סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, אמר היום (רביעי) בכנס של מפלגתו כי "אנחנו נמצאים במדינה שאין לנו בכלל זכויות. כל מה שיש לנו זה לשלם מיסים, ארנונה וחובות כלפי החברה".
בכנס, שנערך בירושלים לקראת הבחירות המקומיות בסוף החודש, השמיע אייכלר גם ביקורת מרומזת על יו"ר מפלגתו, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "לא בונים לציבור החרדי. בירושלים, באשדוד ובבית שמש. בבית שמש יש בנייה גדולה, אבל עדיין יש שם בעיות קשות".
1 צפייה בגלריה
ישראל אייכלר
ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלר. "אין לנו זכויות"
(צילום: יואב דודקביץ')
דבריו של אייכלר עוררו ביקורת ותמיהה על רקע ההסכמים הקואליציוניים מול המפלגות החרדיות – הסכמים שהביאו רק בימים האחרונים לכמה העברות תקציביות למוסדות חרדיים על חשבון קיצוץ בתחומי רווחה וביטחון – והכוונה לקדם חוק לפטור מגיוס עבור החרדים. בתגובה לדברי אייכלר צייצה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ברשת X (טוויטר לשעבר): "מחפשת לקנות כרטיסים למופע סטנדאפ של ח"כ אייכלר. מישהו יודע איפה אפשר להשיג?".
בלשכתו של אייכלר סירבו להתייחס לדברים, אך גורמים במפלגה התפלאו מהזעזוע מדבריו ומעמדותיו המוכרות. בעבר כבר ניפק כמה התבטאויות שנויות במחלוקת, ובחודש שעבר השמיע אייכלר דברים אנטי-ציוניים של ממש אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את הנוסעים לעיר אומן באוקראינה לקראת ראש השנה.
בהודעת לשכת נתניהו נאמר אז כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה" – ואייכלר בתגובה כינה את הודעת נתניהו "דברי בורות" ואמר שהנאצים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל "בניסי ניסים" ולא בזכות הציונות. "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני", טען. "הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה", הוא הוסיף – והאשים ש"הציונים התנכרו ליהודי הגולה". התגובה של אייכלר עוררה זעם גדול וגם מוסד "יד ושם" גינה אותה ומסר כי מדובר ב"דברי בלע חסרי כל בסיס".