1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
נוסע דקר נהג אוטובוס בקו 249 של אגד ופצע אותו באורח קל הבוקר (רביעי) בפתח תקווה, ונמלט מהמקום. הנהג פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים בילינסון בעיר. השוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר החשוד.
הרקע לאירוע, ככל הנראה, הוא ויכוח שקדם לכך בנושא תחנות העצירה במסלול הנסיעה. בעקבות האירוע, החליטו הנהגים להשבית את הקו לשעתיים בין השעות 13:30-11:30. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין אמר: "היום נחצה עוד קו אדום, בתקרית שהייתה יכולה לגבות חיי אדם. ההסתדרות לא תשקוט נוכח העלייה המדאיגה במספר גילויי האלימות בתחבורה הציבורית".
נהגי האוטובוסים מוצאים את עצמם לא אחת סופגים אלימות מנוסעים. לפני כחודש נהג חברת "מטרופולין" בקו 388 מבאר שבע לערד הותקף על ידי נוסע שקילל אותו, איים עליו ברצח - ואף שלף לעברו אקדח, שהתברר בהמשך כאקדח מסוג "איירסופט". הנוסע, תושב באר שבע בשנות ה-20 לחייו, נחקר בתחנת משטרת ערד בחשד כי איים באמצעות אקדח איירסופט על הנהג.
בשל העלייה המשמעותית באירועי האלימות כלפי נהגי אוטובוס, משרד התחבורה הודיע בחודש מאי האחרון על התקנת מחיצות מגן בתקינה אירופית, שקשה ביותר לפרוץ, בכל האוטובוסים החדשים - כך שהנהגים יוכלו להרגיש בטוחים יותר. אך התקנת המחיצות לא נוגעת לאוטובוסים הרבים שכבר פועלים ברחבי הארץ.