בית המשפט המחוזי בלוד גזר בצהריים (יום ד') מאסר עולם ועוד 20 שנה בכלא על ברק בן עמי, שרצח את בתו התינוקת גוני וניסה לרצוח את בתו השנייה ואת גרושתו לירון דרור במרץ בשנה שעברה. בן עמי רצח את גוני בת ה-10 חודשים, ופצע את דרור ואת בתו הנוספת בת ה-3 בביתם בהוד השרון. הוא הורשע בהסדר טיעון בכלל העבירות שיוחסו לו.
3 צפייה בגלריה
לירון דרור ביתה גוני ברק בן עמי
לירון דרור ביתה גוני ברק בן עמי
הגרושה לירון דרור עם התינוקת גוני והרוצח ברק בן עמי. "ידו הרעה קטלה את חיי בתו"
(צילום: מוטי קמחי)
לפי גזר הדין, בן עמי יפצה את את הנפגעות ב-658 אלף שקל. ראש הרכב השופטים השופטת ליאורה ברודי אמרה כי "ידו הרעה קטלה את חייה של בתו. המתלוננת ישבה כשהתינוקת בזרועותיה והנאשם הכה אותה באגרוף. היא ניסתה להדוף אותו כשהתינוקת בעין הסערה. המתלוננת נפלה ארצה והתינוקת נותרה. הנאשם המשיך לדקור את אשתו, ולאחר מכן, מבלי לשעות לזעקות הסבר של בני משפחתו, דקר את התינוקת למוות". היא הוסיפה כי מדובר ב"רצח חריג בחומרתו", החלטה שמשמעותה שניתן יהיה לקצוב את עונשו של בן עמי רק לאחר 15 שנות מאסר, והוא ייקצב ל-40 שנות מאסר לכל הפחות. אסירים שעונשם לא נקצב, יש לציין, לא רשאים לצאת לחופשות.
השופטת ברודי פנתה בהמשך הקראת גזר הדין לגרושה לירון דרור, שהחלה לבכות באולם: "בשם כולם אנחנו מביעים את השתתפותנו בצער. אנחנו יודעים שזה קשה והמילים הן מילים. נסי למצוא פתח של תקווה. האור של השיקום, מקווים, יאיר לך את הדרך לעצמך ולילדה".
3 צפייה בגלריה
לירון דרור עם תמונת בתה גוני ז''ל בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
לירון דרור עם תמונת בתה גוני ז''ל בגזר הדין בבית המשפט המחוזי לוד
לירון דרור עם תמונת בתה בתום הדיון
(צילום: גלעד מורג)
בתום הדיון יצאה דרור מהאולם בדמעות עם תמונת התינוקת גוני. "אני מודה לבית המשפט שנתן לנו עוד כמה שנים של שקט כדי שבתי תגיע לגיל בגרות שבו תוכל גם היא להגן על עצמה כשהוא יבוא לחפש אותה בחופשה הבאה שלו כדי להשלים את המשימה שלו", אמרה. "אמרתי זאת בעבר ואגיד את זה בכל הזדמנות: מדובר במפלצת בשר ודם. המילים שלו הן תסריט עלוב שנכתב עבורו ואני לא מאמינה למילה. אני יודעת על בשרי שהתעללות ממשיכה גם כשהרוצח נמצא מאחורי סורג ובריח.
"המדינה צריכה לשים את המאבק במחבלים מבית בראש סדר העדיפויות. חוקקו עוד חוקים, צרו מערך הגנה ראוי, עזרו לנשים וילדים, לבתי שנותרה בחיים ולי, להרים את הראש מעל המים ולחיות ללא פחד מהמפלצת וגרורותיה. תנו לנו כתף רחבה ותומכת".
עו"ד ליאת פלג מפרקליטות מחוז מרכז אמרה לאחר הדיון: "מדובר בצעד חשוב במאבק הבלתי פוסק למיגור האלימות בכלל ואלימות במשפחה בפרט. אני מקווה שזה יקל ולו במעט בתהליך השיקום הלא פשוט שעוד מחכה ללירון ולבתה".
עו"ד רן אלון שמייצג את ברק בן עמי מטעם הסניגוריה הציבורית אמר לאחר גזר הדין: "העונש שנגזר הוא ברובו בהתאם להסדר טיעון. מדובר במקרה קשה עם תוצאות טרגיות. עם זאת, שבניגוד למקרים אחרים, כאן ראינו נאשם שלקח אחריות באופן מלא על המעשה. צריך לזכור שמדובר במקרה שלא תוכנן מראש אלא במסגרת אובדן שליטה טוטאלי, שמיד לאחריו ברק הביע צער וחרטה אמיתיים. הוא לא חיפש להסתתר מאחורי טיעונים משפטיים".

דקר - וניסה לשים קץ לחייו

לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז ב-6 במרץ בשנה שעברה, החליט בן עמי לרצוח את אשתו דאז, את בתם הפעוטה ובתם התינוקת, ולאחר מכן לשים קץ לחייו. זאת, בעקבות ויכוח שבמהלכו עלבו בן עמי ודרור זה בזו.
בן עמי התקרב ללירון, שישבה באותה העת על הספה כשהתינוקת גוני בזרועותיה, הכה אותה באגרוף בפניה, דחף וחנק אותה. מיד לאחר מכן נטל סכין מטבח ודקר את דרור כמה פעמים במטרה לגרום למותה. הוא חנק שוב את דרור ודקר אותה בצווארה. לאחר מכן ניגש אל התינוקת ודקר גם אותה, ובהמשך דקר את בתו השנייה.

דרור הצליחה לקום וניסתה לצאת מן הדירה כדי להזעיק עזרה, אך בן עמי הגיע אליה שוב, תפס בשיערה ודקר אותה פעם נוספת בבטנה. היא נפלה על הארץ, והוא תפס ברגלה וניסה לגרור אותה חזרה לדירה, אך עזב אותה אחרי שלדירה הגיעו אנשים נוספים. בן עמי חזר אל הדירה וחנק את בתו בת השלוש בצווארה. לאחר מכן גרם לעצמו פציעות שטחיות באמצעות הסכין.
בעקבות המעשים מתה התינוקת גוני. לפעוטה בת השלוש נגרמו פצעים רבים והיא נותחה ואושפזה למשך עשרה ימים. לגרושתו דרור נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך שבוע.
3 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה בהוד השרון
חשד לאלימות במשפחה בהוד השרון
בית המשפחה בהוד השרון בשנה שעברה
(צילום: יאיר שגיא)
בדיון קודם בבית המשפט סיפרה דרור בדמעות: "החיים אחרי הטבח נעים בין הרצון להיות עם גוני, לבין הרצון להיות שם עבור הפעוטה ולטפל בה, כי היא לא יכולה בלעדיי". היא הוסיפה: "הגעגוע לגוני והחוסר שלה ביחד עם הידיעה שהיא מתה בייסורים, אלו מחשבות קשות מנשוא שעולות באופן קבוע בחיי ובחיי הבת שלי. היא הייתה תינוקת מתוקה, אהובה וחייכנית. אהבה מוזיקה. אני נזכרת ברגעים האחרונים איתה - היא בכתה והבינה את הסכנה. כזו היא הייתה, חכמה עם הבנה יוצאת דופן יחסית לגילה, בסך הכול בת 10 חודשים". את דרור מלווה עו"ד רותי אלדר מטעם תוכנית סנ"ה במשרד המשפטים.