דיירי הבניין ברחוב דיזנגוף פינת בר כוכבא בלב תל אביב הופתעו הבוקר (יום רביעי) לגלות כי בחצר הבניין שבו הם גרים נמצא מחבל תלוי וללא רוח חיים. לפי החשד, המחבל, מוסא סרסור שרצח את שולמית רחל עובדיה (84), הגיע לתל אביב באוטובוס עירוני - ולפנות בוקר שם קץ לחייו. "פתחתי את החלון בבוקר - ופתאום אני רואה אדם תלוי", סיפרה הילה סלע. "הייתי בשוק".

4 צפייה בגלריה
תכתובת בקבוצת הוואטסאפ של הדיירים וסטורי שהעלה אחד מהם
תכתובת בקבוצת הוואטסאפ של הדיירים וסטורי שהעלה אחד מהם
הסטורי וההודעות בקבוצת הוואטסאפ
4 צפייה בגלריה
מקום מציאת גופת המחבל
מקום מציאת גופת המחבל
"מלחיץ שאדם כזה יכול להיכנס בחופשיות לחצר". מוסא סרסור ומקום מציאת גופתו
4 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי במקום מציאת גופת המחבל
יעקב שבתאי במקום מציאת גופת המחבל
כוחות רבים הגיעו לזירה. המפכ"ל שבתאי
( צילום: מוטי קמחי)
הילה אמרה כי עד לשעה 04:00 בבוקר עוד הייתה ערה, ובשעה זו לא התרחש דבר. היא הוסיפה כי "בן הזוג של חושב שהוא אותו מסתובב לדעתי בדיזנגוף, לכיוון דיזנגוף סנטר".
אחרי שהתאוששה מההלם דיברה עם השוטרים כדי להבין מה בדיוק קרה. "הערנו להם שאם קורה דבר כזה נשמח שיגידו לנו לא לפתוח חלונות, זה לא משהו שאתה רוצה לראות", אמרה. "מלחיץ שבן אדם כזה יכול להיכנס בחופשיות לחצר של הבניין ולעשות מה שהוא רוצה. אנחנו לא מפחדים, אבל אנחנו חיים כאן בלי סורגים ובלי שום דבר, ליד אתר בנייה. אי אפשר לדעת מה יקרה מחר".
שכן אחר, שהתעורר גם הוא למשמע ההמולה, העלה סטורי באינסטגרם עם תמונת אנשי מז"פ בחצר וכתב: "בוקר טוב לכל מי שמצאו אצלו בבניין גופה של מחבל תלויה. אחסוך מכם את ההמשך אבל הוא נמצא ממש פה
אחת השכנות שלחה בקבוצת הוואטסאפ של הבניין סרטון של ההמולה בחוץ, וכתבה: "מישהו יודע למה יש מלא שוטרים מחוץ לבניין?". כמה דקות לאחר מכן נשלחה שם הכתבה מ-ynet, שבה נכתב כי ככל הנראה גופת המחבל מחולון אותרה בתל אביב.

4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחולון
זירת האירוע בחולון
זירת הרצח בחולון, אמש
(צילום: נדב אבס)
עלמה שחם, דיירת הבניין, סיפרה: "קמנו בבוקר לרעש של ניידות משטרה. לא הבנו מה קורה, אמרו בקבוצה של הבניין שכנראה מצאו את המחבל ולא לפתוח חלונות. השותף שלי ראה הכול, זה פשוט מפחיד, הבניין פתוח והוא הסתובב פה. זה נשמע הזוי שדבר כזה קורה מתחת לחדר השינה שלי. אני עדיין בהלם מהסיטואציה הזאת".
סרסור רצח את שולמית רחל עובדיה 50 מטר מביתה ברחוב החשמונאים בחולון, הסמוך לרחוב דב הז המרכזי. לפי החשד, משם הוא נסע באוטובוס מחולון לתל אביב - והיום לפנות בוקר שם קץ לחייו. גורם שמעורה בפרטים אמר כי המשטרה אספה מצלמות אבטחה כדי לברר בדיוק מה היה מסלול הנסיעה של המחבל.
ברחוב שבו אירע הרצח חשו הדיירים הקלה גדולה הבוקר, עם ההודעה על מציאת גופת המחבל בתל אביב. חלקם סיפרו שחשדו בסרסור מבעוד מועד, אך בשתי בדיקות שונות שנערכו לו הוחלט לשחררו, אחרי שהציג את היתר חיפוש העבודה שבו מחזיקים כ-70 אלף פלסטינים מתוך 170 אלף שעובדים בישראל מדי יום. חקירה ראשונית העלתה כי אין לו רקע ביטחוני או השתייכות לאחד מארגוני הטרור ושהוא גם לא פרסם התבטאויות פומביות לאומניות. עד כה אין סימנים לכך שאדם אחר סייע לו ברצח או במנוסה. עם זאת, כמה מקרוביו נעצרו לחקירה. הפיגוע לא צפוי להוביל לשינוי מדיניות קבלת היתרי עבודה לפלסטינים. הפעם האחרונה שבה מחבל שהחזיק בהיתר עבודה בישראל היה מעורב בפיגוע אירעה לפני שלוש שנים.
אחרי הפיגוע נעצרו ותוחקרו כמה מקרוביו של המחבל, אך ההערכה היא שפעל לבדו וללא הכוונה כלשהי. קרובי משפחתו אמרו הבוקר: "אנחנו לא מאמינים שהוא רצח, הוא לא יעשה דבר כזה. בתקופה האחרונה היו לו בעיות נפשיות בגלל כל מיני תרופות שהוא קיבל. מוסא אדם ביישן ושקט מאוד, בקושי מדבר אפילו עם בני משפחתו. יש דברים שאנחנו לא מבינים, נמתין לתוצאות החקירה. אנחנו בטוחים שהוא חף מפשע".