1 צפייה בגלריה
שר האוצר ליברמן והפגנת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון
שר האוצר ליברמן והפגנת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון
שר האוצר ליברמן והפגנת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון
(צילום: יואב דודקביץ', הרצל יוסף)
שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הורה לבחון את התנהלות אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, ולהפעיל את סמכותו להפחית מתקציבה בעקבות ההפגנה לציון יום הנכבה במוסד האקדמי. השר ליברמן סבר כי התנהגותה של האוניברסיטה בנגב פגעה בערכים המהותיים והיהודיים שעליהם מבקש החוק להגן.
מאות סטודנטים בדואים ערכו ביום שני עצרת לציון יום הנכבה (האסון), שבו מציינים הפלסטינים גירוש של מאות אלפים משטח ארץ ישראל במהלך מלחמת העצמאות. עשרות מהנוכחים בהפגנה הניפו דגלי פלסטין, ועוררו תרעומת גדולה בקרב אישי ציבור. הסטודנטים טענו כי מדובר בזכותם לחופש ביטוי, והנהלת האוניברסיטה ציינה כי חוות דעת משפטית בייעוץ המשפטי לממשלה התירה למפגינים להניף את הדגלים.

לפי שר האוצר ליברמן, מדובר בהפגנה בחצר הקמפוס שעל פי הפרסומים נערכה באישור של האוניברסיטה תוך שימוש בנכסיה ובאמצעיה. "ההפגנה ציינה את האירועים המכונים בפני הסטודנטים הערבים אירועי 'הנכבה', ובמהלכה נישאו דברים והונפו דגלים שיש בהם חצייה של המקובל בהפגנות כאלה", אמרו בסביבתו של ליברמן.
עוד צוין כי "בהפגנה נישאו דברים שיש בהם ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל, שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות ולאלימות, תמיכה במאבק מזוין נגד המדינה ובניגוד לחוק לכאורה".

לפי הקבוע בחוק, לשר האוצר הוקנתה הסמכות להפחית מסכומים שיש להעבירם מתקציב המדינה לגוף שהוציא הוצאה שבמהותה היא אחד מסעיפי המשנה המפורטים. ליברמן דורש לבחון את מימוש הוראות החוק, בין בשל העובדה שהאוניברסיטה אישרה את קיום ההפגנה, והן בשל העובדה שנאמרו בה התכנים האמורים ואף נעשה שימוש בנכסיה ובאמצעיה במסגרת ההפגנה.
לדברי שר האוצר, מוצדק לפעול נגד אוניברסיטת בן גוריון בהפחתה של סכומים מתקציב המדינה כהוראת החוק.