2 צפייה בגלריה
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד התיר היום (ראשון) לפרסום גזר דין שניתן בסוף חודש אפריל האחרון נגד שני צעירים ונער מלוד שביצוע פיגוע במהלך שומר החומות נגד יהודים תושבי העיר. שניים מהם השליכו בקבוקי תבערה בוערים לעבר בתים וחלונות של תושבים, ובנס זה נגמר בנזק ברכוש בלבד וללא נפגעים בנפש. הצעיר השלישי סייע לאחרים.
עונשי המאסר שגזרו השופטים עמי קובו, מירב גרינברג ומיכאל קרשן עומדים על ארבע שנות מאסר לנער בן 16.5, שלוש שנות מאסר לצעיר בן מעט יותר מ-18 ושנתיים מאסר על צעיר שלישי, שחלקו כאמור היה לסייע לשניים האחרים.

במהלך מבצע שומר החומות הצעירים הערבים הוציאו יחד תוכנית פיגוע נגד יהודים לאחר תכנון מוקדם. ב-27 במאי 2021, בשעת ערב מאוחרת, שניים מהם נפגשו ומילאו בנזין בשישה בקבוקים, ורכבו יחד באמצעות אופניים לעבר שכונת חב"ד כדי לבצע שם את הפיגוע. הם הגיעו לבית ברחוב בעל התניא בלוד, ואחד מהנאשמים הבעיר אש בבקבוקים וזרק אחד לפתחי דירות שבהן שהו אנשים.
חברו של הנאשם הצטרף אליו וזרק חמישה בקבוקים שהיו קשורים יחד למרפסת וחלונות של דירות מגורים. כתוצאה מכך החלה שריפה בבניין. הנאשמים נמלטו מהמקום לאחר מכן. העשן גרם נזק לרכוש בדירות. דיירי הבניין נמלטו מדירותיהם וכיבו את השריפה בסיועו של עובר אורח.
2 צפייה בגלריה
הדירה שלעברה הושלך בקבוק תבערה בלוד אחרי הכיבוי
הדירה שלעברה הושלך בקבוק תבערה בלוד אחרי הכיבוי
אחת הדירות שהושלך לעברה בקבוק תבערה
השלושה הורשעו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות הבאות: השניים הראשונים הורשעו בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של הצתה. עוד הורשע אחד מהם בעבירת החזקת נשק. הנאשם השלישי הורשע כאמור בסיוע למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וסיוע להצתה.
השופטים כתבו בהחלטתם: "הבקבוקים הושלכו לעבר מרפסות וחלונות דירות הבניין בכוונה לפגוע ביושביהן. פוטנציאל הנזק של המעשים הוא רב מאוד ועלולה הייתה להיגרם פגיעה בגוף ובנפש. בית המשפט עמד לא אחת על הסכנה הגלומה במעשים מעין אלה, העלולים לגרום לנזק רב ואף לגבות קורבנות בנפש. המעשים בוצעו בחבורה תוך חלוקת תפקידים בין הנאשמים השונים.
"עם זאת, ובניגוד למקרים אחרים שנדונו בפסיקה, הנאשמים לא היו חברים פעילים בארגון טרור, אלא פעלו על רקע הנסיבות הקונקרטיות של אירועי מבצע שומר החומות. מעשי הנאשמים פגעו פגיעה קשה ומוחשית בשלומו וביטחונו של הציבור בכלל, ושל ציבור האזרחים היהודים בעיר לוד בפרט, בשלטון החוק ובסדר הציבורי, ופגעו פגיעה אנושה במרקם החיים המשותפים בערים המעורבות, ובזכותו של כל אזרח במדינה לחיות חיים של שקט וביטחון על פי דרכו ואמונותיו".