איש העסקים ארנון מילצ'ן, שהעיד בשבועיים הקודמים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי) לחקירות האיומים נגד הדס קליין, עדת המפתח בתיק 1000 ועוזרתו האישית, ולהודעת הפרקליטות כי היא שוקלת להעמיד לדין את אנשי התקשורת אלי ציפורי ואבי וייס, לאחר שהטרידו אותה לכאורה, ואמר כי הוא "מצר על האיומים מצד גורמים קיצונים ומברך על הצעדים המשפטיים שננקטו נגד מי שאיימו עליהם".
3 צפייה בגלריה
 עדות ארנון מילצ'ן
 עדות ארנון מילצ'ן
"הצוות עושה את עבודתו במסירות, נאמנות ויושר". מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מילצ'ן הוסיף כי "בעקבות המתקפות החוזרות ונשנות על הצוות העובד לצידי ובראשם הדס קליין, יונתן חסון ושרה שוחט, אני מבקש להבהיר שהצוות עשה ועושה את עבודתו במסירות, נאמנות ויושר ראוי להערכה".
החלטת מחלקת הסייבר בפרקליטות על האפשרות להעמיד לדין את ציפורי ווייס התקבלה שלשום, אז הם מסרו כי היא התקבלה "על דעת פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, שאימץ את עמדת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד אלון אלטמן, ואת עמדת מחלקת הסייבר בפרקליטות, בתום בחינת חומר הראיות ומכלול נסיבות העניין, כמו גם ליבון סוגיות ראייתיות ומשפטיות שונות".
לפי החשד, ביולי אשתקד, כיומיים לאחר שהחלה קליין להעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים, פרסם אלי ציפורי בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו הופיע תמונת חזית ביתה של קליין. התמונה כללה את כתובת ביתה (שם הרחוב ומספר הבית), בצירוף טקסט שהתייחס לדברי קליין בעדותה. ציפורי כתב בציוץ כי הוא מודה לאבי וייס, ותכנים דומים הוא פרסם גם בערוץ הטלגרם ובחשבון הפייסבוק שלו. הפרסומים הגיעו לידיעתה של הדס קליין, שהגישה תלונה במשטרה בגין הטרדתה כעדה.
בנוסף לכך, אבי וייס פרסם תגובה לציוץ של ציפורי, שם צירף צילום מסך מאתר האינטרנט של בזק 144, שבו מופיעים פרטי כתובתה המלאים של הדס קליין. כמו כן, וייס הדהד בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ של ציפורי, ופרסם באתר האינטרנט שלו צילום מסך של הציוץ המדובר. חלק מהתוכן שפרסם וייס הגיע לידיעתה של קליין, שהגישה תלונה במשטרה גם נגדו.
עו"ד ציון אמיר, שמייצג את אלי ציפורי, מסר אז בתגובה כי הוא "מביע אכזבה וצער על ההחלטה להגיש כתב אישום. אנחנו משוכנעים כי בשימוע הדברים עשויים להשתנות וההחלטה להעמיד לדין תבוטל. מעבר לכך כל הטענות שלנו במישור המשפטי ישמעו ויטענו בשימוע".
החלטת הפרקליטות הגיעה קצת יותר מיממה לאחר שתושב חולון נעצר בחשד להטרדה של קליין ובחשד להסתה לאלימות נגד אחרים. שוטרי יחידה 105 בלהב 433 עצרו אותו, ובסיום חקירתו הוא נכלא והובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.
3 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
"גיליתי פנים אכזריות - קומץ אלים של אנשים שלא מכירים אותי". הדס קליין
(צילום: גיל יוחנן )
בציוץ שפרסם החשוד נגד קליין, כתב: "שבעזרת השם היא לא תזכה לראות אור יום. גנבה כספים לכיס שלה וניסתה להאשים ראש ממשלה. זה יעלה לה בדם ולמשפחה שלה הם לא יהיו חסינים. אנחנו נצוד כל אחד ואחת במשפחה שלה ואותה קודם כל". בעקבות אותו ציוץ הגישה קליין תלונה במשטרה.
בנובמבר אשתקד הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות כתבי אישום נגד ארבעה בני אדם בגין הטרדת קליין ועד המדינה ניר חפץ. לפי האישומים, שלום אזרד (73), תושב ראש העין, פרסם ציוצים בטוויטר במהלך עדותה של קליין ונהג לקלל אותה. בין היתר, קרא לה "שטינקרית מושחתת, מכשפה מרשעת, שקרנית, רמאית וגזענית". הוא אף איים עליה: "יומך קרב סוכנת מרשעת של המשטרה. את גמורה". לפי כתב אישום נוסף, שמעון אטיאס (58), תושב כרמיאל, הפיץ בחשבון הטוויטר שלו כי קליין שיקרה בעדותה ושהיא חולה כביכול במחלה סופנית. כמו כן, הוא כתב שהוא מייחל למותה.
קליין, העדה המרכזית בתיק 1000 (תיק המתנות) שבו נאשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים, העידה שהייתה אשת קשר מרכזית בקשר בין אנשי העסקים למשפחת נתניהו: החל מקבלת דרישות לקניית מתנות מצדם של בני הזוג - ישירות או דרך מילצ'ן, דרך רכישתן באישור מילצ'ן ופאקר וכלה באספקתן הישירה - שעליה הייתה אחראית.
בתום עדותה אמרה קליין: "גיליתי את הפנים היפות של עם ישראל, ולצערי גיליתי גם פנים אכזריות - קומץ אלים של אנשים שלא מכירים אותי ולא יודעים מי אני ומי משפחתי - ומוכנים לפגוע, להכפיש ולהשמיץ. בסדר, אני מבינה שעשיתי מה שהייתי צריכה לעשות כמו כל אזרח במדינה".