בבית המשפט המחוזי בלוד נערך הבוקר (ראשון) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של של ברק בן עמי, שרצח את בתו התינוקת גוני וניסה לרצוח את בתו השנייה ואת גרושתו בהוד השרון.
הגרושה לירון דרור, שהגיעה לבושה בחולצה עם תמונת בתה המנוחה, פנתה בדמעות לשופטים, כשמולה יושב הרוצח. "החיים אחרי הטבח נעים בין הרצון להיות עם גוני, לבין הרצון להיות שם עבור הפעוטה ולטפל בה, כי היא לא יכולה בלעדיי", אמרה. "הגעגוע לגוני והחוסר שלה ביחד עם הידיעה שהיא מתה בייסורים, אלו מחשבות קשות מנשוא שעולות באופן קבוע בחיי ובחיי הבת שלי".
5 צפייה בגלריה
ברק בן עמי שנאשם ברצח בתו גוני וניסיון רצח אשתו לירון ובתו הבכורה
ברק בן עמי שנאשם ברצח בתו גוני וניסיון רצח אשתו לירון ובתו הבכורה
הרוצח ברק בן עמי בבית המשפט, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
לירון דרור בבית המשפט
לירון דרור בבית המשפט
האם לירון דרור בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
לירון סיפרה על התינוקת שנרצחה: "היא הייתה תינוקת מתוקה, אהובה וחייכנית. אהבה מוסיקה. אני נזכרת ברגעים האחרונים איתה - היא בכתה והבינה את הסכנה. כזו היא הייתה, חכמה עם הבנה יוצאת דופן יחסית לגילה, בסך הכול בת עשרה חודשים.
עוד סיפרה כי הבת ששרדה את ניסיון הרצח זוכרת את החוויה הקשה. "היא זוכרת הכול והיא מספרת לי כל מיני דברים, וזה סבל וכאב שהיא סוחבת יום-יום. מאז אותו יום אני מרגישה במלחמה ואני בחזית. אין כאן פתרון, אין סליחה ואין מחילה. הסיבה היחידה שאני בונה חיים חדשים לצד המוות זה אך ורק בשביל הבת שלי - מגיעה לה הזדמנות, היא ילדה כל כך טובה ומתוקה וזה לא הגיע לה. חשוב לי שבית המשפט יידע שהסבל שלנו פה קיים ולהישאר".
5 צפייה בגלריה
ברק בן עמי שנאשם ברצח בתו גוני וניסיון רצח אשתו לירון ובתו הבכורה
ברק בן עמי שנאשם ברצח בתו גוני וניסיון רצח אשתו לירון ובתו הבכורה
הרוצח בן עמי. "אתייסר לעד"
(צילום: מוטי קמחי)
לאחר מכן נשא בן עמי נאום שבו הביע חרטה על מעשיו. "קודם כל לירון, אני יודע שאין בכוח המילים לשקף את הכאב שלך, אבל אני מבקש את רשותך להביע חרטה ולבקש סליחה ממך ומגוני ז"ל ומהבת שלי. מאז המקרה אני כואב את הכאב שלכן ואת הצער והייסורים ואת הגעגועים אליכן. האובדן של גוני מענה אותי כל יום מחדש, והמחשבות על גוני - המחשבות לא עוזבות אותי לרגע. אין יום שאני לא בוכה וניזכר. בכל יום אני שואל את עצמי איך לא עצרתי את עצמי ואת המעשה הבלתי נתפס הזה. כל אלו לא מגיעים לכן. ברגע של טירוף לקחתי חיים והרסתי משפחה ואני יודע שאין מחילה על כך. לעד אני אכאב את הסבל שגרמתי לכן, אין רגע בחיים שלא אתייסר על מות גוני. אני מודה לאלוהים שנשארתן בחיים את והפעוטה".
בן עמי טען כי החליט לקחת אחריות מלאה על הרצח ולהקל על לירון. "לכן ויתרי מיד על האפוטרופסות על הבת הבכורה שלנו ולא עשיתי קשיים במתן הגט ללירון", אמר.
לאחר הדיון הגיבה לירון על דבריו של בן עמי ואמרה כי מדובר ב"הצגה". לדבריה, "נאמרו הרבה דברים קשים מאוד, ובעיקר לא נכונים. זה הכעיס אותי מאוד, ובכלל מבחינתי היה פה פשוט הצגה. זה שקר על גבי שקר. אני לא מאמינה לו". עו"ד רותי אלדר שמלווה את לירון מטעם תוכנית סנ"ה במשרד המשפטים אמרה: "דבריו של הנאשם אינם רלוונטיים לקביעת העונש, המעשים הם שמדברים בעד עצמם".
5 צפייה בגלריה
לירון דרור בבית המשפט
לירון דרור בבית המשפט
לירון דרור באולם בית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
תמונה מתוך הפוסט שפרסמה האם, לירון דרור
תמונה מתוך הפוסט שפרסמה האם, לירון דרור
תמונת התינוקת שנרצחה, מתוך הפוסט שפרסמה האם
נציגת הפרקליטות עו"ד ליאת פלג אמרה כי מדובר במקרה רצח חריג בחומרתו. "הנאשם ביקש לשחוט את כל בני משפחתו באותו בוקר ופגע בכל בני משפחתו בצורה אכזרית. לא מדובר באירוע אחד שהוא התחרט אחריו מיד לאחריו, אלא הוא המשיך לנסות לפגוע בהן. מטרתו הייתה לסיים את חייהן של כל בנות המשפחה שלו". אם בית המשפט יקבע כי אכן מדובר ברצח חריג בחומרתו, הדבר יאפשר לאחר מכן לקצוב את העונש ל-40 שנה במקום 30.
פרקליטו של הנאשם עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית טען מנגד כי "מבחינה משפטית אין כאן מקרה של רצח חריג בחומרתו, כי הרצח לא תוכנן מראש אלא התרחש אגב התפרצות בעקבות ויכוח ואובדן שליטה".
בסיום הדיון ביקשה לירון להגיש תמונות המתעדות את תוצאות התקיפה והצלקות שנותרו על הצוואר של בתה, כיום בת ארבע. פרקליטו של הנאשם התנגד להגשת התמונות לשופטים בטענה שהתיאור שיש בכתב האישום מדבר בעד עצמו ואין צורך בתמונות. ההרכב בראשות השופטת ליאורה ברודי קיבל את בקשתה של לירון דרור ואישר את הגשת התמונות לתיק בית המשפט כחלק מהטיעונים עונש.
בספטמבר חתם בן עמי (35) על הסדר טיעון שבמסגרתו הודה ברצח בתו התינוקת, בת 10 חודשים בלבד, ובניסיון לרצוח את אשתו דאז לירון דרור ובת נוספת (3). בהתאם להסדר הוא הורשע בעבירות שיוחסו לו, והוא צפוי להישלח למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר.
לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, ב-6 במרץ בשנה שעברה, החליט בן עמי לרצוח את אשתו דאז, את בתם הפעוטה ובתם התינוקת, ולאחר מכן לשים קץ לחייו. זאת בעקבות ויכוח שבמהלכו עלבו הנאשם ודרור זה בזו.
בן עמי התקרב ללירון, שישבה באותה העת על הספה כשהתינוקת גוני בזרועותיה, הכה אותה באגרוף בפניה, דחף וחנק אותה. מיד לאחר מכן נטל סכין מטבח ודקר את דרור כמה פעמים במטרה לגרום למותה. הנאשם חנק שוב את דרור ודקר אותה בצווארה. לאחר מכן ניגש הנאשם אל התינוקת ודקר גם אותה. אחר כך דקר את בתו השנייה.

דרור הצליחה לקום וניסתה לצאת מן הדירה כדי להזעיק עזרה, אך בן עמי הגיע אליה שוב, תפס בשערה ודקר אותה פעם נוספת בבטנה. היא נפלה על הארץ, והוא תפס ברגלה וניסה לגרור אותה חזרה לדירה, אך עזב אותה אחרי שלדירה הגיעו אנשים נוספים. בן עמי חזר אל הדירה וחנק את בתו בת השלוש בצווארה. לאחר מכן גרם לעצמו פציעות שטחיות באמצעות הסכין.
בעקבות המעשים מתה התינוקת גוני. לפעוטה בת השלוש נגרמו פצעים רבים והיא נותחה ואושפזה למשך עשרה ימים. לגרושתו דרור נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך שבוע.