ישראל מזהירה: אם חיזבאללה יצטרף למלחמה לצד חמאס, חסן נסראללה ייאלץ להתמודד עם מלוא עוצמתו של צה"ל, בסיוע הכוח הימי האמריקני שעושה את דרכו למזרח הים התיכון.
במסרים שהועברו לנסראללה מהצד הישראלי באמצעות בכירים בממשלת צרפת, הוא הוזהר שהצטרפותו למערכה תביא לכך שישראל אף תשקול, בסגנון "בעל הבית השתגע", לפגוע בבעל הברית החשוב שלו - נשיא סוריה בשאר אסד, ודמשק גם תיהרס כמו הדאחייה. במילים אחרות, בניסיון להרתיע את נסראללה, ישראל משתמשת בכוח האמריקני ובאיום על המשטר הסורי, כולל על ביטחונו האישי של אסד, עד כדי חיסולו.
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה. "שלא יחזור על הטעות שסיבכה אותו ב-2006"
(צילום: AP)
יצוין כי מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הורה לקרב את נושאת המטוסים יו.אס.אס ג'ראלד פורד לאזור. נושאת המטוסים היא חלק מכוח ימי שיגיע למזרח הים התיכון, וכולל משחתות וספינות מלחמה.
מקורות מדיניים ששותפים למגעים עם הממשל ביידן ועם בכירים בממשלת צרפת, אומרים שישראל מנהלת שיחות עם הבית הלבן, שפועל לקבל אישור מהקונגרס לאפשר לכוח אמריקני להשתתף במערכה אפשרית מול חיזבאללה. החוק בארה"ב מחייב אישו כזה להפעלת כוח מחוץ למדינה. מקורות מדיניים בכירים מקווים ש"נסראללה לא יחזור על הטעות שסיבכה אותו" במלחמת לבנון השנייה ב-2006.