3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן נחמן אש
אביגדור ליברמן נחמן אש
"אנחנו במלחמה, קושרים לנו את הידיים והרגליים". הפרופ' אש נגד משרד האוצר
(צילום:אלכס קולומויסקי, עמית שאבי )
במהלך דיון בין בכירי המשרדים הבוקר (שני) תקפו מספר גורמים במשרד הבריאות את בכירי משרד האוצר. גם ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בחריפות את אגף התקציבים על הקשיים שהוא מערים במימון ערכות הבדיקה: "מי שמכם להחליט כמה בדיקות ירכשו?!". שר הבריאות ניצן הורוביץ ופרויקטור הקורונה סלמן זרקא אמרו שיש "פער גדול" בין מה שמשרד הבריאות צריך לבין מה שמשרד האוצר מתקצב.
"אנחנו נמצאים במצב שיש סיכום בדיון ולאחר מכן אין תקצוב", טען הורוביץ. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, אמר: "אנחנו במצב מלחמה, אבל אתם קושרים לנו את הידיים והרגליים".
3 צפייה בגלריה
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
(צילום: שאול גולן)
בתוך כך, נודע כי קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני את ביטול חובת התו הירוק בחנויות גדולות בקניונים. השרים היו אמורים להצביע על ההצעה בישיבת הממשלה, אלא שזו נדחתה בשל התנגדותם של חלק מהשרים. ההחלטה תיכנס לתוקפה הלילה בחצות.
בהתאם להחלטת הקבינט, בחנויות שגודלן הינו מעל 100 מ"ר לא יידרשו יותר להציג תו ירוק, אלא ייקבעו תקנות של תו סגול מחמיר: חנויות ששטחן 100 מ"ר ומעלה, יקצו 15 מ"ר ללקוח - למעט החרגת חנויות מזון ופארם. לעומת זאת, חנויות קטנות יותר מ-100 מ"ר יקצו 7 מ"ר ללקוח או ארבעה לקוחות - לפי הגבוה מביניהם.
עוד הוחלט לתת אפשרות למפעיל קניון להחליט אם לסגור מתחמי אוכל ולדרוש להציג תו ירוק בדוכני מזון, או לחילופים לפתוח אותם כשהם מתוחמים לפי תו ירוק - ואז לא יהיה צורך בהצגת תו ירוק גם בדוכני המזון.
3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
(צילום: gettyimages)
מלבד זאת, בהתאם להחלטת הקבינט נקבע כי מפעיל קניון יידרש להקצות סדרנים מטעמו אשר יידעו את השוהים במקום, ויסבו את תשומת ליבם, בנוגע לחובת השמירה על הוראות תקנות אלה וחובת עטיית מסכות.
ההצבעה, כאמור, הייתה אמורה להתקיים כבר בשעות הצהריים בישיבת הממשלה - אלא שהיו כמה שרים שהתנגדו לביטול חובת התו הירוק בחנויות גדולות, בהם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, והיא נדחתה. לדבריו של אלקין, לא הגיוני לבטל תו ירוק שמעודד חיסונים מכיוון שזו מסר כפול. בשל כך, הערב הוא הצביע נגד ההחלטה.
התו הירוק הזמני, עבור מתחסנים במנה ראשונה, לתקופה של כ-30 ימים ממועד קבלת החיסון הראשון - תוארך עד לתחילת פברואר. כך גם תקנות התו הירוק.