2 צפייה בגלריה
אתי כרייף
אתי כרייף
אתי כרייף
(צילום מסך, קשת 12)
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), חבר הוועדה לבחירת שופטים, ביקש לבדוק את דרך עבודתה של ועדת הסינון. זאת בעקבות פרשת השופטת לשעבר אתי כרייף, שלאחרונה שברה שתיקה ארוכה, כשנה אחרי סגירת התיק נגדה בפרשה שזכתה לכינוי "מין תמורת מינוי".
מדובר בגוף שמתכנס לפני מינוי שופטים כדי לבחון את הרקע של המועמדים ואת התאמתם. עבודת הוועדה נמשכת כשבוע. חבריה - שופט בדימוס, שני פסיכולוגים ונציג מלשכת עורכי הדין - מקבלים נתונים על המועמדים, מנתחים אותם וקובעים האם יש להם מזג שיפוטי. בנוסף הם בודקים את יכולתם לעמוד בלחץ זמנים, את כושר ההחלטה שלהם ואת בקיאותם ברזי המשפט. שמות המועמדים שעברו בהצלחה את ההערכה מועברים לוועדה לבחירת שופטים.
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן  במליאת הכנסת
שמחה רוטמן  במליאת הכנסת
ביקש לבדוק את דרך עבודתה של ועדת הסינון. ח"כ רוטמן
(צילום: יואב דודקביץ' )
לפעמים ועדת הסינון מעבירה שמות של מועמדים שלא נמצאו ראויים בעיניה. כך עשו חבריה במקרה של כרייף, אם כי ציינו שחוות דעתם עליה היא שלילית. היא מונתה לשופטת בבית משפט השלום מרכז, ולאחר כשלוש שנים נאלצה להתפטר לאחר שהתברר שהיו לה יחסי קרבה עם יו"ר לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה. יש לציין כי בוועדה לבחירת שופטים מכהנים שני נציגים מהלשכה.
ח"כ רוטמן אמר כי בקשתו נועדה כדי להבין כיצד פועלת ועדת הסינון. בהתייחסו לפרסום שלפיו הוועדה קבעה כי כרייף "ערכית ומאופקת בהתנהגותה" אמר כי מדובר בקביעה ש"מעוררת שאלות כבדות". לדבריו, במהלך החודשים שבהם הוא חבר בוועדה לבחירת שופטים נוכח כי "קיימים מקרים רבים שבהם המידע המועבר על ידי ועדת הסינון לא תואם את המציאות בנוגע למועמדים וליכולותיהם. יכולת החיזוי וההערכה שלה מוטלת בספק".