ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) התייחס הבוקר (רביעי) להתנגדות מפלגתו לדרישתו של השר גדעון סער להצטרף לקבינט המלחמה, ואמר ל-ynet: "אין כאן שום עניין פרסונלי. אנחנו חושבים שקבינט המלחמה, כשמו כן הוא, צריך להישאר מצומצם, ולא לפתוח אותו עכשיו להוספה של אנשים ושרים נוספים".

הוא ציין: "הדברים הגדולים יותר עולים לקבינט המורחב, שם כל אחד יכול להביע את דעתו. ההחלטות הגדולות יותר מתקבלות שם. אף אחד לא עוצר את סער מלהביע את עמדותיו, ולכן אנחנו חושבים שהקבינט שמנהל באופן שוטף את המלחמה - כדאי שיישאר מצומצם".
שינויים בקבינט המצומצם זה קו אדום מבחינתכם? "עוד לא ישבתי עם בני גנץ וגדי איזנקוט בפגישה שבה דנו בקווים האדומים שלנו להישארות או לעזיבת הממשלה. אני מקווה שנתניהו ישאיר את הקבינט המצומצם כמו שהוא, כדי שבאמת יהיה פה ניהול מאוד צמוד ואינטימי של המלחמה. אני חושב שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. הבענו את עמדתנו שלא נכון לשנות את הקבינט המצומצם, זו אמירה מאוד ברורה שלנו שצריך לעמוד בהסכמים ולא לשנות את ההרכב".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הוסיפה: "מלכתחילה חשבנו שזה לא נכון שהקבינט הביטחוני יהיה אותו דבר מאותו דבר. שינוי הקונספציה זה להביא מגוון של אנשים מתחומים שונים למקום אחד כדי שנקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר. בפוליטיקה כמו בחיים צריך לוותר. את מסתכלת על הכלל ואומרת 'אוקיי, נסכים שכך יהיה - שיישאר קבינט ביטחוני קטן מול קבינט אחד יותר גדול - כדי שנחזיק קואליציה טובה למדינת ישראל בתקופה הזו'. אבל ברגע שמשנים את ההסכמות הבסיסיות, לגמרי לגיטימי שאנשים אחרים יגידו 'גם אנחנו רוצים להשפיע'".
אם גדעון סער פתאום נכנס גם לתמונה הזו, והמחנה הממלכתי יתפרק, הצדק איתכם. מה תעשו אם יהיו שינויים בהרכב ועדיין לא תהיו בפנים? "היכולת לצאת ולהיכנס לקואליציה כל שנייה יכולה לקרות. מפלגתי ואני - חשובה לנו מדינת ישראל ועתידה, ולכן אתה בסוף עושה את השיקול של זה מול זה - מה מכריע. ברגע שנרגיש שאנחנו לא משפיעים וחזקים מספיק בתוך הקואליציה ואף אחד לא סופר אותנו - נצא. כרגע אני חושבת שאנחנו משמעותיים, גם אם לא הכול פועל כמו שאנחנו רוצים".