טיפול רפואי ראשוני בשטח", אמרו בדובר צה"ל. "לאחר מאמצי החייאה רבים, פונה סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל לבית החולים ושם נקבע מותו".
עוד נמסר כי במסגרת התחקור הראשוני, מינה אלוף פיקוד המרכז את אל"ם לירון ביטון, מפקד חטיבה 55 ובסיס האימונים הפיקודי לכיש, לראש צוות המומחים. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ"ל. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה של נסיבות האירוע ובסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.
הסנגורית הצבאית הראשית מסרה מטעמו של חברו של פיטוסי שירה בו כי לדבריו הוא צעק לעברו "עצור, עצור" במסגרת הנוהל למעצר חשוד, בשל ההיסטוריה הגזרתית שכוללת יותר מעשר חדירות של פלסטינים רק בימים האחרונים. "הוא חש סכנה", אמרה עורכת הדין.