אחרי מסיבת העיתונאים אתמול, ובזמן שישראל מנסה להשיג לגיטימציה בינלאומית שתקנה זמן נוסף לפעולה בעזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך סבב ריאיונות בארצות הברית.
בריאיון ל-CNN נתניהו שוב סירב לומר שהוא מקבל עליו את האחריות למחדל 7 באוקטובר. "אני אענה על שאלות קשות, אבל כבר אמרתי שהכול יטופל אחרי המלחמה. האם שאלו זאת את רוזוולט אחרי פרל הארבור? את ג'ורג' בוש הבן אחרי 11 בספטמבר? כרגע אנחנו צריכים לאחד את המדינה למטרה אחת - להשיג ניצחון. להשמיד את חמאס, להחזיר את החטופים ולוודא שהאיום לא יחזור. אענה על כל השאלות, כולל שאלות על אחריות, ויהיה לזה מספיק זמן אחרי המלחמה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ
נתניהו במסיבת העיתונאים אתמול
(צילום: מארק ישראל סלם)
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
בריאיון ל"פגוש את העיתונות" ברשת NBC, אמר נתניהו כי "הצענו להעביר דלק לבית החולים שיפא, אבל חמאס סירב לקבל".
בישיבת הממשלה שנערכה היום הפציר נתניהו מהשרים בישיבת הממשלה לשקול כל מילה שנאמרת, והדגיש שאפילו מילה אחת יכולה להיות משמעותית ולגרום נזק. נתניהו אמר זאת על רקע דבריהם של השרים אבי דיכטר ("זו נכבת עזה 2023") ועמיחי אליהו, שלא שלל הטלת פצצת אטום על עזה. עם זאת, הוא לא הזכיר בשמם את השניים.
2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר, עמיחי אליהו
אבי דיכטר, עמיחי אליהו
אליהו ודיכטר
(צילום: שגרירות ישראל באוזבקיסטן, משה מזרחי)
נתניהו אמר גם ש"לכל מילה יש משמעות בזירת ההסברה, ואם אתם לא יודעים - אל תתבטאו". השרים לא הגיבו לדברים. אליהו עצמו לא נכח בישיבה עקב השעייתו בגלל דבריו.
אתמול, לשאלת ynet במסיבת העיתונאים, אמר נתניהו כי אם אליהו יאמר דברים דומים - הוא יפוטר: "השר אליהו אמר דברים לא נכונים, מנותקים מהמציאות, שאינם משקפים את המדיניות שלנו. נזפתי בו, השעיתי אותו, אם הוא יעשה זאת שוב הוא לא יהיה בממשלה".
אתמול כינה שר החקלאות וחבר הקבינט דיכטר את המצב שהמיט חמאס על רצועת עזה "נכבת עזה 2023". שבוע לפני כן נשאל השר אליהו אם יש להטיל פצצת אטום על עזה, וענה: "זו דרך אחת".
פורסם לראשונה: 16:08, 12.11.23