3 צפייה בגלריה
אורי חמו עם אמו ואחותו
אורי חמו עם אמו ואחותו
אורי חמו עם אמו ואחותו
(צילום: דובר צה"ל )
אורי חמו עלה ארצה להתגייס לצה"ל, נפצע בפיגוע דריסה בירושלים לפני השבעתו בכותל, ובחר להמשיך לשרת כתומך לחימה בגולני. אמש (יום ג'), סיים קורס קציני מטה כשבקהל בני משפחתו שהגיעו מארצות הברית. "זה חלום שמתגשם", אמר בהתרגשות.
הצוער חמו (20) התגייס כחייל בודד לשירות קרבי בגולני לאחר שעלה לארץ מסן דייגו. אלא שהתוכניות השתנו בעל כורחו. בחודש פברואר אשתקד הוא נפצע בפיגוע הדריסה בירושלים יחד עם עוד 11 חיילי גולני, בעת שהיו בסיור בעיר הבירה לפני השבעתם בכותל.

הפציעה והשהות הארוכה בבית החולים כשהוא מתנייד על כיסא גלגלים ולאחר מכן על קביים, לא שברו את רוחו. הוא הצליח להעלות את הפרופיל ולחזור לשרת כתומך לחימה בחטיבה החומה כחודש לאחר שהשתחרר מבית החולים. "הפיגוע לא שינה לי את המסלול, למדתי שאני בן אדם חזק יותר ממה שחשבתי", אמר בעבר. אתמול הוא רשם עוד ניצחון והישג מרשים כשסיים קורס קציני מטה בבה"ד 1.
"זה מאוד מרגש אותי", אמר חמו. "חוויתי כל כך הרבה דברים בשנה וחצי האחרונות, לטוב ולרע, ואני מרגיש שזה חישל אותי, השתפרתי גם בתור בן אדם". בקהל היו גם אמו ואחותו, שהגיעו במיוחד מסן דייגו, ואותן לא פגש חודשים ארוכים.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע שבו נפצע אורי
זירת הפיגוע שבו נפצע אורי
זירת הפיגוע שבו נפצע אורי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה ברחוב דוד רמז בירושלים
פיגוע דריסה ברחוב דוד רמז בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ)
להיות קצין בצה"ל היה עבור אורי חלום עוד בילדותו. "רציתי תמיד להיות מפקד", הוא מספר. "כשהתגייסתי לגולני התכוונתי לצאת לקורס מ"כים ומשם התכנון היה גם לקצונה. בגלל הפציעה והירידה מלוחמה זה לא התאפשר ואני שמח שעכשיו כן ניתנה לי ההזדמנות. היה לי חשוב לעשות שירות משמעותי. התגייסתי ממקום ציוני וערכי, ולמרות כל מה שהיה בדרך זה לא השתנה לרגע".
חמו מציין שהרגע הזה, סיום הקורס, הוא עוד חלק בניצחון האישי שלו: "אני מאמין שהמעטפת והחום שקיבלתי עוד בבית חולים, והחיזוקים מהמשפחה והחברים, דירבנו אותי עוד יותר להגיע למקום הזה. מבחינתי הניצחון הכי גדול שלי זה שקמתי על הרגלים אחרי הפיגוע והמשכתי לשרת בצה"ל ואני מאוד שמח על כך".