משפחתו של ברק משולם בהצהרה לתקשורת
(צילום: אבי חי)

"אנשים אומרים לי שהוא חשב שהוא עמוד. הבן שלי לא עמוד. הוא היה שוטר. גבוה. חסון. רחב. הוא נכנס בו במטרה לרצוח אותו. פה משתנה הדבר הזה - מפושע גנב למחבל נתעב. רוצח". כך אמרה היום (שני) בכאב אמו של רס"מ ברק משולם, שנדרס למוות אתמול על ידי תושב רמאללה בן 17 במחסום בצומת רעננה. היום הוארך מעצרו של הדורס עד ליום ראשון, והחשדות המיוחסים לו הם רצח, גניבת רכב, שהייה בלתי חוקית וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.
אבל גורם המעורה בחקירה הדגיש בשיחה עם ynet כי המקרה אינו דומה לדריסת מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ליד בית דגן: "התוצאה קשה, אבל זה לא תיק חמור באותה מידה. הוא נסע במהירות מופרזת, אבל השאלה היא אם ידע שהיה שם שוטר. השוטר לא היה אפוד ולא עם כובע". בנוסף ציין הגורם שממצלמות האבטחה עולה כי החשוד לא עבר באור אדום ולא עלה על אי תנועה, וגם לא היה שיכור או מסומם - כמו במקרה של דורס כרמלי. בשיחות עם מקורביו אמר החשוד: "אני מצטער שהוא מת. לא ידעתי שנדרס אדם ובכלל לא ידעתי שהוא שוטר".
דברי עו"ד פאדי חמדן המייצג את החשוד
(צילום: שמוליק דודפור)

האם זהבה, שהגיעה לבושה במדי בנה, התייחסה לחשוד: "הוא נסע לחולון, גנב אוטו, ברח והגיע עד לצומת רעננה. זה שהוא קטין לא מקנה לו את הזכות להסתובב חופשי". היא ביקשה "שיחדדו לשוטרים את הוראות הפתיחה באש. לא לרדוף אחריהם, שלא יחסמו בגופם. אל תהיו פטריוטים. שכל שוטר יחזור הביתה למשפחה".
בהצהרה לתקשורת של בני המשפחה, סיפרה האלמנה אריאלה כי הקשר ביניהם החל כשהייתה בת 17, בטירונות של מג"ב: "ברק היה האהבה הראשונה שלי, חבר לחיים. אבא מדהים. הוא נתן את הנשמה שלו בשביל עלמה וליאו. יש לו קעקועים עם השמות שלהם".
2 צפייה בגלריה
זהבה, גיל ואריאלה, משפחתו של ברק משולם ז''ל
זהבה, גיל ואריאלה, משפחתו של ברק משולם ז''ל
האם זהבה עם מדי בנה שנדרס למוות
(צילום: אלי דסה)
2 צפייה בגלריה
זהבה, גיל ואריאלה, משפחתו של ברק משולם ז''ל
זהבה, גיל ואריאלה, משפחתו של ברק משולם ז''ל
האלמנה אריאלה מיררה בבכי
(צילום: אלי דסה)
היא אמרה כי "כל משמרת בסוף השבוע הייתה מלווה בפחד. היה את ביידן, שלחתי לו שישמור על עצמו. הפחד הכי גדול היה הצלצול הזה, והוא תמיד הבטיח שישמור על עצמו". היא מיררה בבכי ואמרה: "במשטרה חייבים להתעורר, יש גל עזיבות, יש קשיים, לא נותנים לשוטרים זכויות. ידיהם כבולות".
האלמנה התייחסה לזעקותיה בהלוויה, שם התפרצה נגד הנהגת המשטרה, ואמרה: "אני לא יודעת מאיפה זה התפוצץ לי באותו רגע. אני לא רוצה לדבר רע על השר, אבל הדברים שהוא אומר לא לעניין". האב גיל אמר כי "אני לא מאמין שמשהו ישתנה. בארה"ב זה כיסא חשמלי למי שפגע בשוטר, כאן זה פרס. פשוט בושה, חייבים לשנות זאת".
כאמור, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך עד ליום ראשון את מעצרו של החשוד. המשטרה, נציין, ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים.
(צילום: נויל האריס)

ניצב (בדימוס) אהרון אקסול, לשעבר מפקד מחוז ת"א במשטרה, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "כולנו זוכרים את האירוע שהיה בירושלים - מחבל ניסה לדקור שוטרי מג"ב, ולאחר שעה נלקחו נשקיהם והם הועברו לחקירה בפני מח"ש. אני חושב שהגיע הזמן ששוטרים לא ימצאו את עצמם תחת חקירה אחרי כל ירי".
לדבריו, "הוראות פתיחה באש הן מאוד ברורות - יש סכנת חיים - אתה רשאי לירות. המפכ"ל נתן אתמול גיבוי מוחלט לשוטרים ואמר להם שיעשו זאת. ועדיין, כששוטר בא לירות, הוא כבר מדמיין לעצמו את השלב הבא".
הוא הוסיף: "בסופו של דבר, תמיד ישאלו את אותן השאלות - 'למה לא ירית בגלגלים? למה היית חייב לירות בו?' וכו'. השוטרים נמנעים מירי כי הם רואים את הנולד, הם לא מגיעים לאירוע בצורה בטוחה".