הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס הלילה (בין שלישי לרביעי) למותם של שבעת עובדי "המטבח המרכזי העולמי" (WCK) מתקיפת צה"ל ברצועת עזה, ואמר כי "האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאים מורכבים - בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות". לדבריו, "אנחנו נשלים את התחקיר בימים הקרובים, נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מצידו אמר כי ישראל לא עשתה די כדי להגן על עובדי הסיוע.

בהצהרה שפרסם דובר צה"ל, אמר הלוי באנגלית כי "אמש נהרגו שבעה מעובדי המטבח המרכזי העולמי (WCK), ארגון שאנשיו פועלים בכל רחבי העולם, וגם בישראל, כדי לבצע מעשים טובים במקומות מורכבים. צה"ל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון המטבח המרכזי העולמי ומעריך מאוד את עבודתם החשובה.
"השלמנו תחקיר ראשוני בנושא. אני רוצה לומר בבירור - לא הייתה תקיפה מכוונת כנגד עובדי סיוע של ארגון ה-WCK", הוסיף. "הממצאים הראשוניים הוצגו לי כעת כאן בפיקוד הדרום. ביקרתי בחמ"ל הפיקוד ההומניטרי החדש שהקמנו כאן היום, על מנת לשפר את האופן שבו אנו מתאמים את חלוקת הסיוע בעזה. אנחנו נמשיך לפעול על מנת להגן על ארגונים בינלאומיים המחלקים סיוע הומניטרי".
3 צפייה בגלריה
רכב של ארגון הסיוע הבינלאומי WCK שהותקף ברצועת עזה
רכב של ארגון הסיוע הבינלאומי WCK שהותקף ברצועת עזה
רכב הסיוע שהותקף. "זיהוי שגוי"
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
רכב של ארגון הסיוע הבינלאומי WCK שהותקף ברצועת עזה
רכב של ארגון הסיוע הבינלאומי WCK שהותקף ברצועת עזה
רכב של ארגון הסיוע הבינלאומי WCK שהותקף ברצועת עזה
(צילום: AFP)
עוד אמר הרמטכ"ל כי "התקיפה הזו היא טעות חמורה. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם תושבי עזה. אנו מצטערים על הפגיעה שלא באופן מכוון בעובדי WCK. אנו משתתפים בצערם של משפחותיהם, כמו גם בצערם של ארגון המטבח המרכזי העולמי כולו, מעומק ליבנו". הוא ציין כי "מנגנון התחקור המטכ"לי יתחקר את האירוע ביסודיות. נשתף, בשקיפות מלאה, את ממצאי התחקיר עם המטבח המרכזי העולמי וגופים בינלאומיים נוספים. אנו רואים חשיבות רבה בהמשך מתן הסיוע ההומניטרי ונמשיך לפעול כדי לסייע במאמץ חיוני זה".
בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס פעם נוספת לתקיפה, ואמר כי הוא "זועם" בעקבות מותם של שבעה מעובדי "המטבח המרכזי העולמי" (WCK) מאש צה"ל. לדבריו, "זה לא אירוע חד פעמי. זו הסיבה העיקרית לכך שחלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה הייתה כה קשה - מכיוון שישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על עובדי הסיוע המנסים לספק עזרה נחוצה נואשות לאזרחים". הוא הבהיר: "תקריות כמו של אתמול פשוט לא אמורות לקרות".
שבעת עובדי המטבח המרכזי העולמי (WCK) נהרגו אתמול בלילה בתקיפה ישראלית בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. בין ההרוגים אזרחים מארצות הברית, פולין, אוסטרליה ובריטניה. הארגון הודיע כי הוא עוצר מיידית את פעילותו באזור: "בקרוב נקבל החלטה לגבי עתיד העבודה שלנו".
3 צפייה בגלריה
דרכונים זרים של ההרוגים מארגון WCK בתקיפה בעזה
דרכונים זרים של ההרוגים מארגון WCK בתקיפה בעזה
דרכוני ההרוגים מארגון WCK בתקיפה בעזה
בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) הרשמי של WCK נכתב כי הארגון מודע לדיווחים על הרג עובדיו, וגינה את התקרית: "זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרות". מייסד הארגון, השף הספרדי-אמריקני חוזה אנדרס, התייחס גם הוא לדיווחים הפלסטיניים ותקף בחריפות: "איבדנו היום כמה מאחינו ואחיותינו במתקפה אווירית של צה"ל בעזה. ליבי נשבר. ממשלת ישראל צריכה להפסיק את ההרג חסר-ההבחנה הזה. היא צריכה להפסיק להגביל את הסיוע ההומניטרי, להפסיק להרוג אזרחים ועובדי סיוע ולהפסיק להשתמש במזון בתור נשק".