פגישתו של שר הביטחון בני גנץ אמש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הובילה לתגובות מעורבות בקרב חברי הממשלה, אך חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) מחזיקה בדעה נחרצת, ובריאיון לאולפן ynet אמרה היום (רביעי) כי "מדובר בפרס לטרור", וקראה לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שגינה את גנץ - להתפטר. לדבריה, "לא יכול להיות שמעודד טרור יבקר בביתו של רמטכ"ל לשעבר".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ אבו מאזן
בני גנץ אבו מאזן
"בושה שגנץ הכניס את אבו מאזן לביתו". שר הביטחון ויו"ר הרש"פ
(צילום:, רויטרס, אבי מועלם)
"במקום שיזמין אליו הביתה את משפחת דימנטמן, שר הביטחון מזמין את אבו מאזן, שמעודד טרור ומשלם משכורות למחבלים", אמרה רגב. "זאת פשוט בושה ויריקה בפנים לאותם חיילי צה"ל שנשלחים להילחם בטרור, ויריקה בפנים למשפחות השכולות. יום אחרי שברק נפגש עם ערפאת אצלו בבית - התחילה האינתיפאדה השלישית. כנראה שאנחנו בדרך לאוסלו ג' ולחיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אנחנו לא ניתן לזה יד".
גנץ אמר בתגובה לטענות כי "‏רק מי שנושא באחריות על שליחת חיילים לקרב - יודע עד כמה עמוקה היא המחויבות למנוע אותו. כך תמיד פעלתי, וכך אמשיך לפעול". שר החוץ יאיר לפיד גיבה אותו: "לפגישה יש חשיבות גם לביטחון ישראל וגם למעמדה הבינלאומי. התיאום הביטחוני והאזרחי עם הרשות הפלסטינית חיוני לביטחון ישראל ומובל באחריות ומקצועיות בידי שר הביטחון".
"כשנפתלי בנט נותן אישור להכניס לכאן את אבו מאזן במהלך גל טרור - זה פרס לטרור", המשיכה רגב. "אבו מאזן נותן משכורות למחבלים, עושה דה לגיטימציה למדינת ישראל ומסית נגד מדינת ישראל. מה שצריך לעשות זה לבקש ממנו שיפסיק להסית ושיפסיקו את הפיגועים - לא להכניס אותו לבית של רמטכ"ל לשעבר".
- הרשות הפלסטינית מסייעת לישראל להילחם בטרור, התיאום הביטחוני הוא קריטי. "בשביל תיאום ביטחוני יש את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, וקציני המתפ"ש בקשר עם גורמים פלסטינים בעניין. כששר ביטחון מארח במהלך גל טרור את אבו מאזן אצלו בבית, כשהולכים והורסים את הישיבה בחומש ושלא הורסים את בתי המחבלים - זה פרס לטרור, זה דבר שלא יכול להיות. זה דבר הזוי, והכל בחסות בנט, איילת שקד, זאב אלקין וגדעון סער. אז במקום שאלקין יגיד שמה שגנץ עשה זה איום ונורא - בבקשה שיתפטר מהממשלה. שיפסיקו לבלבל את המוח ולברבר את עצמם לדעת.
3 צפייה בגלריה
"ממשלה מסוכנת שמרכינה את הראש לפני שחיטה". רגב
"ממשלה מסוכנת שמרכינה את הראש לפני שחיטה". רגב
"ממשלה מסוכנת שמרכינה את הראש לפני שחיטה". רגב
(צילום: הדר יואביאן)
"זו ממשלה מסוכנת עם רפיסות ביטחונית, שמרכינה את הראש לפני שחיטה. זאת ממשלה שלא מסוגלת באמת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולשמור על זהותה היהודית ועל עוצמתה. זו אותה ממשלה שאומרת לאמריקנים שהיא לא תפתיע אותם בעניין איראן, אותה ממשלה שלא מסוגלת לקבל החלטות בנושא מדינת ישראל. ואני שמחה שגם אלקין אומר את הדברים האלה, ועכשיו שיתפטר. אני מודאגת".
- היית מודאגת גם לפני כמה ימים כשפעילי ליכוד התנפלו על בני בגין וגידפו אותו? "אני בהחלט מגנה כל אלימות כלפי כל אחד וכלפי כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל, ובוודאי גם כלפי חברי כנסת. יש לנו את הדרך להביע את הביקורת שלנו לא דרך הסתה, לא דרך אלימות ולא דרך גזענות. אני יודעת שהדרך שאנחנו מובילים היא הדרך הנכונה. אני רואה את הציבור מתגעגע לימין ומתגעגע לנתניהו. הממשלה הזאת תיפול ואנחנו נחזור בגדול.
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת ומירי רגב
ניר ברקת ומירי רגב
תומכת ב"חוק ברקת". מירי רגב וניר ברקת
(צילום: אוהד צויגנברג)

- "חוק ברקת" עבר בוועדת השרים לענייני חקיקה. איפה את עומדת בנוגע לחוק הזה? "אני אמרתי גם לניר ברקת שאני אתמוך בחוק הזה, משום שאני חושבת שצריך להיות שוויון הזדמנויות לכל אזרח ולכל אחד שרוצה להגיע לכנסת, לבחור ולהיבחר. אני חושבת שאדם שיש לו כסף זה בסדר גמור ואין לי שום בעיה עם זה, אבל לא יכול להיות לו יתרון על אחרים. זה בעיניי לא חוק פרסונלי כי גם יולי אדלשטיין בא ממשפחה עם כסף, וגם הראל מרגלית שהיה במפלגת העבודה. אנחנו צריכים להביא חוק שאומר - שוויון הזדמנויות לכל".
- תהיה התמודדות בליכוד לדעתך? "כרגע לא תהיה התמודדות בליכוד, אין סיבה שתהיה התמודדות בליכוד. יש לנו יו"ר נבחר פעם אחר פעם והוא בנימין נתניהו. אני לא רואה בחירות באופק, ברגע שיהיו בחירות כמובן שנלך לפריימריז גם בתוך הליכוד וגם ליו"ר ראשות התנועה. כל מי שיתמודד נגד נתניהו יפסיד. אמרתי כבר שאני אעמוד לצדו של נתניהו, כי אני חושבת שהוא אחד המנהיגים הגדולים של מדינת ישראל, של העם היהודי ושל הליכוד, ובעזרת השם הוא גם יחזור להנהיג את המדינה. מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו זה להיות מאוחדים, להפיל את הממשלה המסוכנת הזו ולחזור לשלטון ומהר ובגדול".