הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש (יום שלישי) כי צה"ל תקף בשני טילים מוצב סמוך לכפר חאדר שבפרברים הצפוניים של קוניטרה. לפי מקורות בסוריה - היעד שהותקף שייך לחיזבאללה. מרכז המעקב הסורי, ארגון אופוזיציה סורי שדיווח כי ביעד שהותקף פועלות מיליציות הכפופות לאיראן. לפי הדיווח לא ידוע בשלב זה על נפגעים, אך שריפה פרצה במקום.
2 צפייה בגלריה
אש בשטח סוריה סמוך לגבול עם ישראל
אש בשטח סוריה סמוך לגבול עם ישראל
התקיפה, כפי שנראתה מהגבול הישראלי
(צילום: EPA)
יצוין כי ביולי 2018 הותקף גם כן אותו יעד. לפי סוכנות הידיעות "ספוטניק" בשפה הערבית, מדובר בנקודה שמשקיפה על הגולן וגם לעבר פנים-סוריה.
גם בחודש שעבר דיווחה סוריה על שתי תקיפות שיוחסו לישראל: אחת מהן בעיר אל-קוסייר במחוז חומס שבמערב סוריה - 48 שעות אחרי דיווח על תקיפה בדרום מחוז חלב. לפי הסורים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. לפי גורם צבאי סורי, "לא היו נפגעים בתקיפה, אך נגרם נזק לרכוש".

יומיים קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא על תקיפה בדרום מחוז חלב שבצפון-מערב סוריה, וגם אז ציינה שמערכות ההגנה האוויריות הופעלו.
ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח באותה עת כי היעד היה מפעל ומרכז מחקר, וכי כל הטילים יורטו - אך הסורים לא פירטו מעבר לתקיפה עצמה. לפי פרסומים אחרים, התקיפה כוונה נגד מתקן ייצור טילים מדויקים בפרויקט דיוק הטילים שאיראן מקדמת בסוריה ובלבנון למקרה של מלחמה נגד ישראל.
פורסם לראשונה: 21:30, 17.08.21