במשטרה מעריכים כי רצח רפי בן שלום, אחיינו של העבריין מיכאל מור, אמש (יום א') בטירת הכרמל לא יהיה האחרון במאבק בין ארגון הפשיעה של מור לבין זה של שמוליק הרוש, שהיה בעבר יד ימינו. טרם נעצרו חשודים במעשה.
ארגונו של מיכאל מור נמצא בסכסוך דמים מתמשך עם ארגונו של הרוש, שהיה בעבר מספר 2 של מור, עד שהשניים הסתכסכו והרוש הפך לאויב מר. בסוף 2021 נעצר הרוש בחשד למעורבות בפיצוץ מטען ברכב, שכתוצאה ממנו נפצעו באורח קשה אבי מור, אחיין נוסף של מיכאל מור, ואחיו למחצה אליאור שרעבי.
2 צפייה בגלריה
מימין: מיכאל מור, רפי בן שלום
מימין: מיכאל מור, רפי בן שלום
מיכאל מור (מימין) ורפי בן שלום
(צילום: הרצל יוסף, אפי שריר)
ב-2015 נעצר בן שלום, בחשד שהיה מעורב בהטמנת מטען חבלה במכוניתו של תושב נהריה, שמקורב ליריב של מור. עוד קודם לכן היה בן שלום אחת המטרות של "השוטרים הנוקמים". באותה פרשה הונח מטען על אדן החלון בביתו של רפי בן שלום, בעת שאמו ואחיו בן ה-10 ישנו בחדר סמוך. מפיזור כדוריות העופרת במטען נגרם נזק רב לקירות החדר הפנימיים והחיצוניים של הבית ולסורג הברזל שבחלון.
פרמדיק מד"א אלכסנדר גרינבאום סיפר: "כשהגענו במקום הייתה המולה, ראינו בחצר בניין גבר עם פציעות חודרות, שוכב מחוסר הכרה. אנשים במקום התחילו לבצע בו פעולות החייאה, הוא היה ללא נשימה וללא דופק. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותך תוך כדי פעולות החייאה".
רב-פקד קובי מרקוביץ', סגן מפקד תחנת טירת כרמל, סיפר בזירה: "סמוך לשעה 19:45 התקבל במוקד 100 אירוע של ירי לעבר אדם. יתר הכוחות פועלים בזירה לאיתור החשודים ולממצאים נוספים. הרקע לאירוע פלילי". עד כה לא דווח על עצורים. תושבת רחוב האצ"ל, שמתגוררת סמוך לזירת הרצח, אמרה: "מאוד מפחיד לגלות שאדם כזה גר ברחוב שלך. מפחיד עוד יותר שירו בו ברחוב, אנשים אחרים יכלו להיפגע".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת ניסיון הרצח בטירת כרמל
תיעוד מזירת ניסיון הרצח בטירת כרמל
תיעוד מזירת הרצח בטירת כרמל
(צילום: ליאור אל-חי)

ערב של אירועי ירי

באירוע ירי אחר, שהתרחש בדרך זבולון המר סמוך לצומת העיפרון בפתח תקווה, נפצע צעיר בן 19 באורח בינוני. חקירה ראשונית העלתה כי מדובר בניסיון חיסול של הצעיר שמוכר למשטרה. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי, והוא פונה בהכרה לבית החולים בילינסון בעיר עם פציעות חודרות.
מהחקירה עולה כי שני רוכבי אופנוע פתחו בירי זה לעבר זה בכביש 5, כשאחד מהם לבש שכפ"ץ. השניים המשיכו בנסיעה ופנו לכיוון בית העלמין ירקון. אחד מהרוכבים איבד שליטה, התנגש ברכב ועף מהאופנוע על הכביש. לאחר מכן הוא הרים את האופנוע ואת אקדחו ופתח בנסיעה. עם הגעתו לצומת העיפרון הוא התמוטט. רוכב האופנוע השני נמלט מהזירה. עד כה לא דווח על מעצרים בכל זירות הירי.

לבית החולים רמב"ם הגיעה אתמול במהלך הערב גם אישה בת 85 שנפצעה באורח קל מירי תועה בחיפה. צוות מד"א פינה אותה מהזירה. שני רוכבי קטנוע ירו לעבר הבית ברחוב ברוך כהן. במשטרה בודקים אם אחייניתה של הקשישה שישבה במרפסת ונפגעה מנתזים הייתה היעד לירי. ייתכן כי הירי כוון לקרובת משפחה של הקשישה או שמדובר בירי תועה.
חי טקאטש וישי לוי, חובשים בכירים במד"א, סיפרו: "כשהגענו ראינו על הרצפה את האישה בהכרה מלאה. היא הייתה מבוהלת וכאובה וסבלה מפציעות חודרות. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים, ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".
פורסם לראשונה: 23:21, 27.11.22