הצטרפו למשדר הבוקר

ארגוני המאבק נגד המהפכה המשפטית יערכו ביום חמישי הקרוב "צעדת דמוקרטיה" מבאר שבע לקברו של דוד בן גוריון במדרשה שבנגב. כך נודע ל-ynet. מסלול הצעדה, שתצא בשעות הלילה, יפורסם במלואו עד אז - וככל הנראה הוא יעבור בכמה נקודות מפתח בדרום הארץ.

3 צפייה בגלריה
הפגנה במדרשת בן גוריון
הפגנה במדרשת בן גוריון
ארגוני המאבק ינסו לשחזר את הצלחת הצעדה לירושלים. הפגנה במדרשת בן גוריון
(צילום: אילן בנשלום)
הצעדה צפויה לעבור בין היתר דרך כביש 40 וקיבוצים בדרום, בשטחי המועצה האזורית רמת נגב. הקיבוצים באזור זה היוו בחודשים האחרונים מטרה למפגיני ימין, שחסמו את הכניסות לשטחי הקיבוץ. במהלך מחאות הימין סמוך לקיבוץ חצרים, שקרוב לבאר שבע וזכה לתשומת לב רבה מצד אותם מפגינים, התרחש גם האירוע החריג שבו קב"ט הקיבוץ ניר סיויק ירה באוויר בעימות עם פעילי ימין.
ארגוני המאבק ינסו לשחזר את ההצלחה של הצעדה לירושלים, שסחפה מאות אלפי אזרחים. יחד עם זאת, המחאות באזור הדרום היו מצומצמות יחסית ורגועות בהשוואה לאלה שבירושלים, תל אביב ומרכז הארץ.
3 צפייה בגלריה
הפגנה במדרשת בן גוריון
הפגנה במדרשת בן גוריון
"נעשה מה שהממשלה לא עושה, נחבר את המדינה ונחזיר את הציונות". הפגנה במדרשת בן גוריון
(צילום: אילן בנשלום)
בצעדה ישתתפו גם מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, בהם משה רדמן, פרופ' שקמה ברסלר, עמי דרור ורן הר נבו. דרור, ממובילי מחאת ההייטקיסטים ואיש שב"כ לשעבר, סיפר כי "אנחנו רוצים לעשות מה שהממשלה הזו לא עושה, וזה לחבר את כל חלקי מדינת ישראל ולהחזיר את הציונות". לדבריו, "זה פשוט מתבקש שנהיה בבירת הנגב ונעבור ביישובי הנגב, ושנסיים במקום שהפך לסמל.
"לא רק סמל ציוני אלא סמל של עשייה ופשטות, כמו שאנחנו רוצים שמדינת ישראל תיראה", הוסיף דרור, יליד אשקלון שכיום מתגורר בתל אביב. "יש מחאות כל שבוע מהערבה, דרך באר שבע ועד עוטף עזה ואשקלון וקריית גת. יש בדרום מחאה עקבית וחשובה, אבל יש פה בעיה אמיתית. יש אוכלוסייה גדולה שנותרה מאחור וזה צריך להשתנות. אנחנו רוצים להיות בכל המדינה, לא רק בתל אביב. המטרה היא שהממשלה תדאג לכל אזרחיה בכל מקום ובצורה שיווניות".
משה רדמן הסביר כי "הרעיון הוא בסוף חיבור בין האלמנטים הציונים והיהודים. זה כדי לייצר איזשהי תנועה מחברת בין חלקים בעם. אחד הדברים היפים שקרו בירושלים הוא שהגיעו הרבה אנשים, גם כאלה שלא יצאו להפגין בעבר. אני מאמין ומקווה שזה יקרה גם בדרום. היה לנו בירושלים עיר אוהלים בגן סאקר עם מאות מעגלי שיח סביב כל הגן וכיפות סרוגות וחילונים. זה יצר משהו קסום. אני מקווה שגם בדרום נחווה אותו דבר. התפקיד שלנו כעם הוא לפתור את הבעיות שלנו. המנהיגים משני הצדדים לא באמת יפתרו". 
3 צפייה בגלריה
הפגנה במדרשת בן גוריון
הפגנה במדרשת בן גוריון
"ישראל בשעת מבחן על הסכמות ועל עתיד המדינה". הפגנה במדרשת בן גוריון
(צילום: אילן בנשלום)
עידו אטיאס, ממובילי המאבק בבאר שבע, אמר כי "את המסע המשותף שלנו להצלת הדמוקרטיה התחלנו לפני יותר משבעה חודשים, והבחירה לצאת למסע משותף ראשון דווקא בנגב משדרת מסר חזק מאוד - 'בנגב ייבחן העם בישראל'". לדבריו, "בימים אלה ישראל בשעת מבחן על ההסכמות בינינו ועל תמונת העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להצעיד את ישראל ואת הנגב קדימה - לאור ערכי הציונות, הדמוקרטיה והשוויון".
ממובילי הצעדה נמסר: "כחלק מהתנועה החברתית שקמה במסגרת המאבק החשוב בתולדות המדינה, עם שמתעורר מחדש, אנחנו מאמינים שפעולות לקירוב כל חלקי החברה הישראלית ויצירת מחנה אחד רחב מול הקנאות, הגזענות והשחיתות - הם הדרך. מתבקש וסימלי לצעוד בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל, זו שממשלות ישראל זנחו יותר מדי שנים, הבטיחו וזנחו, הבטיחו וזנחו - שוב ושוב. ובעיקר ממשלות נתניהו. רק הציבור והעם בישראל יפתרו את בעיות הליבה של החברה ויובילו את המדינה למציאות חדשה, טובה יותר".