טל יצחק, אלמנה של לורה, שנרצחה בפיגוע המשולב בבאר שבע במרץ השנה, אמר כי הזדעזע לשמוע שהאו"ם לא מכיר באשתו כקורבן טרור. "יש פה משהו לא תקין ולצערנו, אנחנו למודי ניסיון. נשבר שיא חדש בעוינות האו"ם", אמר בריאיון לאולפן ynet. "זה לא הגיוני שהם סופרים את המחבלים הפלסטינים כקורבנות תמימים ואותנו לא - משפחות וילדים שנלקח מהם היקר מכל, רק בגלל שאנחנו יהודים".
דבריו של יצחק מגיעים אחרי שתור וונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון, דיווח בשבוע שעבר למועצת הביטחון של האו"ם כי מאז ראשית 2022 נהרגו מעל 150 פלסטינים ו"יותר מ-20 ישראלים" בגדה המערבית ובישראל - המספר הגבוה ביותר של קורבנות זה שנים. וונסלנד ביסס כנראה את המידע על דוח סוכנות האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA), שהכיר ב-19 ישראלים בלבד כקורבנות טרור - והתעלם מ-12 אחרים.
2 צפייה בגלריה
משפחתה של לורה יצחק שנהרגה בפיגוע בבאר שבע
משפחתה של לורה יצחק שנהרגה בפיגוע בבאר שבע
"אשתי הלכה לתדלק וקפץ עליה מחבל". משפחתה של לורה שנהרגה בפיגוע בבאר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
2 צפייה בגלריה
דיווח של תור ונסלנד
דיווח של תור ונסלנד
תור וונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון. "מי שמעביר מסרים כאלה, לא צריך להיות פה"
מאז ראשית השנה נרצחו בישראל ובשטחים 31 אזרחים ישראלים ועובדים זרים, שמסיבה לא ברורה האו"ם מסרב לסווג 12 מהם כקורבנות טרור למרות הגדרתם ככאלה בישראל. בסוכנות האו"ם טוענים כי נסיבות מותם נתונות במחלוקת או שהמבצעים לא נתפסו, אולם בכל המקרים מדובר בפיגועי טרור מובהקים.
יצחק סיפר כי גילה על כך אתמול "בעקבות הדיווח ב-ynet. כל פעם שזה קורה או שמדברים על הפיגוע או שמתרחש פיגוע, אנחנו חוזרים אחורה. בתשעת החודשים האחרונים אנחנו לא חיים כמו שחיינו קודם. לורה הייתה אישה ענקית ושמחה שאוהבת את החיים. היא עלתה לארץ ישראל, המדינה שלנו, בגיל 5 ממרוקו. אנחנו מדינה ריבונית, ולהגיד שהם לא מכירים בטרור, רק בגלל שאנחנו יהודים, זה אנטישמי", אמר.
למרבה האבסורד, וונסלנד לא ציין שמתוך 150 הפלסטינים שנהרגו מאז ראשית השנה, לפחות 80% מהם מחבלים. מצד אחד העלים השליח את העובדה שאזרחים ישראלים נהרגו בפיגועי טרור לאומניים, ומצד שני הציג מציאות שלפיה הפלסטינים שנהרגו הם אזרחים חפים מפשע.
בתגובה לכך אמר יצחק כי "זה מטריף. כל פיגוע שקורה פה מופנה כלפי אזרחים תמימים. אשתי הלכה לתדלק את האוטו, זה לא שהיא יצאה למלחמה וקפץ עליה מחבל. זה פשוט מזעזע שהאו"ם בכלל מקבל נתונים כאלה ואחרים ואומר שהוא לא מכיר בטרור רק בגלל שאנחנו יהודים. זה לא נתפס, זה פשוט קשה מאוד. מי שמעביר מסרים כאלו ואחרים, לא צריך להיות פה בכלל".