ניסיון פיגוע ירי שני בתוך פחות מיממה: אש נפתחה בצהריים (יום ד') לעבר עמדה צבאית ליד עפרה, מצפון לרמאללה. מצה"ל נמסר כי לא נגרם נזק ואין נפגעים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר רכב שממנו נפתחה האש וחיסלו מחבל אחד. הלילה נפתחה אש לעבר עמדה צבאית ליד נבי סלאח. גם במקרה הזה לא היו נפגעים.
מחקירה ראשונית עולה כי הירי ככל הנראה בוצע מרכב מסוג סיטרואן ברלינגו, שהגיע מכיוון הכפר סילוואד הסמוך. לוחמי גדוד שמשון מחטיבת כפיר ששהו במקום ירו לעבר הרכב, שנמלט לכיוון הכפר עין יברוד. בזירה נמצא תרמיל אחד. הכוח פתח במרדף אחרי הרכב, שאותר סמוך לכפר דיר דיבוואן, ובתוכו מחבל שחוסל.
3 צפייה בגלריה
מוג'אהיד מחמוד חאמד
מוג'אהיד מחמוד חאמד
"הגיע הזמן היפגש עם אלוהים". המחבל שחוסל, לצד הנשק
3 צפייה בגלריה
מוג'אהיד מחמוד חאמד
מוג'אהיד מחמוד חאמד
המחבל שחוסל
מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך המרדף החשוד הבחין בלוחמים, יצא מהרכב וירה לעברם. הכוח השיב בירי ונטרל את המחבל, שחשוד במעורבות במספר פיגועים בימים האחרונים. לוחמי צה"ל סורקים אחר חשודים נוספים".
סגן ר', סגן מפקד הפלוגה שנטרל יחד עם לוחמיו את המחבל, סיפר כי "בעקבות היכרות מעמיקה עם הגזרה, חדות וזריזות של הלוחמים שלי, זיהינו את הרכב החשוד ופתחנו במרדף אחריו. פרקנו מהרכב לכיוון המחבל תוך כדי שהוא ירה לכיוון שלנו, חתרנו למגע תחת אש והצלחנו לנטרל אותו. אנחנו מרגישים גאווה וזכות גדולה לספק את ההגנה לתושבים בגזרה ולעמוד במשימתנו".
משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי המחבל שחוסל הוא מוג'אהיד מחמוד חאמד, תושב סילוואד בן 32. אתמול פרסם המחבל פוסט בפייסבוק שבו כתב: "אלוהים קנה מהמאמינים את עצמם, כי להם יש גן עדן. תסלחו לי, הגיע הזמן ללכת ולהיפגש עם אלוהים". לפי דיווחים פלסטיניים, גופתו נמסרה לרשויות הפלסטיניות.
בניסיון הפיגוע הלילה נפתחה אש מרכב חולף לעבר עמדה צבאית בסמוך לכפר נבי סלאח. כוחות צה"ל מצאו בסריקות באזור תרמילים.
3 צפייה בגלריה
פצוע מידוי אבנים בכביש 556
פצוע מידוי אבנים בכביש 556
הפצוע מיידוי האבנים, אמש
(צילום: שבתי סבתו)
אמש נפצע צעיר בן 19 באורח קל מיידוי אבנים על מכוניתו סמוך לכרמל שבדרום הר חברון. פרמדיק מד"א אלעד פס שהוזעק לטפל בפצוע, הופתע לגלות שמדובר בבנו - ופינה אותו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע עם פציעות בפנים ובגפיים.
כמעט במקביל, מחבלים ירו מאקדח אוויר מסוג איירסופט לעבר רכב ישראלי באותו אזור - ולא היו נפגעים. לפי גורמי ביטחון, העדים לירי מסרו כי שני מחבלים ירדו מרכב, פתחו באש לעבר רכב ישראלי ונמלטו. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור.
ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר לאחר ניסיון הפיגוע בצהריים כי "את הטרור צריך לייבש ומיד ביד קשה והחלטית. צריך לפגוע במוטיבציה של הערבים לפגוע בנו ובחיילי צה"ל. האוכלוסייה שבשמה פועלים המחבלים צריכה לשלם מחיר כבד. כשהיא תבין שמדינת ישראל מרסקת כל סביבה שיוצא ממנה טרור, נחיה כאן בשלום ובביטחון. האחריות על כך מוטלת על הנהגת המדינה".
בתוך כך, מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ אורן שמחה התייחס הבוקר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio לאתגרים בשירות הביטחוני השוטף ביהודה ושומרון, ולאפשרות שאירוע אחד יבעיר את הגזרה. "יכולים לקרות אירועים כאלה ואנחנו עושים מאמץ גדול על מנת למנוע אותם", אמר אל"מ שמחה. "אנחנו מספיק זמן פה בשביל להבין שהאתגרים הביטחוניים היום-יומיים, וגם האתגרים הביטחוניים הגדולים, לא רק ביהודה ושומרון אלא בכל הגבולות, קיימים וימשיכו להיות".
לדבריו, "הטרור מגיע בגלים ואנחנו עושים מאמץ אדיר לשבור אותו. אנחנו רואים שיש כאלה שעדיין לא השלימו עם מדינת ישראל ועם המציאות הקיימת, ולכן האתגרים ימשיכו ללוות אותנו". הוא התייחס גם לתקרית בחברון שבה לוחמים התעמתו פיזית ומילולית עם פעילי שמאל. "זה אירוע לא טוב. יש לנו אירועים כאלה מדי פעם. אנחנו צריכים ללמוד אותם, לתחקר אותם ולהבעיר את המסרים בצורה מאוד מאוד ברורה – מה אנחנו מצפים מהלוחמים שלנו ומה אנחנו לא מצפים מהלוחמים שלנו – וממשיכים קדימה".