2 צפייה בגלריה
יוגב כהן נתלה על הכדור הפורח לפני שנופל למותו
יוגב כהן נתלה על הכדור הפורח לפני שנופל למותו
התמונה שהפכה ויראלית. יוגב נתלה על הכדור
(צילום: אשר עמר, בלפוריה)
אשר עמר, תושב בלפוריה, היה האיש שצילם את התמונה שבה נראה יוגב כהן בן ה-28, שנהרג הבוקר (יום ג') בתאונת הכדור הפורח בעמק יזרעאל. התמונה הופצה תוך דקות ברשתות החברתיות. בשיחה עם ynet, סיפר עמר שלא הבין את הסיטואציה הטראגית בעת הצילום. "ראיתי את הבחור, אבל חשבתי שזה חלק מהאטרקציה, שהוא עושה תרגילים", אמר. "רק כשהגעתי לעבודה הבנתי שהוא נהרג ושצילמתי אותו ברגעים האחרונים. זה כואב".
עמר סיפר שמדובר במראה שגרתי עבורו, מאחר שהוא גר במסלול הטיסה של הכדורים הפורחים. "הייתי בדרך לעבודה כשראיתי את המראה, צילמתי כמה תמונות ושלחתי את התמונה לחברים בעבודה, עם ברכת 'יום טוב'", הוא הסביר. "זה ממש עושה צמרמורת".

2 צפייה בגלריה
יוגב כהן שנהרג בתאונת כדור פורח
יוגב כהן שנהרג בתאונת כדור פורח
יוגב כהן. החל לעבוד בחברה לפני כשלושה חודשים
(באדיבות המשפחה)
תאונת הכדור הפורח התרחשה הבוקר סמוך למושב בלפוריה שבעמק יזרעאל. כהן, אחד מאנשי הצוות שהפעילו את הכדור, טיפס על החלק החיצוני שלו, ככל הנראה כחלק מתהליך ההמראה, ומסיבה שאינה ברורה עדיין נפל מגובה רב. הוא נחת על כביש 60 ולאחר מכן פגע בו רכב שבו נהג תובע משטרתי. מותו נקבע במקום, ולפי שעה לא ברורה עוצמת הפגיעה של הרכב בו. איש צוות נוסף הנחית את הכדור מיד, באזור התאונה.
קצין החקירות בתחנת עפולה, רב-פקד סלבה בונצ'וק שהגיע לזירת תאונת הכדור הפורח, אמר בצהריים כי המשטרה ורשות התעופה האזרחית שוקלות לסגור במהלך החקירה את חברת התעופה שהפעילה את הכדור הפורח. לדבריו, על אף שמדובר באירוע חריג ביותר וכל כיווני החקירה נבדקים, עדיין לא ברור כיצד התרחשה התאונה. "בשלב זה, אנחנו לא יכולים לדעת אם זה לא משהו שיכול להתרחש שוב מחר בבוקר", אמר.

אמיר אלמוג, בעל חברת "לגעת בשמים" שהפעילה את הכדור הפורח שממנו נפל כהן, אמר כי הנסיבות שהובילו לתקרית עדיין לא ברורות. "אין לנו מושג למה הוא תפס את הסל, זה לא אמור היה לקרות", אמר. "הוא המריא לגובה של חמישה, אולי שמונה מטרים, והחבר'ה אמרו לו לקפוץ כשעוד אפשר, והוא אמר שהוא מחזיק מעמד. הטייס ניסה לנחות כשהוא עוד היה תפוס, אבל היו שם כבלי מתח והוא לא היה יכול לנחות מיד. בסוף הוא נפל כשהכדור היה בגובה של 40-50 מטרים".
כהן בן ה-28 עבד במפעל הרובוטים של קיבוץ יזרעאל אחרי שחרורו מהצבא, ולפני שלושה חודשים החל לעבוד בחברת "לגעת בשמים" בשעות הבוקר. בשבוע הבא היה אמור להתחיל עבודה נוספת בכלבו של המושב. הוא היה הצעיר במשפחה והיו לו שלוש אחיות גדולות.

תמונתו מוסגרה והונחה על שולחן גדול בכניסה לחדר האוכל שבקיבוץ. חברי הקיבוץ סיפרו כי יוגב היה בחור חייכן שתמיד נרתם סייע. "אבידה גדולה של איש ערכי עם לב גדול ורחב, טרגדיה גדולה לכולנו. פשוט בלתי נתפס".
בעמקי הצפון עובדות כמה חברות שמטיסות כדורים פורחים, בילוי יוקרתי שעלותו מאות שקלים לאדם. ברוב המקרים, רק בלילה שלפני ההמראה מקבלים המשתתפים הודעה כי הטיסה תצא לפועל, לאחר שהטייסים מתעדכנים במצב הרוחות. בשלב זה הם מקבלים גם הודעה על נקודת ההמראה, שאינה קבועה. בחלק מהחברות, משתמשים בג'יפ שאליו מחובר הבלון בחבל. רק לאחר שהבלון מתייצב כמה מטרים באוויר, משחררים את החבל. הג'יפ עוקב אחרי הטיסה ומגיע לנקודת הנחיתה כדי לאסוף את הנוסעים ואת הכדור.