עם פתיחת שנת הלימודים היום (ראשון) באוניברסיטאות, סטודנטים רבים מתחילים באוניברסיטת רייכמן את השנה השנייה בלימודי התואר הראשון בקיימות. עם זאת, עידן שתיוי בן ה-28, שנחטף מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, לא יוכל לשוב לספסל הלימודים יחד עם חבריו לתואר.
8 צפייה בגלריה
חבריו ללימודים של עידן שתיוי
חבריו ללימודים של עידן שתיוי
חבריו ללימודים של עידן שתיוי. "התחושה היא שהחיים ממשיכים, והזמן שלו נעצר"
8 צפייה בגלריה
חבריו ללימודים של עידן שתיוי
חבריו ללימודים של עידן שתיוי
כיסא עם תמונתו של עידן באוניברסיטת רייכמן
"התחושה היא שהחיים ממשיכים, והזמן של עידן נעצר", שיתף נועם היימן, חברו של עידן. "זאת הרגשה נורא מוזרה, אנחנו משאירים לו כיסא בכיתה. מוזר לראות אנשים פשוט יושבים ושותים קפה, כולם חוזרים לשגרה ואנחנו עדיין לא שלמים". לדברי הימן, "נפשית, זה קשה שהחיים פשוט ממשיכים. אנחנו נפגשים עם פסיכולוגים. החבר'ה שלנו מתפרקים ולא יודעים איך להתמודד עם זה".
היימן סיפר כי "עידן ואני מכירים מהלימודים, יצא לי להכיר בחור כל כך מיוחד. שלו ורגוע, אבל גם מפגין ידע ועניין בלימודים. אם למישהו יש שאלה על משהו - כדאי לשאול אותו, יש לו ידע כללי נרחב, בהרבה תחומים שונים. התואר הזה גם תפור עליו. הוא נוגע בכלכלה ירוקה, משאבים, יחסי אדם והסביבה - מאוד מתאים לאהבה שלו לטבע ולטיולים". החבר הטוב סיפר גם כי "הייתה לנו תחרות צילום של תמונות מהטבע בתואר, ועידן הביא תמונה מדהימה מאחד הטיולים שלו וזכה בפרס. התמונה עדיין תלויה בבית הספר".
8 צפייה בגלריה
עידן שתיוי
עידן שתיוי
"יצא לי להכיר בחור כל כך מיוחד. שלו ורגוע, אבל גם מפגין ידע ועניין בלימודים". עידן שתיוי
8 צפייה בגלריה
ההתכתבות של אורי טשרניחובסקי ז"ל עם חבר משותף שלו ושל נועה ארגמני ב-7.10
ההתכתבות של אורי טשרניחובסקי ז"ל עם חבר משותף שלו ושל נועה ארגמני ב-7.10
נועה ארגמני
(באדיבות המשפחה)
גם באוניברסיטת בן גוריון, ישנה סטודנטית למערכות מידע שנחטפה מהמסיבה ברעים ולא חזרה לספסל הלימודים - נועה ארגמני. ברחבי הקמפוס תלו את תמונתה של נועה.
עם זאת, יפה, דודתה של ארגמני, אמרה כי "הייתי בטוחה שהסטודנטים יתנגדו לפתיחת שנת הלימודים עד שכל החטופים יחזרו. היה צריך להעביר מסר ולחכות. הרי שום דבר לא בוער. זה ממש מכעיס. לא היה צריך להתחיל את השנה. אף אחד לא ממהר לשום מקום. זה לא אומר כלום ששמו את התמונה שלה".

"איבדנו הרבה מאוד חברים"

במקביל לתליית השלטים של נועה ארגמני, אגודת הסטודנטים בבן גוריון החלה בפרויקט להנצחת החללים, ובו היא מפרסמת את הסיפור שלהם מפי משפחה וחברים. ניצן דוידסון (25), שמנהלת את הניו מדיה של האגודה, לקחה על עצמה את הפרויקט.
"הגענו למסקנה שזה דבר חשוב. לצערנו הרב יש לנו יותר מדי נרצחים בבן גוריון. איבדנו הרבה מאוד חברים ונפשות, גם סטודנטים, בוגרים וחברי סגל. ההיענות הייתה כל כך גדולה מהסטודנטים והמשפחות. כולם רוצים לספר על האנשים שהם כל כך אהבו", סיפרה דוידסון.
8 צפייה בגלריה
יבגני פוסטל ז"ל עם בת זוגו אביב נווה
יבגני פוסטל ז"ל עם בת זוגו אביב נווה
אביב נווה ויבגני פוסטל ז"ל. "איך מתחילים ללמוד? זו שאלה טובה, מרגיש תלוש מהמציאות"
"בין אם כתבו לנו עליו, הקליטו או שלחו לנו תמונות. זה מציף. אנחנו שומעים סיפורים מאוד קשים. אלה אנשים שהיו איתנו בקמפוס וחלקנו מכירים אותם. אלה חברים שלנו או חברים של חברים".
אביב נווה, סטודנטית לפסיכולוגיה ולפילוסופיה, הייתה בת הזוג של יבגני פוסטל (25) שנרצח במסיבה ברעים, הכירה את יבגני בסרי לנקה בקיץ אשתקד. השניים עברו לגור יחד חודשים בודדים לפני שנרצח.
8 צפייה בגלריה
שחק מדר
שחק מדר
שחק מדר נרצח במסיבה ברעים. "הייתי שולחת לו שאלה ב-11 בלילה, והוא היה מגיע ללמד את כל השיעור"
8 צפייה בגלריה
אורי טשרניחובסקי ז"ל עם נועה ארגמני
אורי טשרניחובסקי ז"ל עם נועה ארגמני
אורי טשרניחובסקי ז"ל. נרצח במסיבה ברעים, שם בילה עם נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור
(באדיבות המשפחה)
"כשהכרנו, הבנו ששנינו לומדים בבן גוריון. זה היה הכי טוב שיכול להיות", סיפרה. "איך מתחילים? זו שאלה טובה. יש רגשות מעורבים. מצד אחד יש רצון לחזור לשגרה ולהעסיק את עצמי במשהו. ומצד שני זה מרגיש תלוש מהמציאות".
הסטודנט שחק מדר (26) נרצח גם הוא במסיבה ברעים. שחק, תושב דימונה, היה סטודנט במחלקה לניהול מלונאות ותיירות. "הייתי שולחת לו שאלה בסטטיסטיקה ב-11 בלילה והוא היה מגיע ללמד אותי את כל השיעור", סיפרה עליו חברתו נועה. אורי טשרניחובסקי (29) מפתח תקווה היה סטודנט במחלקה להנדסת חשמל ונרצח אף הוא במסיבה, שם בילה עם נועה ארגמני, בן זוגה אבינתן אור וצעירים נוספים.