קשרו את הילדה בשירותי הבית בחבלים, הכו וגרמו כוויות: בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ב') מאסר בפועל על שני הורים, תושבי העיר, שהתעללו בבתם. במסגרת גזר הדין נקבע כי האב יישלח ל-10 שנות מאסר, בעוד האם תישלח לכלא לתשע שנים. השופטת גזרה על השניים גם עונש מאסר על תנאי ופיצוי לילדה בגובה 100 אלף שקל.
האב והאם, אזרח ישראלי ואזרחית פלסטינית, הגיעו להסדר טיעון והורשעו בעבירות של התעללות בקטין על-ידי אחראי, תקיפת קטין הגורמת חבלה חמורה, הזנחת קטין וכליאת שווא. האב גם הורשע בעבירת ריבוי נישואין.
2 צפייה בגלריה
מעצר הורים לוד חשודים קשירת בתם בת 7 התעללות הזנחה
מעצר הורים לוד חשודים קשירת בתם בת 7 התעללות הזנחה
ההורים המתעללים
(צילום: יריב כץ)
השניים הודו והורשעו בשורת אירועי אלימות, התעללות והזנחה שכללו בין היתר תקיפות בידיהם ובאמצעות חפצים שגרמו לילדה כוויות וחבלות חמורות בכל חלקי גופה. לפי כתב האישום, הם כלאו אותה בחדר השירותים וכפתו אותה באמצעות חבל עד שנגרמו לה חבלות חמורות, ומנעו ממנה אוכל, לא דאגו לה לטיפולים רפואיים נאותים והותירו אותה לבדה בבית ללא השגחה.
"החלטתי לגזור את עונשם של הנאשמים מעל לרף התחתון של מתחם העונש אותו קבעתי, על מנת לתת ביטוי לשיקול של הרתעת הרבים ויישום מתון של הצורך להחמיר בעונשם של הורים הפוגעים בילדיהם", כתבה השופטת דנה מרשק-מרום בגזר הדין.
2 צפייה בגלריה
דירת המשפחה בלוד
דירת המשפחה בלוד
הבניין שבו התגוררה המשפחה בלוד
(צילום: רועי רובינשטיין)
עם גילויה, הפרשה עוררה זעזוע גדול. באוגוסט 2019 הגיע אל הדירה שבה התגוררו ההורים עם הבת צוות סיור של המשטרה, ששמע בכי של ילדה – ונערך לפרוץ לבית הנעול. לפתע הגיעו ההורים למקום, והאב פתח את הדלת, הלך לחדר השירותים – והשוטרים בעקבותיו. הילדה נמצאה בחדר השירותים בביתה כשהיא שוכבת מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ברגליה, בידיה ובצווארה בחבל עבה ועל גופה חתכים, חבלות ופצעים.
כאשר הבחינו השוטרים בילדה, ניסה השוטר להתיר את החבל העבה ומשלא עלה הדבר בידו, נטל סכין, חתך את החבל העבה ושחרר את הילדה. הכוחות הזעיקו אל המקום גורמי רפואה שפינו את הילדה במצב בריאותי קשה לטיפול בבית החולים ועצרו את ההורים. מבדיקות רפואיות שנערכו לילדה עלה חשד שהיא סובלת מהזנחה ממושכת: ציפורני רגליה היו חסרות ועל גופה ופניה היו צלקות שמקורן בכוויות ובנגעי עור קשים.
עו"ד הינד נאבלסי מפרקליטות מחוז מרכז, שניהלה את התיק, מסרה: "בית המשפט גזר על הנאשמים עונש מאסר המגלם את חומרת מעשיהם. מדובר בנאשמים שפגעו בצורה אכזרית ושיטתית בבתם, במקום שבו היא הייתה אמורה להרגיש מוגנת. בית המשפט עשה היום צעד נוסף במלחמה למיגור האלימות כלפי ילדים. חשוב להדגיש כי החקירה בנושא החלה לאחר ששכן בחר שלא להתעלם מבכייה של הילדה והזעיק את המשטרה, ככל הנראה ערנותו של אותו שכן הצילה את הילדה ומנעה את המשך ההתעללות בה".