קבוצות הווטסאפ והשטח הליכודי סערו בסוף השבוע אחרי הריאיון של מירי רגב ל"ידיעות אחרונות", שבו הצהירה כי תרוץ לראשות הליכוד אחרי עידן נתניהו - והבליטה את מוצאה המזרחי לעומת "ה-DNA הלבן" של מנהיגי המפלגה. ח"כ יובל שטייניץ הצטרף הבוקר (יום א') למסתייגים מהאמירות בנושא, ובאולפן ynet הדגיש כי "אין לפסול לפי עדה".
באמת הגיע הזמן שהליכוד יהפוך למזרחי יותר? "הליכוד הוא לא מזרחי, הוא לא אשכנזי. הוא יהודי, הוא ישראלי. אני מצביע כבר עשרים שנה בפריימריז של הליכוד, ואף פעם לא שאלתי את עצמי בכלל אם יריב לוין הוא אשכנזי או אמיר אוחנה הוא ספרדי, שני אנשים מצוינים - הסתכלתי רק על התרומה שלהם ועל האיכות שלהם".
בכל זאת רגב באה וזורקת, אולי בצורה מכוונת, את הפצצה הזאת של עדתיות. "אני מאוד מחבב וגם מכבד את מירי רגב. אני חושב שזאת לא הייתה התבטאות מוצלחת ונכונה, מה גם שרגב בעצמה, כשמזרחי התמודד מול אשכנזי, כשדני דנון התמודד מול נתניהו, היא תמכה בנתניהו, ואמרה - העדה לא חשובה, חשוב מי יכול להנהיג, ואני חושב שכך זה צריך להישאר. אנחנו מסתכלים לגופו של עניין מי יכול להנהיג את הליכוד ואת המדינה ולא שום שיקול מאיזו עדה הוא".
אולי היא חושבת שהיא תהיה ראשת ממשלה. "זכותה. אבל אל תפסלי אנשים אחרים בגלל שהם מעדה אחרת".
כמו למשל ד"ר שטייניץ, כל הזמן אתה אומר: אני מאפסן את האספירציות שלי בבוידעם. "אין לי כוונות כאלה, אז בוא נעסוק בעניינים הרציניים יותר, בהתפרצות...".

נתניהו לא יפרוש, אתה אומר? "תשאל אותו, אני חושב שלא, אבל תשאל אותו. בוא נעסוק בעניינים החשובים שכבר עסקתם בהם. הקורונה מתפוצצת עלינו, לצערי בעוצמה רבה מאוד וזה מצב חירום לאומי, פשוטו כמשמעו.
יש פה סגן מנהל בי"ח ומנהלת מחוז בקופ"ח וגם פרופ' חזי לוי, הם לא השתמשו במילים מצב חירום. גם בבתי החולים, המחלקות סופגות ועומדות בזה ואפילו לא קרובות לסף. "יש לי המון כבוד לרופאים ולמדע הרפואה, אבל אסור להסתכל אף פעם על המספרים הנוכחיים. אפילו לא על הגידול, אלא על הגידול המעריכי. לפני חודשיים ישבתי כאן, כשקפצנו אז משלושה נדבקים ביום למאה. ואמרתי שימו לב, זה פי 33. נכון, 100 זה מספר עוד לא מפחיד ובבית החולים היו רק 29 חולים קשים, אבל אמרתי: שימו לב לקפיצה, פי 33 תוך שבועיים. עוד קפיצה כזאת, 100 כפול 33, זה כבר 3,300 ליום.
"אחרי שבועיים התראיינתי עוד פעם, אמרו לי: אבל החולים הקשים הגיע רק לחמישים. אמרתי זה יגיע למאות וצריך להיזהר שלא יגיע לאלפים. כבר נקבע שזה יגיע למאות, אתה צריך להסתכל תמיד על המכפלות, על הפרופורציות".
1 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
שטייניץ באולפן ynet. "לא לתת למי שלא מחוסן להיכנס לתחבורה ציבורית"
(צילום: קובי קואנקס)
אומרת הממשלה: מחסנים כל הזמן, רק שיבואו להתחסן ונמנע סגר. "ראשית, הממשלה הזאת נרדמה בשמירה, כי מה שעושים עכשיו היה צריך לעשות לפני חודשיים, ולא לחכות שנקפוץ אוטוטו ל-10,000. שנית, אנשים אומרים שהדלתא סיפור שונה. נכון - הדלתא מדבקת הרבה יותר מהר, לכן גם היה צריך לנקוט בצעדים נגד הרבה יותר מהר.
"הדלתא קיימת גם באיטליה וגם בגרמניה ובכל זאת, למרות שהם פחות מחוסנים, הם לא הגיעו למספר שלנו של אלף נדבקים למיליון כל יום. לצערי אנחנו גם גבוהים לא רק יותר מאירופה אלא גם מארה"ב. כלומר היינו במקום הכי טוב בעולם והיום אנחנו באחד המקומות הכי גרועים במערב".
היינו כבר בנקודות כאלה בתקופה של תחלואה כשאתם הייתם בשלטון. יכול להיות שזה לא בשליטת בני האדם כל כך? "עוד לא היו חיסונים. ועובדה שמדינות אחרות שמחוסנות כמונו או פחות מאיתנו באירופה, לא הגיעו לשיעור של אלף נדבקים למיליון נפש ליום. איחרנו כאן בתגובה, אומרים את זה אפילו שרי הממשלה.
"עכשיו מה ניתן לעשות? ראשית להחזיר את התו הירוק במלוא העוצמה עם אכיפה. עושים את זה עכשיו, היה צריך לעשות את זה קודם. שנית, היה צריך באמת למנוע מהלא מחוסנים, מכיוון שהם מדביקים בין פי 6 או 7, להסתובב בתחבורה ציבורית, לטוס בנתב"ג, גם אם יש להם בדיקות, הן הרי תקפות לאתמול או שלשום.
"אגב, בעבר החוק אפשר לחייב לחסן אבל היום החוק שונה. אבל אם מישהו בוחר לא להתחסן, לפחות שלא יסכן את הציבור".

אמר שר התיירות שניסה להעביר את זה והיועץ המשפטי מנע מהם גם את סיפור הטיסות, גם תחבורה ציבורית. יש גם מגבלות חוקיות שאתה בטח מכיר. "אני מכיר ועם כל הכבוד אני לא מסכים למגבלות האלה. כשמישהו חולה אנחנו אוסרים עליו לצאת מביתו. כשמישהו לא מחוסן הוא עדיין לא חולה אבל הסיכוי שהוא ידביק אחרים במידה והוא יחלה - וזה ייקח כמה ימים עד שזה יתגלה - הרבה יותר גבוה. לכן אותו הכלל צריך לחול גם כאן".
היית הופך את התו הירוק שקיים כרגע ליותר חריף? "כן, הייתי מגביל התקהלויות בחללים סגורים ל-20 איש, אם זה חללים מאוד גדולים אולי ל-40 איש. הייתי מגביל התקהלויות בשטחים פתוחים למאה איש, אם זה מקום ענק אז באישור מיוחד לכמה מאות איש. יש מה לעשות, חבל שזה לא נעשה לפני חודשיים".
לפני חודשיים רק הושבעו. בדיוק אחרי שאתם ביטלתם את התו הירוק והורדתם מסכות. "אבל 10 ימים אחרי שהם הושבעו, התחילה הקפיצה. הממשלה אומרת בצדק, שהם יעשו הכול כדי להימנע מסגר. אומרת אבל לא עושה. הם עושים הכול כדי לקרב את הסגר, כי כדי להימנע מסגר היה צריך להחיל את התו הירוק בעוצמה שאני מדבר עליה לפני חודשיים, ואז לא היינו מדברים היום על האפשרות של סגר".
מילה על פולין. אתה חושב שהממשלה פועלת נכון בתגובה שלה לחוק שמונע תביעות על רכוש ניצולי שואה? "כן, בנושא הזה אני מעריך את התגובה התקיפה של שר החוץ לפיד ואת הדברים שאמר ראש הממשלה בנט. גם את הדברים שאמר שר המשפטים גדעון סער. צריך לעמוד על הרגליים האחוריות. אגב, גם כאן הייתי מקדים - כבר לפני כמה שבועות משגר אות אזהרה לפולנים, שזאת תהיה תגובתנו. אולי היה ניתן עדיין למנוע את חתימת הנשיא".