2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נועדים לראשונה בעיר סוצ׳י, רוסיה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נועדים לראשונה בעיר סוצ׳י, רוסיה
פגישה בין פוטין לבנט באוקטובר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הקרמלין הודיע הערב (ראשון) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נפתלי בנט פעם נוספת, יממה אחרי שנפגשו במשך כשלוש שעות. בהודעה הרוסית נאמר כי השניים שוחחו על "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה, וכי נדונו בו שיחותיו של בנט עם מנהיגיהן של כמה מדינות.
זוהי השיחה הרביעית בין השניים בשבוע האחרון - שלושה מהן היו בטלפון ואחת פנים אל פנים. מוקדם יותר היום שוחח בנט עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ, ובבוקר דיבר עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בפעם השלישית תוך יממה. בתוך כך הודיעה לשכתו של שר החוץ יאיר לפיד כי הוא יצא מחר לריגה בירת לטביה וייפגש שם עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לביקור המדיני שערך אתמול ברוסיה ובגרמניה, ואמר כי הוא מנסה לסייע בהידברות בין קייב לבין מוסקבה. "נסעתי לשם כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", אמר בנט. "גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון".
בנט, שנחת הבוקר בנתב"ג אחרי שהמריא לרוסיה אתמול בבוקר, שוחח לפני ישיבת הממשלה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפעם השלישית ביממה האחרונה. "כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב. הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר אם הדברים ימשיכו במסלול הנוכחי", הוא אמר.
אתמול המריא בנט בחשאי למוסקבה, ונועד בשעות הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במשך שלוש שעות, במסגרת הניסיונות לתווך לפתרון דיפלומטי שיביא לסיום המלחמה. לאחר המפגש עם פוטין שוחח בנט עם זלנסקי ועם נשיא צרפת עמנואל מקרון. ממוסקבה המריא ראש הממשלה לברלין, שם נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, שבשבוע שעבר ערך ביקור בזק בישראל. בנט שב לישראל הבוקר.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
ייפגשו מחר בלטביה. לפיד ובלינקן
( צילום: AP)
הייתה זו הפגישה הראשונה של פוטין פנים מול פנים עם מנהיג מערבי מאז תחילת הפלישה הרוסית לפני 11 ימים. בפגישה השתתף גם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שסייע בתרגום מול פוטין, כפי שכבר עשה בעבר בפגישותיהם של ראשי ממשלת ישראל עם פוטין. אלקין הוא יליד חרקוב שבאוקראינה, ובני משפחתו נמצאים כעת בלב הלחימה.
בלשכת רה"מ ציינו כי בנט, ששומר שבת, טס אתמול בשעות הבוקר למוסקבה, בעקבות שיחת הטלפון שקיים עם פוטין ביום רביעי האחרון. דוברו הסביר לתקשורת הזרה כי פיקוח נפש מאפשר לחלל את השבת. ל-ynet נודע כי המפגש תואם מול הבית הלבן, וגם נשיא אוקראינה זלנסקי עודכן עליה מראש. גורם ישראלי מסר כי נסיעת בנט למוסקבה נעשתה בברכת הממשל האמריקני. בתום המפגש, סמוך לשעה 20:00, מסר גורם מדיני כי "ראש הממשלה מתואם עם ארה"ב, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה. הפגישה התקיימה לאחר שורה ארוכה של שיחות שקיים רה"מ עם מנהיגים בשבוע האחרון". הקרמלין או לשכת ראש הממשלה לא פרסמו תמונות מפגישת בנט עם פוטין.