מתצפתים על מעברי הגבול במשך שעות, מקבלים מידע על הצירים, ומקפיצים תוך דקות פעילים לנתיבי מעבר משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה. מאות פעילים חברתיים חסמו אמש (שני) בכביש 1 עשרות משאיות ירדניות שעשו את דרכן עמוסות בסחורה לרצועה. בחסות החסימה, חלק מהפעילים עלו על המשאיות והשליכו את תכולתן, אחרים שפכו שמן על הכביש, והיו גם מי שניקבו צמיגים של כמה מהמשאיות.
פעילי "צו 9" חוסמים את כביש 1 ומונעים את מעברן של משאיות הסיוע לעזה
(צילום: צו 9 )

פעילה חברתית בולטת בתנועת "צו 9", שמוחה לאורך חודשי המלחמה נגד מעבר סיוע הומניטרי לעזה, סיפרה ל-ynet על איסוף המודיעין לגבי נתיבי מעבר השיירות ועל החסימות. "כיום הגענו למצב שיש לנו אנשים שגרים בכל מיני מקומות בארץ, שדרכם אנחנו מבינים מתי עוברת שיירת משאיות באזור שלהם", סיפרה הפעילה.
היא הוסיפה: "אנחנו גם יודעים על תנועת משאיות ממעבר אלנבי, יש אנשים שמספרים לנו. מהיציאה ממעבר אלנבי המשאיות מגיעות לצומת הערבה, ומשם אנחנו למדים על נתיב המעבר. אם המשאית פונה שמאלה הנתיב יהיה דרך ירוחם לרצועת עזה, ובהתאם אנחנו מקפיצים פעילים ואת תושבי המקום שיבצעו חסימה. אם השיירה בוחרת לנסוע ימינה אז השיירה תעבור דרך ים המלח, אזור מעלה אדומים דרך ירושלים ושם ללטרון עד לרצועת עזה.
"אתמול הבנו ששיירה משמעותית עושה את דרכה מים המלח והקמנו חסימה באזור הגבעה הצרפתית, שם הצלחנו לבלום את השיירה למשך שעה. לאחר מכן קיבלנו מידע שהשיירה תעבור דרך כביש 1, עזבנו את המקום והקמנו חסימה בכביש שהחזיקה למעלה משלוש שעות.
הפעילה ציינה עוד כי בימים האחרונים יש היענות גדולה יותר של מפגינים בעקבות מטח הפצמ"רים ביום ראשון מרפיח לכרם שלום שממנו נהרגו ארבעה חיילי צה"ל. "חמאס ירה מטח רקטות לעבר המעבר שממנו נכנס סיוע הומניטרי, חמאס לא מחפש לדאוג לאזרחים, הוא מחפש רק לפגוע בנו כי כנראה שיש לו כבר מספיק סיוע הומניטרי בתוך הרצועה", אמרה הפעילה של "צו 9".
1 צפייה בגלריה
תיעוד חסימת המשאיות בכביש 1
תיעוד חסימת המשאיות בכביש 1
תיעוד חסימת המשאיות בכביש 1
על היחס לנהגים הירדנים במהלך החסימות, אמרה הפעילה: "יש נהגים שרק מבקשים מאיתנו לעבור כשהם צריכים את הכסף של ההעברה הזו. הזעם שלהם מובן כי יש גם משאיות שנפגעות. הסיוע ההומניטרי יוצא לרוב מירדן בשעות הלילה – ואנחנו עדיין נחושים למנוע את מעברו".
בתוך כך, משרד החוץ הירדני פרסם היום הודעת גינוי על מה שכינה "תקיפת שיירת סיוע ירדנית על-ידי מתנחלים ישראלים קיצונים". בהודעה נמסר עוד כי מדובר בשיירה שהייתה בדרכה לעזה דרך מעבר ארז.
דובר משרד החוץ בעמאן הטיל על ישראל את האחריות, והדגיש כי "ממשלת ישראל נכשלה בתפקידה ומאפשרת את התקיפות האלה". הדובר קרא לקהילה הבינלאומית לקחת אחריות ולנקוט עמדה ברורה שמגנה את ההפרות הישראליות של החוק הבינלאומי ומחייבת את ישראל להיות מחויבת לחוקים, לאבטח את שיירות הסיוע ולהבטיח את כניסתן לרצועת עזה.
גם משרד החוץ הסעודי פרסם הודעה שמגנה את "התקיפה של המתנחלים" נגד שיירת הסיוע הירדנית שהייתה בדרך לעזה. בריאד קראו לקהילה הבינלאומית להטיל אחריות על ישראל להפרות שלה.