ראש המוסד דוד ברנע הגיע היום (ד') לקטאר לפגישות עם בכירים שם, ולצורך קבלת רשימת החטופים המשוחררים. ברנע מבקר בקטאר כדי לסגור את כל הפרטים האחרונים בעסקה לשחרור החטופים, לוודא שהיא מיושמת וכן על מנת לתת את המעטפת הנדרשת מהצד הישראלי לקידומה.
בישראל עובדים מסביב לשעון כדי להבטיח שהעסקה תצא אל הפועל, ולברנע יש קשרים עמוקים ויחסי אמון עם מנהיגי קטאר, שתיווכה בעסקה מול חמאס. לברנע התלווה אלוף (במיל') ניצן אלון, הממונה על נושא המודיעין בסוגיית החטופים. ברנע נמצא גם בקשר הדוק עם ראש ה-CIA ביל ברנס, שהיה איש מפתח בגיבוש העסקה, לצד שליחו של הנשיא ג'ו ביידן ברט מקגורק.
2 צפייה בגלריה
דוד ברנע
דוד ברנע
דוד ברנע
(צילום: מוטי קמחי)
אמש נחשפו פרטיה העיקריים של העסקה: לפי ההסכם, חמאס ישחרר 50 ילדים, אימהות ונשים מבוגרות, במהלך ארבעה ימי הפוגה בלחימה. בקבוצה זו ייכללו רוב הילדים והאימהות הישראלים המוחזקים בעזה, ובמהלך ימי ההפוגה אמור חמאס לנסות לאתר כמה אימהות וילדים נוספים שלטענתו הוא אינו יודע מי מחזיק בהם. ביום הרביעי יודיע אם מצא אותם, ואם כן יוכל להחזירם לישראל בתמורה ליום הפוגה נוסף.
בתמורה לשחרור 50 החטופים תשחרר ישראל 150 אסירים ביטחוניים - נערים ונשים שלא הורשעו ברצח. עבור כל חטוף נוסף שישוחרר מעבר ל-50 שעליהם סוכם יקבל חמאס שלושה אסירים נוספים, ועבור כל עשרה חטופים הוא יקבל יום הפוגה נוסף. ההסכם צפוי לצאת לדרך מחר.
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
משרד המשפטים פרסם הבוקר רשימה ובה שמותיהם של "300 אסירים מיועדים לשחרור מטעמים של ניהול יחסי החוץ של המדינה וביטחונה". בין השמות ניתן למצוא מחבלים שהורשעו בעבירות של יידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה, תמיכה בטרור וכן "פגיעה בביטחון האזור". לרשימה המלאה - לחצו כאן.
לפי נתוניה של ישראל, בידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי מוחזקים 195 ישראלים, בהם 40 ילדים ו-58 נשים ישראליות, כך שבסך הכול כוללת רשימת החטופים שעשויים להיכלל בשלבים השונים של העסקה 98 בני אדם. ההערכה בישראל היא ש-75 מהם הם כאלה שחמאס יודע היכן הם או יכול למצוא אותם. כעשרה ילדים מוחזקים על ידי הג'יהאד האיסלאמי וגורמים עצמאיים. כך או כך, ישראל העבירה לחמאס את רשימת השמות של ה-98, ואינה יודעת את מי מהם הוא ישחרר.