יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי), התייחסה בוועידת "הנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" לדחיית חוק האיזוק האלקטרוני, שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי הוא מעוניין לוודא שלא ינוצל על ידי תלונות שווא. "בן גביר צריך להתבייש, שר בושה", אמרה תמנו שטה.
"מה זאת אומרת 'אני צריך את הזמן כדי לעבד ולהכין את החוק'? אין לנו זמן. זה חוק שקיים, הוא מונח על שולחן הממשלה", הוסיפה תמנו שטה. "העברנו אותו בממשלה היוצאת בקריאה ראשונה. כל מה שהוא היה צריך לעשות זה להכיל את דין הרציפות".
2 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
תמנו שטה
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריה, בן גביר ביקש לדחות את החקיקה "ממניעים פוליטיים. יש לו כנראה פעילים פוליטיים שקשורים לארגוני הגברים. הוא אימת אותם עם ארגוני הנשים שזה בפני עצמו דבר שהוא חוצפה". תמנו שטה אמרה עוד כי "גם נשים מהצד הימני של המפה ממש לא מוכנות לקבל את השיהוי שמתקיים".
תמנו שטה התייחסה גם למינויה של מאי גולן לשרה לקידום מעמד האישה. "הקמת המשרד לקידום מעמדן של נשים הוא נחוץ. לצד זה, אני מאוד מקווה שזה לא בלוף. שזו לא עבודה בעיניים והן באמת באו לעבוד. בירכתי על הקמת המשרד, אנחנו נהיה עם עין פקוחה. אני מתכוונת בקרוב להזמין את השרה מאי גולן שתציג את התוכניות שלה, מה היא מתכוונת לעשות".
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה עוצמה יהודית
ישיבת סיעה עוצמה יהודית
"שר בושה". בן גביר
(צילום: AFP)
לדברי תמנו שטה, "כבר אתמול ראיתי שהיא התחילה ברגל שמאל, לומר 'אני אקדם רק נשים חרדיות ופריפריאליות', סליחה, נשים הן נשים ונשים שנרצחות מגיעות מכל המגזרים ומכל השכבות. צריך כמובן לקדם נשים שנקודת הפתיחה שלהן היא נמוכה".
על העובדה שהממשלה לא מינתה אף מנכ"לית, היא אמרה כי "בוועדה קיימתי דיון על זה, פניתי לראש הממשלה כולל בכתב וכולל בעל פה וגם לכלל השרים. לא נקבל מציאות שבה הניהול של המדינה נמצא בידיים של הפקידות הבכירה, של המנכ"לים. לא לראות מנכ"לית אחת זו פשוט בושה וחרפה, המסר שהם מעבירים לבנות שלנו ולבנים שלנו. זו לא גזירת גורל ואנחנו לא חייבות לקבל את זה ולא נקבל את זה. אני מאמינה שעוד אפשר לתקן.
"האחריות היא של ראש הממשלה", היא אמרה. "ראש הממשלה לא יכול לדבר בשתי שפות. אתה לא תדבר על קידום נשים וכמה אתה מזדעזע שנשים נרצחות וכמה חשוב נשים תורמות, לצד זה שאתה רואה ששורת השרים שלך והשרות, מביאים מינויים רק של גברים. צריך גם לזכור שיש משנים למנכ"לים, ששם אנחנו גם עושים עבודה".