ניסיון ההסתרה של הרשת הלבנונית - בשידור חי: אתמול (ראשון) אחר הצהריים, בשידור של רשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, תועד שיגור רקטות מרצועת עזה, שאחת מהן עשתה את דרכה דווקא לאזור מאוכלס ברצועה. אבל השדר, שראה היטב במו עיניו את השיגור הכושל, קרא: "הרקטות משוגרות לעבר הים, אולי לאסדות".
מגיש אחר הביע זעזוע כשהוא מבין שהרקטה הולכת לפגוע באזור מאוכלס ונשמע אומר ברקע "אוי, אוי", בזמן שהשדר ממשיך לצעוק לצלם - שהמשיך ותיעד את הירי הכושל: "אחמד, הרקטות עושות את דרכן לים". זאת, ככל הנראה, משום שבאל-מיאדין לא רצו להראות פגיעה של רקטה באזור מאוכלס בעזה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד השיגורים
תיעוד השיגורים
תיעוד השיגור הכושל, ברשת אל-מיאדין

זהו אינו השיגור הכושל היחידי שתועד במבצע "עלות השחר". דובר צה"ל פרסם אמש תיעוד מהירי הרקטי הכושל של ארגון הטרור שלשום בג'באליה, שפגע בבית משפחה והביא להרג של חמישה פלסטינים, בהם ארבעה ילדים.
"זה היה בלב העיירה ליד מסגד, ורואים את הרקטה ליד אתר הפגיעה. אנחנו רואים במכ"מים שלנו שזה ירי כושל שיצא מהרצועה ופגע בג'באליה במטח של השעה 21:00", אמר קצין בכיר בצה"ל. אמש נהרגו שמונה אזרחים - בהם ארבעה ילדים - בשתי תקריות שונות, ובצה"ל העריכו כי גם במקרים כאלה מותם נבע מירי כושל.
לפי צה"ל, במבצע "עלות השחר" ירה הג'יהאד האיסלאמי כ-170 שיגורים כושלים ואחת מכל חמש רקטות שנורו על ידו נפלה בתוך רצועת עזה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שמנה גם את ההרוגים בשיגורים הכושלים, בלחימה בעזה נהרגו 36 בני אדם, מהם 11 ילדים וארבע נשים. בנוסף נפצעו 311 פלסטינים. הפסקת האש בלחימה נכנס לתוקפה ב-23:30, וכובדה מאז, פרט לכמה שיגורים בדקות שלאחר מכן.