5 צפייה בגלריה
בני שלמה והתיעוד מהזירה שבה נרצח
בני שלמה והתיעוד מהזירה שבה נרצח
בני שלמה והתיעוד מהזירה שבה נרצח
(צילום: מוטי קמחי )
בני שלמה (42) היה שותף בארגון של שלום דומרני אבל בין השניים פרץ סכסוך שבעקבותיו הם הפכו ליריבים מרים. שלמה ואחיו שלום שאפו להקים כנופיית פשע גדולה שמגלגלת הרבה כסף, בדיוק כמו זו של העבריין הבכיר באזור הדרום. המלחמות בשדה הקטל של העולם התחתון גבו מחיר יקר ממשפחת שלמה: שבע שנים אחרי ששלום שלמה נרצח בחניית ביתו במושב תלמים, חיסלו בצהריים (שני) אלמונים את בני שלמה ביריות בתחנת דלק ליד היישוב אזור.
בני שלמה, נשוי ואב לילדות קטנות, גדל במושב חלץ בדרום עד שהוריו התגרשו. הוא עבר עם אמו לעיר רחובות, שם התחבר לאחים העבריינים עמוס ועופר לביא, שגם עמם הספיק להסתכסך. במקביל כרת שלמה בריתות עם ארגוני פשיעה מהחברה הערבית ובשנים האחרונות שב למושב ובנה בית מוקף חומות. בתקופה האחרונה התחבר שלמה לעבריין האשדודי אייל נגר, שלפי הערכות המשטרה צפוי לרשת את מקומו בארגון שהקים.
5 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
היריב המר שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
5 צפייה בגלריה
ביתו של בני שלמה
ביתו של בני שלמה
ביתו של בני שלמה במושב חלץ
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי באזור
אירוע הירי באזור
זירת הרצח של בני שלמה
(צילום: יריב כץ )

האחים שלמה הצליחו לרשום כמה הצלחות במונחים שלהם, אך מאז הרצח של שלום ב-2015 פעל בני לבדו. לשניים אין אחים נוספים אלא רק אחיות, ולבני אין ילדים שיכולים להפוך ליורשיו בארגון הפשיעה. לפני שלושה חודשים נרצח מחוץ לביתו של שלמה במושב חלץ מאג'ד אל-אסד, שהיה מאבטחו. במשטרה העריכו אז כי באמצעות רצח המאבטח, העבירו המתנקשים מסר לשלמה, שלפיו הם יכולים לפגוע גם בסביבתו ובביתו.
העריקה של בני שלמה מארגונו המשגשג של שלום דומרני, שממש היום חוגג את יום הולדתו ה-47, הובילה כצפוי לשורת ניסיונות הדדיים לפגיעה אחד בשני. ביולי 2013 ביצעו שלושה מתנקשים מארב לשלמה כשנסע ברכב משוריין. עם הגעת הרכב לצומת גבעתי, ירו המתנקשים לעבר רכבו של שלמה שנפגע באורח קל. היורים נתפסו על-ידי המשטרה.
בפברואר 2014 שרד שלמה ניסיון חיסול באמצעות הפעלת מטען חבלה ביציאה ממושב חלץ. שלמה כלל לא נפגע. באוגוסט השנה אותר מטען חבלה במסעדת רטטוי במושב אמונים, ובמשטרה העלו חשד שהוא יועד לחיסולו של שלמה. בכך נמנעה גם פגיעה בחפים מפשע.
5 צפייה בגלריה
האחים עופר ועמוס לביא
האחים עופר ועמוס לביא
האחים עופר ועמוס לביא
(צילום: מוטי קמחי)
משפחת הפשע לביא, שידעה כאמור עליות וירידות ביחסים עם בני שלמה, נחשבת לאחת החזקות והאלימות באזור השפלה והדרום. בני המשפחה צברו לעצמם אויבים רבים, בהם שלום דומרני ובני שלמה. בינואר השנה הופעל מטען חבלה בחתונה של אחד מבכירי המשפחה - עמוס לביא. הכלה נפצעה אז באורח קל. גורם בכיר במשטרה אמר אז: "השאלה היא לא למי יש אינטרס לחסל את עמוס לביא, אלא למי אין".

יצאו מהכלא בהפרש של שלושה חודשים

ואולם, הסכסוך החריף ביותר של משפחת שלמה התנהל מול משפחת דומרני. הקרבות בין שני ארגוני הפשיעה התחדדו מאז שדומרני סיים לרצות באוקטובר בשנה שעברה שש שנות מאסר בגין שני ניסיונות רצח, ושלושה חודשים קודם לכן יצא שלמה לחופשי אחרי 10 חודשי מאסר בגין תקיפת בעל עסק מהדרום שהיה חייב לו כספים.
כחלק מהתמודדות המשטרה לאחר שחרור השניים ממאסר, נעצרו במאי השנה חמישה "חיילים" בארגוני של שלום דומרני בדרכם לחיסול בכיר בארגונו של שלמה. ברשות החמישה, שנעצרו עם רכב גנוב ליד בית ימינו של שלמה בכניסה ליישוב ניצן צפונית לאשקלון, נתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה.
מהצד השני - עם ארגון הפשיעה של בני שלמה שיתפו פעולה חברי הכנופיה הקווקזית, שניסו לחסל במרץ השנה ביריות את ניסים (נינה) דומרני, בנו של שלום דומרני. חודש לפני כן נרצח בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". במשטרה העריכו כי מדובר בקשר ישיר או עקיף למאבקים בין ארגוני הפשיעה הגדולים ולמאמצים של דומרני ושלמה לבסס את מעמדם מחדש.