2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אחרי פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
נשיא המדינה יצחק הרצוג אחרי פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
הרצוג בביקור קודם בבית הלבן
(צילום: gettyimages)
הקונגרס האמריקני הודיע היום (חמישי) באופן רשמי כי נשיא המדינה יצחק הרצוג ינאם בפניו ב-19 ביולי. על רקע אי-הזמנתו בעת זו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן, נמסר בהודעת הקונגרס כי "מצבו של העולם טוב יותר כשאמריקה וישראל פועלות יחד". הרצוג עצמו כן ייפגש בביקורו עם ביידן.
יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי, מנהיג הרוב צ'אק שומר, המנהיג הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל, והמנהיג הדמוקרטי בבית הנבחרים, האקים ג'פריס, הודיעו כי הנשיא הרצוג יישא דברים בפגישה משותפת של הקונגרס. מטרת ביקורו של הרצוג משקפת את נסיעתו הדו-מפלגתית האחרונה של מקארתי לישראל - לציון יום השנה ה-75 למדינה וכן כדי לאשר מחדש את היחסים המיוחדים בין שני העמים.
מקארתי אמר כי "במאי הפכתי ליושב ראש בית הנבחרים השני בהיסטוריה שנאם בכנסת ישראל, ועכשיו זו הזכות שלי לארח את נשיא ישראל יצחק הרצוג לכבוד דומה. הנשיא הנוסף היחיד של ישראל שחולק את ההבחנה הזו הוא אביו - הנשיא חיים הרצוג - לפני יותר מ-35 שנה". הוא הוסיף: "מצבו של העולם טוב יותר כשאמריקה וישראל פועלות יחד. 11 דקות לאחר הכרזת העצמאות ב-1948, ארה"ב הייתה הראשונה שהכירה במדינת ישראל, וכיום אנו ממשיכים לחזק את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין שתי הדמוקרטיות שלנו".
2 צפייה בגלריה
ניידס יעזוב את ישראל יחד עם הרצוג, וילווה אותו בביקורו - שיכלול פגישה עם הנשיא ביידן
ניידס יעזוב את ישראל יחד עם הרצוג, וילווה אותו בביקורו - שיכלול פגישה עם הנשיא ביידן
ניידס יעזוב את ישראל יחד עם הרצוג, וילווה אותו בביקורו - שיכלול פגישה עם הנשיא ביידן
(צילום: קובי גדעון לע״מ, AFP)
את הנשיא הרצוג ילווה בביקור שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, עם סיום תפקידו באמצע החודש הבא. ניידס יחזור לארה"ב וילווה את הרצוג בביקורו בוושינגטון, שצפוי לכלול בנוסף גם פגישות עם סגנית הנשיא קמלה האריס, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של הממשלה, ג'ייק סאליבן. בביקור של הרצוג צפויה גם "קפיצה" לניו יורק, שם הוא ייפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש וראשי הקהילות היהודיות.
שר החוץ אלי כהן אירח השבוע את ניידס לארוחת פרידה במלון המלך דוד בירושלים, בהשתתפות שגרירים זרים ובכירי משרד החוץ. כהן העניק לניידס כמה מתנות פרידה, בהן דרכון דיפלומטי ישראלי, מזוזה, קלף עם תפילת הדרך בעברית ובאנגלית, ותעודה שמעידה שנטעו לכבודו 18 עצים ביער השגרירים.
כהן הודה לניידס על שירותו בישראל ועל חיזוק היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב, ובעיקר על הובלת תוכנית הפטור מוויזה לאזרחי ישראל: "המורשת של טום ניידס תהיה ההצטרפות ההסטורית של ישראל לתוכנית הפטור מוויזות. מאות אלפי ישראלים יהנו מהמורשת שלו בכל שנה".
בשבוע הבא יערוך ניידס את קבלת הפנים המסורתית לרגל ה-4 ביולי, שתיערך במוזיאון ישראל בירושלים. זאת תהיה גם מסיבת הפרידה ממנו וצפויים להשתתף בה הנשיא הרצוג, לצד ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ כהן ומאות אורחים נוספים. בשגרירות נערכים גם לניסיון של המוחים נגד המהפכה המשפטית להפריע לאירוע בשל השתתפותו של נתניהו.