כוחות הביטחון ערכו לאורך הלילה (בין חמישי לשישי) מצוד אחר המחבלים שהוציאו לפועל את פיגוע הירי בשומרון, שבו נרצח אמש יהודה דימנטמן (25). לפנות בוקר עצר צה"ל כמה פלסטינים באזור הפיגוע, כחלק מהתקרבות למעגלים של המחבלים.
בנוסף לעצורים, כוחות הביטחון החרימו גם חומרים ממצלמות אבטחה בכפרים שבאזור, כחלק מהפעולות הראשונות שמתבצעות בכל מצוד מסוג זה. מאות לוחמים מגדודי 890 של הצנחנים, גדודי הסיור של גולני וכל יחידת דובדבן, כולל אנשי המילואים שלה, הוקפצו לאוגדת איו"ש בעקבות הפיגוע. הם ייפרסו במוקדי פעילות ליד רמאללה ובגזרות שכם וג'נין. לצד המצוד אחר המחבלים, בצה"ל ינסו למנוע פיגוע השראה נוספים בימים הקרובים - ולכן תורחב הפעילות הצבאית בצירים סביב היישובים.
8 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי סמוך ליישוב חומש בשומרון
אירוע ירי סמוך ליישוב חומש בשומרון
( מתוך google maps )

לאורך הלילה היו כמה מקרים של יידוי אבנים על רכבים פלסטיניים, וגם בכפרים בשומרון ובבנימין - כפי שקרה בעבר בפיגועים נוספים בשטחי יהודה ושומרון. במקרה חמור אחד פרצה קבוצת מתנחלים לבית פלסטיני בכפר קריות שסמוך לשכם, פצעה את אב המשפחה והותירה אחריה הרס רב.
אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, אמר במהלך המצוד כי "הפיגוע הזה נגמר ככה בנס, ויכול היה להיגמר בצורה הרבה יותר חמורה. כוחות הביטחון, צה"ל, שב"כ משטרת ישראל וכוחות נוספים עמלים במודיעין ובמרדף אחר הרוצחים. אנחנו נשים עליהם את היד ונתפוס אותם".
"יצאתי מבית המשפחה ואני שולח תנחומים ל ואיחולי החלמה לפצועים", הוסיף פוקס. אנחנו אחראים על ההגנה ונעשה כל שביכולתנו גם לספק הגנה לתושבים כאן וגם לתפוס את הרוצחים והמחבלים שביצעו את הפיגוע הזה".
הפיגוע התרחש אמש בסביבות השעה 19:30, סמוך למאחז חומש שבצפון השומרון. דימנטמן, תושב שבי שומרון, נורה בשעה שנסע ברכב סמוך למאחז יחד עם עוד שלושה צעירים ברכב. שני צעירים נפצעו מהירי באורח קל ואחר לא נפגע. מותו של דימנטמן בן ה-25 נקבע בדרך לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הפצועים האחרים פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.
הרכב שבו נסעו הצעירים ספג לפחות 16 קליעים. האש ככל הנראה נפתחה לעבר הרכב מתוך השיחים בצד הדרך, במה שנראה כמו מארב מתוכנן. במצוד אחר המחבלים משתתפים שלושה גדודים ויחידות מיוחדות.
נריה פלדמן בן ה-24 נהג ברכב תחת אש ועם צמיגים מנוקבים. "יצאנו ארבעה אברכים מהישיבה לכיוון שבי שומרון", שחזר פלדמן בשיחה עם ynet אמש. "הבחור שנהרג ישב מאחוריי, ולידי ישב הפצוע השני. מאחוריו ישב בחור שלא נפגע בכלל. ביציאה מחומש לקחתי שמאלה בצומת לכיוון שבי שומרון, וגלשתי מעט כדי לראות אם אין רכבים בכביש. פתאום שמעתי צרור קטן והבזקי ירי".
8 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
(צילום: טל שחר)
8 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
(צילום: טל שחר)
8 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
(צילום: טל שחר)
"פניתי חזק שמאלה תוך כדי שאני שומע צרור מטורף של יריות ורואה הבזקים, וברכב התחילו צעקות", סיפר פלדמן. "שאלנו אם כולם בסדר, והנרצח צעק שנפצע בצוואר. נתתי גז תוך כדי שאני שומע אותו צועק, וקלטתי שאני עם צמיגים מפונצ'רים. המשכתי בנסיעה ועשיתי טלפונים למוקד כדי לדווח על הירי. בשער של שבי שומרון פגשנו את כוחות ההצלה ופינו אותנו לאמבולנס, שם בישרו לנו שחברנו נרצח".
אביה אנטמן (22) ישב גם הוא ברכב, וסיפר ממיטת בית החולים על הרגע שבו איבד את חברו. "הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל וצעקתי לנהג שיסע מהר. התקשרנו לכוחות מהדרך וכל האוויר מהגלגלים יצא. הבחור שנהרג היה חבר שלי. הוא היה בחור ממש טוב, מתוק ומאיר פנים לכל מי שרצה לדבר איתו", סיפר. "לא חששנו מאירועי ירי ולא חשבנו שזה יקרה. קשה לי להאמין שהוא כבר לא איתנו, בשיחה האחרונה שלנו הוא הגיע אליי מאושר ואמר 'היום ניצחתי', וכששאלתי אותו מה קרה, השיב שאשתו ביקשה שישמור על הילד. הוא שמח על כך".
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אחרי הפיגוע כי "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע בשומרון, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".
גם מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את הפיגוע. נד פרייס, דובר המחלקה, אמר כי "אנחנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור בגדה המערבית, שבו נהרג אזרח ישראלי ונפצעו עוד שניים. מחשבותינו עם הקורבנות ועם משפחותיהם".