1 צפייה בגלריה
"במילוי תפקידו עשה מעשה מרמה והפרת אמונים". אילוסטרציה
"במילוי תפקידו עשה מעשה מרמה והפרת אמונים". אילוסטרציה
"במילוי תפקידו עשה מעשה מרמה והפרת אמונים". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"דרש, קיבל וניסה לקבל כספים שלא כדין": כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) נגד ארנון שמולביץ' (53) ממושב כפר קיש בגליל התחתון, בגין שישה מקרי קבלת שוחד מאנשי עסקים בצפון ובסדרת עבירות נוספת, בפרשה שנחשפה לראשונה באתר ynet ובמסגרת תפקידו כמפקח בכיר ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר.
מכתב האישום שהגיש עו"ד עמית פרלה, ממונה בכיר בפרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, עולה כי בשנת 2020 מסר שמולביץ' לבעל משחטה בעראבה שבגליל אזהרה לפני נקיטת הליכים, כיוון שהמשחטה לא פעלה כדין ונמצאו בה חריגות בנייה.
כחצי שנה לאחר מכן זייף מסמך שבו נכתב כי "הבנייה במשחטה תואמת את ההיתר", וכי "יש אישור לשימוש חורג". את המסמך מסר הנאשם לבעל המשחטה בתמורה ל-50 אלף שקלים במזומן. הוא נאשם בלקיחת שוחד, התעמרות כבעל סמכות, זיוף בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הפרת אמונים וידיעות כוזבות.
בשנת 2021 נפגש שוב עם בעל המשחטה, אלא שהפעם מסר לו התראות לפני הטלת קנסות מנהליים בסך כולל של 900 אלף שקלים. בסיום המפגש דרש 100 אלף שקלים נוספים על מנת שיפעל לטובתו. לאחר מכן דרש בעל המשחטה את כספו בחזרה, ואיים כי יחשוף את התשלום הראשון. באותו היום הגיש הנאשם תלונה כוזבת במשטרה, לפיה בעל המשחטה מנסה לסחוט אותו תוך שימוש במסמך מזויף. בכתב האישום נכתב כי "בעל המשחטה נחקר בתחנת המשטרה, אך נמנע מהפללת הנאשם".
בהמשך, פנה קרוב משפחתו של בעל המשחטה לנאשם והציע לו 300 אלף שקלים כדי שייטיב עמו. הפרשה המורכבת נחקרה על ידי חוקרי המחוז הצפוני של המשטרה, שגילו מקרה נוסף שבו קיבל הנאשם 60 אלף שקלים כדי שיטפל בגן אירועים, שבו בוצעו לכאורה עבירות בנייה.
באותה השנה פנה הנאשם לבעל אטליז ולבעל עסקים בתחום הבשר, שנגד שניהם התנהלו באותה העת הליכי תכנון ובנייה. הוא ביקש הלוואות בתמורה להסדרת ההליכים, על סף 45 אלף ו-50 אלף שקלים, אותן קיבל במזומן ובהעברה בנקאית - אך לא השיב את הכספים עד למעצרו.
עו"ד באסל פלאחעו"ד באסל פלאחצילום: עידו ארז

"במהלך העסקתו הנאשם דרש, קיבל וניסה לקבל כספים שלא כדין מגורמים שונים בגזרה עליה היה מופקד", נכתב בכתב האישום. "במעשיו לקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו בהיותו עובד ציבור, ובמילוי תפקידו עשה מעשה מרמה והפרת אמונים".
עו"ד באסל פלאח, המייצג את שמולביץ', מסר בתגובה כי "מדובר בנאשם נורמטיבי שכל חייו תרם לביטחון המדינה. הוא כופר בכל סעיפי האישום, וטוען כי נפל קורבן למזימה שמטרתה להביא לפיטוריו בשל פעילותו הנמרצת באכיפת הבנייה. נעשה הכל כדי לשכנע את בית המשפט באמיתות גרסתו".