"בימים קשים אלה חשוב להעלות את המודעות לאלצהיימר, מחלה ניוונית של המוח המהווה את הגורם השכיח ביותר לירידה קוגניטיבית ודמנציה בגיל המבוגר. מחלה קשה, הפוגעת בתפקיד האדם וביכולתו להתנהל".
הציוץ המביש הזה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) שייך לשובאל בן גביר, בנו של השר לביטחון לאומי, ואליו הוא צירף את תמונת נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.
1 צפייה בגלריה
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
הציוץ של שובאל בן גביר
כמה שעות לאחר שפרסם את אותו ציוץ, מחק אותו בנו של בן גביר ופרסם ציוץ מחודש: "אדוני הנשיא, סליחה!". אביו השר התנצל, אבל הרקע לאותו ציוץ הוא ריאיון של בן גביר עצמו ל"וול סטריט ג'ורנל", שבו מתח ביקורת חריפה על ביידן ואמר כי "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהגות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".
"שובאל בני, אהוב לי מכל. אבל הלילה הוא עשה טעות חמורה בציוץ שאני מסתייג ממנו עמוקות", כתב בן גביר. "‏ארצות הברית של אמריקה היא ידידתנו הגדולה והנשיא ביידן הוא ידיד ישראל. גם אם יש לי מחלוקת עם התנהלותו, אין שום מקום חלילה לסגנון מזלזל", הוסיף בן גביר. "‏כבוד לבריות זה א׳ ב׳, כך אני מחנך את ילדיי. ‏מתנצל על דברי בני".
בריאיון ל-ynet תקף ראש האופוזיציה יאיר לפיד את בן גביר, בעקבות אותו ציוץ: "מה יש להגיד, האנשים האלה לא צריכים לנהל מדינה. זה מסוכן, חסר אחריות, מופקר".