כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין רביעי לחמישי) על תקיפה ישראלית בעיר אל-קוסייר במחוז חומס שבמערב סוריה - 48 שעות אחרי דיווח על תקיפה בדרום מחוז חלב. לפי הסורים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. לפי גורם צבאי סורי, "לא היו נפגעים בתקיפה, אך נגרם נזק לרכוש".
1 צפייה בגלריה
דיווח על תקיפה ישראלית בחומס בסוריה
דיווח על תקיפה ישראלית בחומס בסוריה
התקיפה בסוריה הלילה
סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דיווחה כי "מערכות ההגנה האוויריות התמודדו עם תוקפנות ישראלית באל-קוסייר שבמערב המדינה". הסוכנות לא ציינה אם ישנם נפגעים או נזק כתוצאה מהתקיפה. סוכנות הידיעות רויטרס ציינה כי צה"ל סירב לבקשתה להתייחס לתקיפה.
פרשננו רון בן ישי מציין כי אל-קוסייר שבחומס הוא צומת דרכים מרכזי בין סוריה ללבנון, וניתן להעריך כי התקיפה הלילה כוונה נגד משלוח של אמצעי ייצור ואולי אפילו מערכות נ"מ או טילים מדויקים שעמדו לעבור לחיזבאללה. זאת, בניגוד לתקיפה שלשום, שכוונה נגד מפעלים לפיתוח ולייצר טילים.
בדר כלל, האיראנים מעבירים לחיזבאללה בלבנון אמצעים ורכיבים שאותם הארגון הלבנוני מרכיב על טילים ורקטות "טיפשים" (לא מדויקים), ובכך הופך אותם למדויקים. במקרים אחרים המשלוחים של האיראנים מסוריה ללבנון כוללים רכיבים שמהם מייצרים טילים חדשים ומדויקים. סוג שני של משלוחים הוא של סוללות טילי יירוט נגד מטוסים וטילים מתוצרת רוסיה או איראן, מדגמים 6-SA ו-8-SA. טילי יירוט אלה נעים בקלות ובמהירות ממקום למקום, וקל להסתירם. הם נועדו להצר את חופש הפעולה של חיל האוויר הישראלי בשמי לבנון, ומניידים אותם על גבי רכבים. בזמן מלחמה או הסלמה, משוגרים טילי יירוט אלה לעבר כטב"מים ומטוסי קרב של חיל האוויר שחגים בשמי לבנון.
בתקופת מלחמת האזרחים הסורית התנהלו באל-קוסייר קרבות עזים, והיא אף הייתה המבחן הקרבי הראשון של חיזבאללה בסוריה. הארגון הלבנוני, אחרי קרבות קשים ועשרות אבידות, הצליח לכבוש את הצומת החשוב הזה – שמובילה לדמשק ולחומס בסוריה ולבקעת הלבנון. הניצחון בקרב הזה נחשב לתרומה החשובה ביותר של חיזבאללה בשלבים הראשונים של המלחמה בסוריה. למעשה, עד עצם היום הזה ישנה נוכחות של חיזבאללה באל-קוסייר.

שלשום, בלילה שבין שני לשלישי, דיווחה סאנא על תקיפה בדרום מחוז חלב שבצפון-מערב סוריה, וגם אז ציינה שמערכות ההגנה האוויריות הופעלו. ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד היה מפעל ומרכז מחקר, וכי כל הטילים יורטו - אך הסורים לא פירטו מעבר לתקיפה עצמה. לפי פרסומים אחרים, התקיפה כוונה נגד מתקן ייצור טילים מדויקים בפרויקט דיוק הטילים שאיראן מקדמת בסוריה ובלבנון למקרה של מלחמה נגד ישראל.
תקיפות מהסוג הזה כבר התרחשו בעבר. לאחרונה, אחרי שדאעש סולק מאזור חלב, סוריה חידשה את פעילותה במפעלי פיתוח וייצור הטילים במכון שמכונה "סרס" ליד העיירה א-ספירה, אזור שבו ישראל תקפה הלילה לפי הדיווחים.
במרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בלונדון, דיווחו כי בתקיפה שלשום נהרגו חמישה פעילים במיליציות שנתמכות על-ידי איראן. לפי הדיווח, שניים מההרוגים הם שיעים בעלי אזרחות סורית, ושלושה אחרים הם בעלי אזרחות זרה. בנוסף נמסר כי באזור א-ספירה שבחלב, שם הייתה התקיפה, ממוקמים בסיס איראני ומחסני אמל"ח שמשמשים את המיליציות. עם זאת, לדיווחים אלה של מרכז המעקב לא היה כל אימות ממקור רשמי.
בלילה שבין שני לשלישי, כמה שעות אחרי התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, נורו שתי רקטות מלבנון לעבר יישובי צפון ישראל. אחת הרקטות יורטה, והשנייה נפלה בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא ידוע שנגרם נזק. בצה"ל מעריכים שגורמים פלסטינים אחראים לירי הרקטות, ותותחים של צה"ל ירו בתגובה פגזים לעבר דרום לבנון. לפי ההערכות לא נראה שיש לירי מלבנון קשר לתקיפה שהייתה קודם בסוריה.
ראש הממשלה נפתלי בנט, שביקר במעלות-תרשיחא שעות ספורות לאחר הירי מלבנון, אמר כי "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם ולילה, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחי לבנון נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים. זה מצער, אבל לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל".