אחרי פיגוע הירי אמש בחדרה שגבה את חייהם של לוחם ולוחמת מג"ב, שר הרווחה מאיר כהן אמר הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet כי "צריכה להיות אפס סובלנות כלפי המיעוט האיסלאמיסטי ולטפל בו בכל הכוח". לדבריו, "זה צריך להיות צו השעה, לא משנה מה הזהות הפוליטית של אחד ואחד מאיתנו".
"להסתפק באמירה שיש מיעוט קטן של ערביי ישראל שמחזיקים בתפיסה איסלאמיסטית קיצונית של דאעש - אני חושב שאנחנו צריכים להשתחרר מזה", אמר כהן. "לצערי הגדול המיעוט הזה מעיק, רצחני ומסוכן. הוא לוקח חלק בהסתה, ואנחנו צריכים לגדוע את המיעוט הזה ולטפל בו בכל הכוח כמו שהמדינה יודעת, עם כל זרועות הביטחון. זה יהיה קשה, זה יהיה מורכב - אבל אין לנו ברירה".

"אנחנו צריכים לפעול, ואכן כבר כמה חודשים יש פעולה מצוינת של הקבינט שבראשו עומד ראש הממשלה עם השר לביטחון פנים, שעושים עבודה מצוינת", המשיך כהן. "אנחנו מגיעים לאט לאט לעוד מצבורי נשק, אבל צריכים להכביד את היד. זה צריך להיות צו השעה. אנחנו כבר לא נוכל להבליג, אף אחד מאיתנו ולא משנה מה הזהות הפוליטית שלו. אנחנו העם היהודי במדינת ישראל שרוצה לחיות בשוויון מלא עם אזרחיו הערבים. צריכה להיות אפס סובלנות לכל מיעוט שהוא איסלאמיסטי, החל מראאד סלאח וכל האנשים שלו וכלה ברשתות חברתיות.
"כל מי שאתמול או בשבוע שעבר שיבח את הרוצחים הנתעבים היה וצריך להיות מאחורי סורג ובריח. אנחנו דמוקרטיה שצריכה לשמור על עצמה. יש מספיק אמצעים שאנחנו יכולים להפעיל, אנחנו מדינה ריבונית ואנחנו נצליח בסופו של דבר. הטרור לא יכניע ולא יכתיב את החיים שלנו. אלו שבועיים קשים וכולנו צריכים לשנס מותניים. אני סומך על השב"כ ועל כוחות הביטחון, אנחנו נצליח לעצור את האנשים האלה, באפס סובלנות".
1 צפייה בגלריה
המחבלים
המחבלים
המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה
- הופתעת שמדובר בפיגוע שני רצחני שמבוצע ויוצא לפועל על ידי ערביי ישראל? "כן, אני חייב להגיד שכמו כולם הופתעתי אחרי הגינוי מקיר לקיר של כל ההנהגה הערבית, של מנסור עבאס ושל הרשימה המשותפת, כלפי הפיגוע שהיה בנגב בשבוע שעבר. אבל לצד הגינויים צריכה להיות אמירה של אותם אנשי חינוך ודת במגזר הערבי שהם מוקיעים את הדברים האלה. לצד זה צריכה להיות פעילות של מערכת הביטחון, ואנחנו יודעים לעשות את זה. זו המשמרת שלנו ואנחנו לוקחים אחריות, אבל מדובר בהזנחה של הרבה מאוד שנים, וכשמנערים יש הרבה מאוד אבק, וזה מה שצריך לעשות - לנער, ולהבהיר לכולם שלא יורים בערים שלנו ולא יורים על חיילים".
- זה מעיב על פסגת הנגב? "בוודאי, אבל הפסגה הזו יותר חזקה מכל האיסלאמיסטים. זו אמירה מאוד ברורה ואני מלא הערכה בראש ובראשונה לממשלת ישראל, לשר החוץ לפיד שהגה וכינס אותם ולכל ארבעת שרי החוץ הערבים שהגיעו לכאן. זו אמירה ברורה ונחושה נגד הטרור, החות'ים והכוונה של ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת הטרור. זו חזית מצוינת של מזרח תיכון שחושב ורוצה אסטרטגיה אחרת, שבא ושם את אמירתו על השולחן מול האמריקנים ובוודאי מול גדולי האויבים של כל המדינות האלה - הטרור של החות'ים, הטרור של משמרות המהפכה ואיראן כמחוללת הטרור במזרח התיכון".

ח"כ גינזבורג על בן גביר: "פרובוקטור שמפורר את החברה שלנו מבפנים"

"חווינו אתמול פיגוע מזעזע שמגיע מאחד הארגונים הכי לא אנושיים שאנחנו מכירים, ארגון דאעש שמרים ראש בישראל", אמר במשדר ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן). "אנחנו נשים יד על כל מי שינסה לפגוע בישראלים ובמדינת ישראל וביטחונה. אזרחי ישראל צריכים לדעת שהם לא יכולים בזכות תעודת הזהות הכחולה ובזכות האזרחות שלהם לעשות מה שהם רוצים. יש חוק והוא יישמר, והם בטח לא יכולים להיות חלק ממנגנוני טרור. זה דבר בלתי נסבל".
"אני מצפה שדווקא בשעה הזו כולם, כולל חבריי באופוזיציה, יתגייסו ויידעו שיש לנו פה מדינה אחת, ולא צריך לתת לארגון כזה רצחני ולא אנושי לפורר ולמוטט אותנו מבפנים", המשיך גינזבורג. "אני מצפה מהם לשמור על ממלכתיות ועל איפוק דווקא ברגעים האלו, ולכל הפרובוקטורים שאנחנו רואים אותם גם באזורי הרצח, אבל גם במקומות אחרים, אני אומר להם - תיזהרו. כי אתם פועלים בשם הפוליטיקה ומפוררים אותנו מבפנים. ברגעים כאלו החוזקה של החברה הישראלית היא באחדותה".
יו"ר סיעת כחול לבן התייחס לח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), שהגיע אתמול לזירת הפיגוע והתעמת עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב. "אני לא מבין מה הוא היה צריך לעשות שם אתמול, למה הוא היה צריך לעשות את כל ההצגה מול השר שבא לבצע את עבודתו? אני חושב שהמעשים האלו לא מסייעים לישראל ולא מחזקים את החברה שלנו, הם באים לפורר אותנו מבפנים. אנחנו צריכים להיות מאוחדים במאבק מול הטרור. אין ימין ואין שמאל, יש כאן את ישראל שעומדת מאוחדת מול כל מי שינסה לפגוע בה".