פטניבין מקסוול (31), אזרח הודו, הוא העובד הזר שנהרג אתמול (שני) מירי הנ"ט של חיזבאללה לעבר מטע במרגליות. לפי הדיווחים בהודו, הוא התגורר במדינת המחוז קראלה. עוד דווח כי הוא הגיע לישראל לפני כחודשיים, והותיר אחריו ילדה בת 5 ואישה בהיריון בחודש שביעי.

2 צפייה בגלריה
העובד מהודו, פאטניבין מקסוול, ומשפחתו
העובד מהודו, פאטניבין מקסוול, ומשפחתו
פטניבין מקסוול ומשפחתו
"בחצות וחצי עדכנו אותי על מות בני", אמר אנתוני מקסוול, אביו של פטניבין, לתקשורת בהודו. "יש לי שלושה ילדים - שניים מהם בישראל ואחד עובד באבו דאבי. הילד הגדול שלי אמר שהגופה תובא תוך 4 ימים, אחרי שפנו לשגרירות".
שבעה בני אדם נוספים כבני 30 נפצעו, בהם שניים באורח קשה, מפגיעת טיל הנ"ט אתמול במטע באזור מרגליות. צה"ל השיב אש ללבנון בעקבות הירי הקטלני, ובין היתר דווח על תקיפות בא-נאקורה שבדרום לבנון. הפצועים - בהם ארבעה שמצבם בינוני ואחד במצב קל - פונו במסוק מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים בילינסון, רמב"ם וזיו. כל הפצועים, פועלים זרים מהודו גם הם, סובלים מפצעי רסיסים.
הכותרת
מאחורי איום המנהרות של חיזבאללה
22:15
2 צפייה בגלריה
פגיעת נ"ט בקריית שמונה
פגיעת נ"ט בקריית שמונה
אחד מהפצועים אתמול מפונה לקבלת טיפול רפואי
(צילום: AP / Ariel Schalit)
פרמדיק מד"א אלי אסולין סיפר: "חברנו בצומת מצודות לטנדר שהביא אלינו שני פצועים, עובדים זרים, שסבלו מפגיעות רסיסים. אחד מהם היה במצב קשה וסבל מפציעה בפנים ומרסיסים בכל גופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, בנוסף לטיפול תרופתי בכאב. פינינו אותו למסוק מד"א במנחת מחניים, שפינה אותו לבית החולים בילינסון. בנוסף לו פונה באמבולנס לבית החולים זיו פצוע שמצבו קל".
הירי למרגליות היה הירי הקטלני הראשון בגבול הצפון זה יותר משבועיים. ב-14 בפברואר נהרגה החיילת סמ"ר עמר שרה בנג'ו מרקטה בצפת, חודש לפני כן נהרגו ברק איילון ואימו מירה מירי חיזבאללה לכפר יובל.
בתוך כך, ראשי מועצות בצפון התייחסו הבוקר למצב בגזרת הגבול, ולחשש שאלפים שנעקרו מביתם ימשיכו להמתין עוד זמן רב עד לשינוי מהותי במצב. משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר הבוקר בריאיון ל-ynet: "יש שוני מהותי בין מה שקורה בגולן לבין אורך גבול לבנון. בינתיים רק שומעים את השרים אומרים דברי הבל, רק למתוח ולמרוח את מי שלא נמצא פה. יש 70 אלף עקורים שלא נמצאים בביתם זה חמישה חודשים".
בגולן, כפי שציין דוידוביץ', המצב שונה. אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, אמר בריאיון ל-ynet: "בגולן שקט, אנחנו בשגרה מלאה. יש לנו אירועים נקודתיים שאנחנו מצליחים להכיל. צה"ל פועל בצורה אגרסיבית בהגנה. חיים פה בצורה טובה, הלימודים החלו הבוקר כרגיל".