ש', המתגורר ביישוב בבנימין, סיפר אמש (שבת) ל-ynet כי כבר לפני שבוע, ביום שישי בערב, ראה את הרכב שבו נסעו המחבלים שרצחו אמש את המאבטח ויאצ'סלב גולב בכניסה לאריאל. לדבריו, הרכב נסע נגד כיוון התנועה בכביש 5 לכיוון אריאל, והוא דיווח על כך למשטרה. שלשום, כשהבחין בדיווחים על הפיגוע במספר הרכב של המחבלים, הבין כי מדובר היה באותו רכב שעליו התריע שבוע קודם.
לדברי ש', הוא הבחין ברכב בזמן שהיה בעצמו בנסיעה. "הייתי ברכב עם אשתי וילדיי, ופתאום ראיתי רכב בצבע כחול שנוסע בנתיב המקביל אליי נגד כיוון התנועה, לכיוון אריאל, בצמוד לבטונדה שמפרידה בין הנתיבים. הוא נסע במהירות של כ-100 קמ"ש וסיכן את כלי הרכב שנסעו בנתיבים שלו. התקשרתי למשטרה והודעתי להם על כך, כשבשלב זה לא יכולתי עוד לזהות את מספר הרכב".
4 צפייה בגלריה
אזרח התריע על הרכב של המחבלים שבוע לפני הפיגוע באריאל
אזרח התריע על הרכב של המחבלים שבוע לפני הפיגוע באריאל
המספר זהה: ההודעה לפני שבוע, ורכב המחבלים בפיגוע באריאל
4 צפייה בגלריה
הרכב השרוף של המחבלים
הרכב השרוף של המחבלים
הרכב השרוף של המחבלים אחרי הפיגוע
ש' סיפר כי אחרי השיחה למשטרה הוא לא ראה אף ניידת מגיעה, והמשיך לנסוע במקביל לרכב החשוד. "התקרבתי אליו טיפה כדי לקלוט את מספר הרכב מאחור", אמר. "הבת שלי רשמה את מספר הרישוי של הרכב, ואחרי שהגברתי מהירות ראיתי שני גברים יושבים מקדימה. אשתי הכניסה את מספר הרישוי לאפליקציה ייעודית, וגילינו שהוא שייך לרכב כסוף שבכלל הורד מהכביש בשנת 2019. ככה הבנתי שזה רכב משטובה".
משטובה היא מכונית שהורדה מהכביש, ולאחר טיפול פיראטי הוחזרה לשימוש באופן בלתי חוקי. לוחית הזיהוי של הרכב שבו נסעו המחבלים, 93-097-36, שייכת לרכב מאזדה MPV שיוצר בשנת 2002 והורד מהכביש בדצמבר 2019 - בעוד הרכב שבו נסעו הוא בכלל מסוג סוזוקי. ש' סיפר כי בשלב זה התקשר פעם נוספת למשטרה: "דיווחתי להם על הרכב והם אמרו שישלחו ניידת. בשלב מסוים הרכב לקח שמאלה בצומת גיתי אבישר, לכיוון הכפרים הפלסטיניים".
שלשום, כשהחלו הדיווחים על הפיגוע והתפרסמו צילומי הרכב שבו עשו המחבלים שימוש, נדהם ש' לגלות שמדובר באותו הרכב שבו נסעו המחבלים בדיוק באותו הזמן רק שבוע קודם. "ראיתי את מספר הרישוי בדיווחים באתרים ונדהמתי", אמר. "זה אותו הרכב. אני לא יודע להגיד אם הפיגוע היה נמנע אם הם המשטרה הייתה תופסת אותם אז, אבל הרגשתי שלא ממש התייחסו אלינו. אני מרגיש שאפילו לא שלחו ניידת בעקבות הפנייה שלי כדי לראות מה קורה עם הרכב הזה. יכול להיות שהם ניסו לפגוע במחסום שבוע קודם ולא הצליחו, אי אפשר לדעת".
כמה שעות אחרי הפיגוע, נזכיר, אותר הרכב של המחבלים כשהוא שרוף ונטוש בשטח פתוח בין הכפרים ת'ולת וסניריא.

4 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
גונן עליה בגופו. ויאצ'סלב גולב ובת זוגו ויקטוריה
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
חוסמים את הכניסה לכפר קראוות בני חסן - הפגנת תושבי השומרון בעקבות הפיגוע באריאל
חוסמים את הכניסה לכפר קראוות בני חסן - הפגנת תושבי השומרון בעקבות הפיגוע באריאל
"לא להכלת הטרור". חוסמים את הכניסה לכפר שממנו הגיעו המחבלים
המאבטח שנרצח בפיגוע, ויאצ'סלב (דניאל) גולב (23) מבית שמש, גונן בגופו על בת זוגו ויקטוריה פליגלמן מהכדורים שירו המחבלים. לפני כמה שבועות השניים התארסו. 16 שעות לפני הפיגוע עוד העלו השניים צילום שלהם לרשתות, שבו הם נראים מבלים יחד. צה"ל וימ"מ עצרו את שני המחבלים, יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20), בתום מצוד של כ-20 שעות בכפר קראוות בני חסן שבאזור אריאל. אחרי המעצרים התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים בכפר.
מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עולה כי המחבלים לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו - אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. שניהם מנועי כניסה לישראל, ואחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי. הם נעצרו בבתיהם, יחד עם כמה קרובי משפחה שחשודים בסיוע להם.
שעות אחדות לאחר שנעצרו המחבלים, ערכו עשרות יהודים מאזור השומרון הפגנה בכניסה לכפר קראוות בני חסן, שממנו יצאו המחבלים. המפגינים נשאו שלטי מחאה בהם נכתב, בין השאר: "לא להכלת הטרור" ו"יהודים להתעורר". בעקבות ההפגנה חסם צה"ל את הכניסה לכפר. "לא ניתן לממשלה להכיל את הטרור", מסר ישי מרזל, ממארגני המחאה בשומרון. "איננו מוכנים לשבת בבית ולחכות לנרצח הבא".
פורסם לראשונה: 22:49, 30.04.22