שרה מהרט ברוך (45), אם לשניים ואחות מבית החולים מאיר בכפר סבא, היא האישה שנהרגה אתמול אחר הצהריים (יום שני) בהתהפכות ג'יפ במהלך טיול סמוך לשאר ישוב שבגליל העליון. מבית החולים נמסר כי שרה הייתה אחות ותיקה, וכי "הצוותים הרפואיים התבשרו בתדהמה על מותה". בתאונה נפצעו שש אחיות נוספות מבית החולים מאיר, שפונו לבית החולים זיו במצב קל.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
חשד שהנהג איבד שליטה. שרה מהרט ברוך וזירת התאונה
(צילום: כבאות והצלה צפון )
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
(צילום: כבאות והצלה צפון )
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ד"ר ירון מושקט, מנהל בית החולים: "שרה הייתה אחות ותיקה במחלקת עמוד שדרה במרכז הרפואי, מוערכת ואהובה על הצוות ועל המטופלים. אנו מוכי תדהמה מהרגע שהתבשרנו על האופן הטרגי בו הסתיים הטיול בו השתתפה לצד אחיות מרחבי הארץ. אנחנו כאן למען משפחתה, הפצועים, חבריה של שרה וחבריה בבית החולים".
מהרט, תושבת נתניה, השתתפה בטיול מטעם הסתדרות האחיות, בהשתתפות צוותים מבית החולים מאיר ומבית לוינשטיין. מסיבה לא ברורה, הג'יפ שבו נסעו התהפך - ומהרט נהרגה. אחות נוספת נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושבע אחיות נוספות נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים זיו. גם נהג הרכב נפצע באורח קל. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, והערכה הראשונית היא שהנהג איבד שליטה על הרכב.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן בשעה 16:56. חובשים ופרמדיקים של מד"א, שהגיעו לשטח הפתוח שבו התהפך הרכב, טיפלו בפצועות. דוד אמר, חובש מד"א, סיפר: "כשהגעתי לזירה ראיתי את הרכב הפוך על הצד וסביבו המולה. מהרכב חולצה אישה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב-מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה. בנוסף הענקנו טיפול רפואי לפצועה עם חבלות בראש ובחזה ופינינו אותה במסוק. שבע פצועות נוספות טופלו ופונו כשמצבן קל".
צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בפיקודו של רס"ר ראפת סעד, זינקו גם הם לזירה. עם הגעתם חילצו את האישה שנהרגה, והעבירו אותה לטיפול צוותי מד"א - שנאלצו לקבוע את מותה. בהמשך סרקו הצוותים אחר נפגעים נוספים ופעלו לזיכוי הזירה.
פורסם לראשונה: 21:31, 30.05.22