ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) מתח הבוקר (יום ד') ביקורת על התנהלות הממשלה והעומד בראשה נפתלי בנט בהתמודדות עם מגפת הקורונה. על הנתונים המאמירים של מבודדים, נדבקים ומאושפזים אמר אוחנה בראיון לאולפן ynet: "הממשלה הכושלת הזו סופרת את הנדבקים ברבבות. בנט חי בבועה ומנותק מעמו. בתי החולים בשיא התפוסה ואין שום דבר שהממשלה עושה כדי לבלום את זה. ואז הוא אומר שבנימין נתניהו מפיץ היסטריה. ההיסטריה נמצאת ברחובות". צפו בראיון המלא.
על עצירת המגעים להסדר טיעון בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לבין נתניהו הוסיף אוחנה: "נתניהו לא הסכים לדרישת הפרקליטות שהוא יודה בדברים שהוא לא עשה ויישא קלון. בגלל חשיפת הריקבון המערכת רצתה ללכת לעסקת טיעון".
- גם נתניהו בשלבים מסוימים היה נראה מאוד קרוב להסכמה על הסדר טיעון. "אני לא יודע אם זה נכון".
- האינדיקציה היא שבמשך שבועות לא יצא סרטון כמו שיצא שלשום. "לא הייתי חלק ממנגנון קבלת ההחלטות, אבל אמרתי את דעתי שאנחנו איתו. צעדנו איתו דרך ארוכה ונמשיך. אני מקווה שהוא יישאר".

- לאחרונה ישב כאן דוד ביטן שטען שישראל כץ יכול להרכיב ממשלה. שמענו גם מתחת לפני השטח את ניר ברקת אוסף פעילים. יכול להיות שכבר אי אפשר לחזור אחרוה מבחינת קרבות הירושה. "לא אהבתי, בלשון המעטה, את הנושאים הללו. נתניהו הוא יו"ר התנועה הנבחר שלנו. 140 אל מתפקדים בחרו בו. יש אדם אחד שמוסמך לנהל מו"מ בשם הליכוד ושמו בנימין נתניהו".
- מה אתה חושב על ההתנהלות של ברקת וכץ? "כל אחד עושה כמיטב הבנתו ומיטב שיקוליו בפוליטיקה. אנחנו מפלגה חופשית שאין בה דיקטטור. אני חושב שזה לא הזמן לנהל קרבות ירושה, משום שלשמחתי אין גופה".
- עדיף ישראל כץ כיו"ר שירכיב ממשלה, או להישאר באופוזיציה עם נתניהו? "אנחנו מעדיפים את התנועה הדמוקרטית שלנו, שבה אנחנו מחליטים מי יעמוד בראשה, ולא גדעון סער, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן או התקשורת".
1 צפייה בגלריה
ניר ברקת ישראל כץ
ניר ברקת ישראל כץ
ניר ברקת ישראל כץ. אוחנה: "המתפקדים יחליטו"
(צילום: אבי מועלם)
- ההתנהלות הזאת תפגע בטווח הארוך בכץ וברקת? "לא אני מחליט. מחליטים 140 אלף מתפקדים".
- אתה מכיר את ה-DNA הליכודי. "ה-DNA הליכודי שומר על הבחירה שלו. מקום המדינה ועד היום היו לליכוד רק ארבעה ראשים. אני שמח שאנחנו ממשיכים ברוח הזאת".
אוחנה, השר לביטחון פנים בממשלה הקודמת, התייחס לחשיפת "כלכליסט" לגבי השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת הרוגלה פגסוס של NSO נגד אזרחים ואישי ציבור בישראל: "לא הובא לדעתי שיש איזשהו שימוש במערכת הזאת".
- לפי הפרסום היא שימשה את המשטרה ואת אגף החקירות נגד מפגיני בלפור. אנחנו יודעים שהייתה לך מעורבות מאוד גדולה בהתנהלות המשטרה מול מפגיני בלפור. "התערבתי ועוד איך משום שההפגנות האלו מיררו את חייהם של אלפי אנשים שגרו שם ופנו אליי. אז כמובן שרציתי לפעול, אבל לא בדרך הזאת, וממילא לא ידעתי על הכלי הזה. זה מופרך".
- אתה מאמין שהמשטרה מפעילה את הכלי הזה נגד מפגינים? "יש פער עמוק בין מה שנטען בכתבה לבין מה שאומרת המשטרה. את הפער זה צריך ליישב לא על ידי הבדיקה שעליה הורה היועמ"ש, שהיא בדיחה, אלא על ידי בדיקה חיצונית עצמאית ובלתי תלויה שתבדוק את הכניסה של המערכת למשטרה. מי נתן את האישורים וההיתרים? מה היה אופן ההפעלה?".