כלי תקשורת בקפריסין דיווחו הבוקר (שבת) כי פיצוץ אירע לפנות בוקר ליד שגרירות ישראל בניקוסיה, בירת המדינה. לפי הדיווח, בעקבות הפיצוץ נעצר אדם אחד ועוכבו שלושה נוספים - כולם ממוצא סורי. לא דווח על נזק או על נפגעים במקום.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ב קפריסין ארכיון
ניידת משטרה ב קפריסין ארכיון
(צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51 /shutterstock)
אחרי הפיצוץ שאירע קרוב לשעה 1:30 אותרה חתיכת מתכת במרחק של 30 מטר מהשגרירות, ועליה חומר שהתפוצץ. משטרת קפריסין הזעיקה למקום שוטרים ומומחי חבלה, שהגיעו לבחון את הממצאים. על פי ההערכות, מדובר בפצצה תוצרת בית.
בעקבות הפיצוץ, כאמור, נעצר אדם אחד ועוכבו עוד שלושה. השוטרים איתרו שני בני אדם כשהם צועדים באופן חשוד באזור - ובמקביל, איתרו מכונית ובתוכה שני בני אדם - ואיתם שני סכינים ופטיש. בעל המכונית, בן 21, נעצר בחשד להחזקת כלי נשק - והיתר עוכבו לחקירה.
מאז פרוץ המלחמה, הועלתה הכוננות בכל שגרירויות ישראל בעולם ופונו חמש שגרירויות. מדובר בשגרירויות ישראל במצרים, ירדן, מרוקו, בחריין וטורקמניסטן. ההחלטה להשאיר את השגרירות בירדן סגורה התבררה כנכונה כאשר אלפי מפגינים איימו להסתער על מתחם השגרירות והורחקו בגז מדמיע על ידי כוחות הביטחון.

3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטינים בירדן
הפגנות פרו פלסטינים בירדן
מפגינים בירדן מנסים להגיע לשגרירות ישראל. הצוות הישראלי פונה מעמאן
(צילום: REUTERS/Alaa Al Sukhni)
בכמה נציגויות אחרות צומצם מספר השליחים והוחזרו לארץ שליחים לא חיוניים או משפחותיהם. כלי תקשורת בטורקיה דיווחו שישראל פינתה את הדיפלומטים שלה מטורקיה. לפי הערכות, ישראל אכן פינתה חלק מהשליחים בטורקיה אך לא את כולם.
בנוסף, משרד החוץ סגר באופן מלא או חלקי 20 שגרירויות בכל רחבי העולם כולל באירופה ודרום אמריקה וזאת בעקבות התרעות או הפגנות גדולות שמתקיימות באותן מדינות. הסגירה היא נקודתית וזמנית. במדינות אלה השליחים הונחו להישאר בבתים ולהמשיך לעבוד משם או שהועברו לערים אחרות באותה מדינה שנחשבות בטוחות יותר.
3 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל באיסטנבול בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל באיסטנבול בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה
זיקוקים לכיוון הקונסוליה באיסטנבול באחת ההפגנות נגד ישראל. גם בטורקיה פונו דיפלומטים
(צילום: Getty Images Europe)
משרד החוץ הכריז מאז פרוץ המלחמה על כוננות עליונה בכל הנציגויות וננקטו צעדים שונים כולל תגבורי אבטחה משמעותיים. דיפלומטים הונחו להישאר בבתים ותנועתם הוגבלה. בתחילת המלחמה נאסר על השליחים לצאת מהבית מה שגרר ביקורת קשה מצד הדיפלומטים שחששו שמדובר בגזירה שאי אפשר לעמוד בה.
בסופו של דבר ההנחיה רוככה והותרו יציאות הכרחיות באישור הביטחון. כזכור, בן זוגה של קונסולית ישראל בבייג'ינג נדקר ביום שישי שעבר על ידי אדם מוסלמי במרכז קניות בבירה הסינית. הוא עבר ניתוח והתאושש. הדוקר נעצר על ידי הסינים ויועמד לדין.