יו"ר ועדת החינוך שרן השכל דורשת לפטר מורה מאום אל פחם שבירכה בתגובה לפוסט בפייסבוק את המחבל מהפיגוע בבני בני ברק וכתבה: "יבורכו מעשה ידיך, אמן". במכתב למנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר דורשת השכל לקיים בירור בבתי הספר באום אל פחם ולטפל ביד קשה בכל מקרה של הסתה.
לפני יומיים הנחתה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון את מנכ"לית משרדה לזמן לבירור מיידי עובדת הוראה מהמועצה המקומית בסמ"ה שליד חיפה, שלפי משרד החינוך בירכה בדף הפייסבוק את אותו מחבל, דיא חמארשה. שאשא ביטון הורתה לפטר באופן מיידי את העובדת - שגדלה באום אל פחם - אם בבירור יימצא שהדברים נכונים.
3 צפייה בגלריה
עמוד הפייסבוק של עובדת ההוראה החשודה שתמכה במחבל
עמוד הפייסבוק של עובדת ההוראה החשודה שתמכה במחבל
העובדת ששאשא ביטון דרשה לפטר
3 צפייה בגלריה
עמוד הפייסבוק של עובדת ההוראה החשודה שתמכה במחבל
עמוד הפייסבוק של עובדת ההוראה החשודה שתמכה במחבל
הפוסט שפרסמה עובדת ההוראה מבסמ"ה
במכתב הנושא את הכותרת "מורים מסיתים באזור אום אל פחם", כתבה השכל לשטאובר כי קיבלה דיווח לפיו מורה אחרת מאום אל פחם שגם היא בירכה את המחבל בפייסבוק. "מדובר שוב בהתנהגות פסולה לחלוטין של עובדת הוראה שמביעה תמיכה במבצעים ארורים של פעולות טרור אלימות נגד יהודים. אני דורשת לבצע בירור בעניינה בהקדם ואם דברים אלו ימצאו נכונים לפטרה בהקדם", ציינה השכל.
"התופעה הפסולה הזו הגיעה גם לעמוד הפייסבוק הרשמי של עיריית אום אל פחם, שם פורסם פוסט תמיכה במשפחה של המחבל", כתבה יו"ר ועדת החינוך, כשהיא מתכוונת לפוסט הבעת התנחומים, שנמחק זמן קצר לאחר מכן והוביל להתפטרות של ראש העיר סמיר מחאמיד - שאחר כך חזר בו. "ראש העיר אום אל פחם גם הוא היה מורה בעברו, ונכון שאמנם הוא התנער מפרסום הפוסט שהוסר - אבל עדיין יש כאן איתות למגמה מסוימת שעלינו לבחון לעומק. מקרים כה רבים בזמן כל כך קצר מעידים על תופעה שיש לסמנה בדגל אדום".

3 צפייה בגלריה
שרן השכל
שרן השכל
יו"ר ועדת החינוך, שרן השכל
(צילום: יוחנן כץ)

"מורים מסיתים הם תופעה חמורה ובזויה שיש לה השלכות קטסטרופליות על עתיד מדינת ישראל", הוסיפה השכל. "מדובר בדור הצעיר במדינת ישראל, שמחונך במערכת החינוך הישראלית אשר מתוקצבת על ידי המדינה. מערכת החינוך חייבת לקדם ערכים של סובלנות, דו קיום וחיים משותפים. כל חריגה מערכים אלו שמתבטאים בקריאה לאלימות והסתה גזענית לרצח היא בזויה ואסור שתיכנס בשערי מערכת החינוך הישראלית. ההקצנה שאנו רואים בשנים האחרונות נובעת ישירות מתופעה זו".
השכל ביקשה לקיים סיור דחוף ובירור מעמיק בבתי הספר באום אל פחם יחד עם אנשי משרד החינוך והמפקחים האזוריים, ובכל מקרה של הסתה ושנאה שיימצא יש לטפל ביד קשה על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלו.
במשרד החינוך אמרו בתגובה: "המשרד דוגל במדיניות לפיה אנשי חינוך שנותנים גיבוי לפעולות טרור ומעודדים פגיעה באזרחים חפים מפשע לא יהיו חלק ממערכת החינוך. בהתייחס למכתב הנדון - הדיווח ייבדק בידי כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד".