המשטרה דרשה הבוקר (רביעי) מחקלאי למסור את אקדחו האישי אחרי שעבריין שפלש לשטחו איים עליו באמצעות גרזן. קצין מתחנת גולן פנה אל בעל החווה לאחר שעבריינים מטובא זנגריה שפלשו לשטחו הגישו נגדו תלונה בגין איומים באקדח, מאחר ונופף באמצעותו לעברם כאשר אחד מהם רץ לקראתו עם גרזן שלוף.
הקצין דרש מהחקלאי להגיע לחקירה עם אקדחו האישי ורישיון הנשק והבהיר, לדברי החקלאי, כי עליו "להתייצב לחקירה וגם למסור את הנשק". "פשוט אין לי מילים, אני המום ולא מתכוון להגיע", אמר, "זו ההגנה המינימלית שאנחנו זכאים לה, הגנה עצמית. אנחנו נשארים פשוט מופקרים מול המציאות שנהיית קשה יותר ויותר, ואנחנו בלי הגנה".
1 צפייה בגלריה
העימות בין העבריינים לבעל החווה
העימות בין העבריינים לבעל החווה
"בסוף אנחנו נשארים בקצה בלי הגנה". העימות בין העבריינים לבעל החווה
בדוברות המשטרה אמרו בתגובה כי בעבירות אלימות, כאשר מוגשת תלונה הדדית על תקיפה, הנהלים הם זימון החקלאי למתן עדות עם נשקו ורישיונו. בהתאם להתפתחות החקירה, יוחלט האם לחייב אותו למסור את נשקו. גורם במחוז הצפוני העריך כי האקדח לא יילקח אחרי קיום ההליך הפורמלי בעקבות הגשת התלונה, בשל הראיות שהשימוש בו נעשה לשם הגנה עצמית.
עם זאת, החקלאי זועם על עצם הפנייה וטוען כי לא היה מקום לקרוא לו לחקירה ולאיים עליו כי נשקו יילקח. "אבסורד לגמרי שדווקא המשטרה - שצריכה להגן עליי ויש לה את כל האמצעים, ויש לה סרטון שמתעד בבירור את האירוע - ממשיכה באותה רוטינה של ניטרליות מדומיינת, שלפיה כולם צודקים באותה מידה ובסוף אנחנו נשארים בקצה ללא הגנה".
ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס לחשיפת תיעוד התקיפה, ואמר: "האיש הזה היה צריך לפגוש את בוראו. הוא הגיע עם אמצעי, כוונה ויכולת. מי שבא אליך עם גרזן, אמור לדעת שהוא מרוויח את המוות שלו ביושר".
ארבעה תושבי טובא זנגריה עוכבו אתמול לחקירה בחשד למעשה - איום בגרזן על בעל חוות בקר הסמוכה לפארק הירדן, שתפס אותם פולשים לשטחו. שלושה מהחשודים שוחררו לאחר חקירתם והורחקו מהאזור לשבועיים. רק אחד מהם נעצר בחשד לניסיון תקיפה והסגת גבול, ומעצרו הוארך אתמול עד ליום חמישי על ידי בית המשפט השלום בקריית שמונה. ארבעת החשודים הגישו תלונה נגדית בתחנת המשטרה, בטענה כי בעל החווה איים לעברם באקדחו האישי.
העצור, מוחמד פאחר, תועד בסרטון כשהוא אוחז בגרזן ומנסה לתקוף את עובדי החווה. "בנס הצלחנו לעצור אותו לפני שהוריד לאחד מהחקלאים שלנו את הגרזן על הראש", סיפר אתמול בעל החווה. בשנה וחצי האחרונות, הוא ושורת חקלאים מהאזור סובלים מנחת ידם של חברי כנופיה שמחזיקה בעדרי בקר וטוענת לבעלות על שטח ששייך למדינה וממנו סולקו בצו בית משפט לפני כשנה. אותם חברי כנופיה השתלטו גם על שטח החווה בפארק הירדן לפני כמה שנים, אך לאחר שסולקו ממנו - הוא הוחכר לבעל החווה הנוכחי.