חשיפת ynet ו-"ידיעות אחרונות": בשבוע שעבר הגישה בר (שם בדוי) תלונה במשטרה נגד הגינקולוג ד"ר גיא רופא, שלדבריה פגע בה מינית במהלך בדיקה בזמן שהייתה חיילת - והמשיך לשלוח לה הודעות מטרידות גם תקופה ארוכה לאחר מכן. ביום חמישי האחרון נחקר רופא במשטרה על החשד, ולאחר מכן - בתום עשרה ימי מעצר - שוחרר למעצר בית. עד כה הגיעו למערכת 22 עדויות נגד רופא - וחלק מהנשים התלוננו נגד הגינקולוג במשרד הבריאות, לצד ארבע נשים שבחרו להתלונן נגד רופא במשטרה.
1 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
"הכרתי את אשתו". גיא רופא באחת מהארכות המעצר
(צילום: אלעד גרשגורן)
"כשהגעתי למרפאה שלו הייתי חיילת", סיפרה הבוקר בר לאולפן ynet. "זו הייתה הפעם הראשונה שלי אצל רופא נשים אז לא ידעתי יותר מדי, רק שמעתי מחברות. במהלך הבדיקה הוא נותן הרגשה מאוד בטוחה, כי הוא מסביר מה הוא עושה, אבל בדיעבד הבנתי שמה שהוא עושה זה לא בסדר. הכניס אצבעות, ציין שצריך לבדוק שם משהו, אבל זו הייתה הרגשה מוזרה ולא הגיונית שרופא עושה את זה. אחר כך אמר שייתן לי צ'ופר וילמד אותי לבדוק את השדיים, ואמר לי להוריד את החולצה".
לדברי בר, "הנורא מכל מבחינתי היה ששלוש שעות אחרי הבדיקה הוא שלח לי הודעה בפייסבוק, ובמשך כמעט שנה - אולי יותר - הוא היה עוקב אחריי באינסטגרם ומגיב לי על סטורים, שולח לי הודעות, מציע לי לעבוד אצלו בקליניקה, אחרי שאני אומרת לו לא. הוא היה מציע שניפגש לקפה".
מתי הבנת שזה לא בסדר? "ברגע שיצאתי מהמרפאה שלו. חזרתי לבסיס והרגשתי נורא בגוף, תחושה מוזרה כזו, כי גבר הרגע חדר לתוכי עם האצבעות שלו וזה מוזר. מהחברות את יודעת שרופא לא אמור לעשות את זה, אבל את לא יודעת. הגעתי לבסיס ודיברתי עם חברה טובה והבנתי שזה לא בסדר. שאלתי אותה אם בבדיקת הרירית הרופא דחף לה אצבעות במשך כמה דקות, או אמר שהוא נותן לה צ'ופר ובדק את החזה. הבנתי שאסור לרופא נשים לעשות דבר כזה".

בר הדגישה: "הכי נורא מבחינתי היו ההודעות שהוא היה שולח. זה רופא שבדק אותך, ופתאום כמה שעות אחרי שהיית אצלו את מבינה שקרה משהו לא בסדר, ואז הוא שולח הודעות, ואת מרגישה עירומה מול הטלפון. זו תחושת בושה לא הגיונית. הכי נורא זה שהכרתי את אשתו, זה מה שגרם לי לא להתלונן עד עכשיו, כי אשתו הייתה מפקדת שהייתה עושה אצלנו משמרות במרפאה. אני הייתי חובשת".
מה דעתך על שחרורו למעצר בית? "זה מזעזע אותי, אין לי מה להגיד. לא מבינה למה זה קורה. אם הנשים שהוא פגע בהן מפחדות להתלונן אני מבינה אותן, אבל זה חשוב להתלונן - כי בסופו של דבר הוא יחזור לעבוד".
לדברי בר, "בעקבות המקרה הזה לא הלכתי במשך ארבע שנים לרופא נשים. כמובן שמאז אני הולכת לרופאה אישה. לא אלך לרופא גבר כי לא אסמוך עליו יותר".
גיא רופא שוחרר למעצר בית ביום חמישי האחרון, על אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בכמה ימים נוספים. יום לפני כן הגישה בר את התלונה נגדו, והוא נחקר בגינה לפני ששוחרר. השופטת אסרה על רופא ליצור קשר עם המתלוננות נגדו למשך 20 יום, אסרה עליו לעסוק ברפואה למשך 30 יום וחייבה אותו בהפקדת ערבות עצמית בסך 10,000 שקל.
עורך דינו של רופא, ציון אמיר, טען בשבוע שעבר כי התלונה הרביעית היא "סיפור כזבים". באופן כללי מכחיש רופא את הטענות נגדו. עם זאת, השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב ציינה בהחלטתה כי שוכנעה שקיים חשד סביר נגד רופא.