עובדת לשעבר בלשכתו של ג'ו ביידן, שטענה שהוא תקף אותה מינית כשהיה חבר סנאט, התראיינה שלשום (יום ג') לתקשורת ברוסיה וסיפרה שהיא החליטה להשתקע במדינה ולהגיש בקשה לאזרחות רוסית. בראיון לסוכנות הידיעות "ספוטניק" אמרה טארה ריד שהיא מרגישה בטוחה ברוסיה.
בקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2020, לפני שביידן זכה במועמדות של המפלגה הדמוקרטית, ריד האשימה אותו בתקיפה שאירעה לדבריה ב-1993, כשהייתה בת 29 ועבדה בלשכה שלו. באותה תקופה כיהן ביידן כסנאטור מטעם מדינת דלאוור. ריד סיפרה שהוא תקף אותה במסדרון בגבעת הקפיטול. ביידן הכחיש את טענתה של ריד. "לא, זה לא נכון", אמר ביידן בחודש מאי 2020 בראיון לרשת MSNBC. "אני אומר זאת באופן שאינו משתמע לשני פנים: זה מעולם, מעולם, לא קרה".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
טארה ריד וג'ו ביידן. הנשיא הכחיש בתוקף את טענותיה
(צילום: gettyimages, AP)
ריד סיפרה לתקשורת הרוסית שאחרי שהאשימה את ביידן בתקיפה מינית היא הייתה נתונה לאיומים על חייה, ולאיומים שתישלח לכלא. היא אמרה שבארה"ב כינו אותה "מרגלת רוסייה", ושההחלטה לעזוב התקבלה כשפוליטיקאי רפובליקני אמר לה שהיא נתונה לסכנה של פגיעה פיזית.
האמריקנית בת ה-59 סיפרה בראיון ל"ספוטניק" שהיא "תמיד אהבה את רוסיה", וכשהגיעה לחופשה במדינה היא החליטה להישאר. "כשירדתי מהמטוס במוסקבה, לראשונה מזה תקופה ארוכה אני הרגשתי בטוחה. הרגשתי ששומעים אותי ושמכבדים אותי", אמרה.
ריד, שהגדירה את עצמה בראיון כאנליסטית גאו-פוליטית, אמרה שהיא "חולמת" לגור בארה"ב וגם ברוסיה, אך מעדיפה את האפשרות השנייה בגלל הביטחון שאותו היא מרגישה. אני רוצה לקבל אזרחות רוסית, מנשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין. אני מבטיחה להיות אזרחית טובה", אמרה ריד בראיון והוסיפה שהיא מקווה לשמור על האזרחות האמריקנית שלה.
ריד הדגישה שבניגוד לאמריקנים רבים אחרים, היא לא מתייחסת לרוסיה כאל אויבת. היא התראיינה לצד מריה בוטינה - מחוקקת רוסייה שב-2018 נשלחה למאסר בארה"ב באשמת ריגול. בוטינה שוחררה מהכלא כעבור שנה, אחרי שעונשה קוצר, וגורשה מארה"ב.