4 צפייה בגלריה
בית ספר בלקיה
בית ספר בלקיה
ועד ההורים משבית את הלימודים החל מיום ראשון. תיכון "אקרא" בלקיה
כ-1,000 תלמידים לומדים בתיכון "אקרא" ביישוב הבדואי לקיה שבנגב, וכולם נמצאים בשביתה ביוזמת ועד ההורים החל מיום ראשון האחרון. הסיבה לכך היא רעול פנים שפרץ לתוך שטח בית הספר והפריע למהלך הלימודים. לפי דיווחים של הורים ותלמידים, רעול הפנים היה נער חמוש שלאחר מכן אף ירה באוויר מחוץ לבית הספר.
לדברי הורים לתלמידים בבית הספר, הפריצה התרחשה על רקע סכסוך הקשור למחלוקת על תפקיד הנהלת בית הספר. לטענתם, המועצה המקומית התערבה במינוי המנהלת, מה שעורר אווירה לא נוחה ומתוחה בתוך בית הספר. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את אחד המורים וגם תלמיד שהוא קרוב משפחה של המורה ועל פי החשד נשלח כדי לבצע את הפריצה לבית הספר.
אותם הורים אמרו כי "רעול פנים חמוש שפורץ לבית הספר זה מעשה שיכול להסתיים ברצח. אין שמירה בכניסה כדי למנוע מאנשים לא מוכרים להיכנס לשטח בית הספר ולכן נשקפת סכנה גבוהה כל עוד המתיחות נמשכת". לדבריהם, "על הגופים האחראיים לא להשאיר את המצב כמו שהוא ולהתערב לפני שיקרה אסון".
מעצר שני החשודים הוארך ביום אחד והם שוחררו אתמול. הנהלת בית הספר הגישה בעצמה תלונה בעקבות האירוע אך החליטה לבטל אותה מסיבה שאינה ידועה. למרות שוועד ההורים השבית את הלימודים, גם חלק גדול מצוות ההוראה החליט שלא להגיע לבית הספר בינתיים.
4 צפייה בגלריה
בית הספר בלקיה
בית הספר בלקיה
ההצתה בתיכון "אקרא" בספטמבר
הפריצה היא לא מקרה האלימות הראשון שהתרחש בשנת הלימודים הנוכחית בתיכון "אקרא". בפתיחת שנת הלימודים, אלמונים הציתו את בית הספר פעמיים תוך שבוע, ונזק כבד נגרם במקום. "זה מעשה חמור ופשע ללא הפסקה", אמרו הורים לילדים בבית הספר. "מי שפוגע בבתי ספר מסוגל לפגוע גם בתלמידים. הגענו למצב שאין ביטחון גם בבתי ספר".
מטעם ראש ועד ההורים בבית הספר סלמאן אלסאנע נמסר בתגובה: "בישיבה שנקיים היום נחליט לגבי כל מה שמתרחש בשטח בית הספר. אנחנו מתכננים לפעול בצורה מקצועית".
מטעם מחוז דרום במשרד החינוך נמסר בתגובה: "פרץ סכסוך בין אנשי צוות ההוראה בתוך הספר על רקע אי-הסכמות שנבחנות על ידינו. הוגשה תלונה במשטרה ואנחנו בטוחים כי יימצאו האחראים לגרימת הבהלה בקרב המורים והתלמידים".